Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oortje

Oortje

30-01-2018 om 21:13

Geluid van de tv

Wij hebben een vrij kleine huiskamer en een vrij kleine tv. Nou kijk ik zelf bijna nooit tv, en de kinderen ook niet, maar mijn man kijkt graag en veel.
Nou doen de kinderen keurig oortjes in als ze youtubefilmpjes kijken of gamen, maar bij de tv kan dat natuurlijk niet. En mijn man wil graag het geluid van zijn tv-programma’s horen, dus moet de rest van het gezin stil zijn als hij kijkt. Dat geeft nogal wat wrijving. Ikzelf ben best rustig, maar de pubers willen natuurlijk niet een hele avond fluisteren en op hun tenen lopen.
Hoe lossen anderen dat op?

V@@s

V@@s

30-01-2018 om 21:17

online

TV kijken kan ook gewoon online met oortjes in

Angela67

Angela67

30-01-2018 om 21:23

koptelefoon

er bestaan koptelefoons met een ontvanger. ideaal!! https://www.hoofdtelefoonstore.nl/advies/tv-koptelefoons.html.
Toen de kinderen sponge bob en andere irritante tekenfilms wilden kijken moesten zij de koptelefoon op
gr angela
ps nu nog hebben we er twee; een ervan hebben aan keyboard gekoppeld

margaretha

margaretha

30-01-2018 om 23:05

zoals angela67

Wij (= eigelijk mijn man) gebruikten die voor als we het nieuws wilden zien en geen last van kindergeluiden wilden. Werkte goed

Kaaskopje

Kaaskopje

30-01-2018 om 23:25

Eigen kamer?

Als iedereen eigen beeld en geluid aan heeft staan, kan dat toch ook in de eigen kamers? Het zijn pubers, dat kan best.

Als ik iets irritant vind, is als iedereen met een koptelefoon op zit en daardoor totaal onbereikbaar is. Waar ik echt agressief van kan worden (nou ja... inwendig dan 😀) is als er meer geluiden door elkaar heen gaan. Dus tv én telefoon of laptop o.i d.. Dan liever de koptelefoon.

Niki73

Niki73

31-01-2018 om 11:29

Snap ik niet

"Nou doen de kinderen keurig oortjes in als ze youtubefilmpjes kijken of gamen, maar bij de tv kan dat natuurlijk niet."
Waarom niet? Volgens mij hebben zo ongeveer alle tv's een koptelefoonuitgang.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-01-2018 om 13:18

Omdat

Het kabeltje niet lang genoeg is?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-01-2018 om 13:19

Serieuze oplossing

Een ringleiding in de kamer met bijbehorende koptelefoon.

Die had mijn nogal dove vader. Iedereen blij....

Jasmijn

Jasmijn

31-01-2018 om 13:34

draadloos

Dat kan draadloos, met zo'n koptelefoon, wij hadden er vroeger ook eentje. Zoiets als dit bijvoorbeeld: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_isy-ibh-2100-zwart-1431654.html

Niki73

Niki73

31-01-2018 om 13:38

Verlengkabels

voor koptelefoons bestaan ook.

Draadloos

Wij hebben ook een draadloze koptelefoon voor de tv. Werkt uitstekend als je iets in je eentje wilt kijken.

Oortje

Oortje

03-02-2018 om 10:56

Dank

Voor het meedenken.
We hebben een stokoude tv, maar nader onderzoek leert dat er wel een uitgang voor een koptelefoon in zit. Probleem opgelost!

Pag 888

Als ik tv wil kijken terwijl de heren met hun schermpje op de bank hangen en wat tegen elkaar aan tetteren, zet ik de ondertiteling van teletekst aan.

Langdurig youtubefilmpjes of individueel neflixen doen we op de eigen kamers, niet in elkaars nabijheid. Dan blijft het hooguit bij een korte manual.

huh? Kenfan?

Gaan jullie nu als gezinsactiviteit gezamenlijk instructiefilmpjes kijken hoe je een IKEA kast in elkaar zet, of je espresso-apparaat schoonmaakt?

Silone

Instructiefilimpjes ie een toepasselijker term. Wij zouden nergens zijn zonder Oscar van Deventer en Staci Perry. En laat ik de vlotte scheikundeleraar die grote S naar zijn diploma begeleid heeft niet vergeten.

tante Sidonia

tante Sidonia

05-02-2018 om 11:17

ik zou zeggen

Als de kinderen en jij eigenlijk nooit tv kijken, dan zet je de tv toch op de slaapkamer of op een andere mogelijke ruimte? iedereen blij. Of inderdaad een koptelefoon. Kan prima ook.

Guppie

Guppie

07-02-2018 om 18:18

Hoe klein

Ik weet niet hoe klein klein is maar vaak staat de tv op een hele centrale plek. Zelf diverse keren van kerels gehoord, vooral bij verhuizingen, dat de tv op de plek moet waar de aansluiting zit. Toch kan een andere plek soms handiger zijn. Andere indeling van de woonkamer of - indien mogelijk - een andere ruimte. En maakt ie zich niet gewoon ook een beetje te druk dat ie elk woord moet volgen.

Vogel

Vogel

07-02-2018 om 18:37

Oortje

Neuh, we hebben niet echt veel ruimte om de boel om te gooien. Er staat nu een stoel vlak bij de tv, zodat het geluid optimaal te volgen is en de rest van het gezin op de bank kan.
Man naar boven verbannen vind ik ook weer zo wat, dan moet-ie op de rand van het bed of aan een bureau tv kijken.
Maar met een koptelefoon moet het probleem grotendeels te verhelpen zijn.

Bosbes

Bosbes

07-02-2018 om 20:46

Kenfan, vraag (OT)

Vraag aan Kenfan: weet je nog welke scheikundeleraar op YouTube?
Altijd handig.

Wiskunde nog een goeie - iemand?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.