Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gek van alle snoertjes en stekkertjes

Hebben jullie dat nou ook? Het huis loopt over van opladers en snoertjes voor de telefoons, mp3-spelers, foto- en filmcamera's e.d. en de goede kan ik nooit vinden. Ik heb werkelijk geen flauw idee welke ik nodig heb om de mp3 speler op de computer aan te sluiten of de computer op de tv en ga zo maar door. Bovendien hebben we volgens mij nog snoertjes van dvd spelers die al jaren geleden gesneuveld zijn. Hoe berg ik die dingen nou handig op, en vooral, hoe hou ik ze uit elkaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brenda129

Brenda129

06-07-2009 om 11:51

Heel simpel

Wij hebben hier een grote mand waar alles in gaat. De adapters en opladers zijn gelabeld. Zodra er een nieuwe bijkomt, gelijk een labeltje aan maken. Zo heb je ze altijd bij elkaar en je weet waar ze voor dienen.
Groetjes, Brenda

MaximeM

MaximeM

06-07-2009 om 11:53

Ja dat herken ik!

Hoi,

Verzamel als eerste alle opladers en stekkertjes eens bij elkaar en ga uitpluizen wat bij wat hoort. Ik zelf heb daarna de stekkers gelabeld met een labelwriter (zo'n lettertang) (bijvoorbeeld mobiel pa, of mp3 speler) dit printte ik dan 2x uit in een lange plakkende sticker en vouwde ze tegen elkaar aan met het snoertje tussen dicht. Je kan dit natuurlijk ook met iets van plakband en een papiertje ertussen doen. In ieder geval zit het dan hermetisch vast en weet je wat waarvoor is. Als je vervolgens een doos of mand regelt waar alles ingaat dan hoef je voortaan maar op een plek te zoeken.

Maxime

MaximeM

MaximeM

06-07-2009 om 11:54

Tegelijk gemaild

Ja Brenda en ik hebben hetzelfde geschreven, maar labelen dus (ik heb hier trouwens ook nog een la met extra stekkertjes die ik niet kon thuis brengen) Soms halen we daar toch nog verassingen uit die we dachten kwijt te zijn.

Maxime

Marion W.

Marion W.

06-07-2009 om 12:03 Topicstarter

Heeeele grote doos

Tja, we hebben nu ook al wel zo'n doos, maar mijn man is de enige die enig idee heeft wat waarvan is. Bovendien ligt er nog van alles in de keukenla, op en in de kast en de kinderen hebben ook nog een voorraadje. Misschien moeten we er maar eens een avondje samen voor gaan zitten. Kan hij me meteen laten zien waar alle snoeren achter in de tv voor dienen. Welke gaat er nou naar de dvd, naar de playstation, naar de antenne enz.
Een labelapparaatje is dan inderdaad een goed idee, en dan nog de discipline om oude dingen weg te gooien en niewe te labelen. Het zou al erg veel schelen als er eindelijk een soort universele oplader zou zijn.

Anna3

Anna3

06-07-2009 om 12:44

Niet weg durven gooien

Oh wat herkenbaar. Probleem hier is ook dat we (ik) niks weg durf te gooien. Want er zit natuurlijk ook van alles bij wat hoort bij apparatuur (mobieltjes) die al lang op het kerkhof ligt. Ik weet eigenlijk al wat de remedie is: als je iets weggooit, gelijk ook het snoertje weggooien of in de schuur leggen ofzo. Discipline dus...

MaximeM

MaximeM

06-07-2009 om 13:04

Ben ik nog een keer

Al lezende in dit draadje schiet me te binnen dat er ergens in de schuur ook nog een boodschappentas vol snoertjes ligt. Is van mijn man en deze zak heeft ook al een tijd op zolder rondgezworven. Niets uit die zak mag weg maar ik heb werkelijk geen idee waar al die snoeren voor zijn (en ik ben niet een a-technisch hoor) volgens mij stammen die spullen uit de jaren 90 ofzo. Verder hebben wij dit ook met de hele lading cd-rommetjes die je bij een nieuwe computer krijgt. Allerlei installatie en opstart cd-tjes waarvan je niet meer weet of ze nu bij deze of bij de vorige computer hoorden.
Wat ik wel een goede actie vond (misschien ook een tip voor jullie) was toen we de huidige computer kochten, daar kregen we van we winkel een multomap bij met van die cd-hoesjes daarin en hoesjes voor a4-tjes. Alles wat met deze computer te maken had zat in die map. Zelf heb ik daar nog wat dingen bij aangevuld (inloggegevens van het internet enzo) normaal waren we die dingen altijd kwijt.

Maar nogmaals, als je het niet bijhoudt zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Ik kan heel goed opruimen, maar inderdaad met die zooi weet ik niet precies wat weg kan en wat niet.

maxime

Hester

Hester

06-07-2009 om 14:05

Snoertjes en opladers

Hallo Marion,

Je hebt al veel goede reacties gehad. Hieronder nog mijn tips.

Je zou bijvoorbeeld alle opladers samen op 1 stopcontact kunnen zetten. Dat stopcontact leg je in de kast (even gaatje boren voor de stroomdraad)of op een onopvallend plankje. Als je zo'n stopcontact met een schakelaar neemt, verspil je ook geen stroom als er niets wordt opgeladen. Grootste voordeel: je hoeft nooit meer te zoeken en het vergt geen discipline om de opladers weer terug te leggen waar ze horen want ze gaan nooit van hun plek.

De snoertjes kun je natuurlijk allemaal bij elkaar leggen maar dan heb je het nadeel dat je niet weet wat wat is en dat het altijd een knoopje wordt. Wij hebben daarom voor ieder categorie apparaten een apart doosje (doorzichtig plastic met clipsluiting van xenos, hema, blokker, ikea) waar alle toebehoren inzitten. Er is een doos voor de videocamera, een doos voor de fototoestellen, een doosje voor de mp3spelers, een doosje voor de nintendo's (weet je altijd waar de reservestokjes liggen!) Op die manier kan je al deze apparaten op 1 kastplank opruimen. Netjes, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

met vriendelijke groet,

Hester

mopperkont

mopperkont

07-07-2009 om 14:16

Ziplock zakjes

Bij ons heb ik de snoertjes in ziplock zakjes gedaan en dan in de snoerenla. sommigen idd eerst gelabeld, maar dan raken ze tenminste niet meer in de knoop

Jolijt

Jolijt

07-07-2009 om 21:51

Mopperkont

dat idee ga ik overnemen! Alles is hier wel gelabeld, maar met snoeren in de knoop (en soms het label dat loslaat) was dat slechts een magere verbetering...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.