Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

04-11-2009 om 13:29

Geluidsarme vaatwasser

Mijn vaatwasser heeft het afgelopen zaterdag begeven (en dat terwijl ik natuurlijk zondag hier een verjaardag had.....). Nu moet ik een nieuwe maar da's een lastig klusje. Ik zoek een geluidsarme vaatwasser (hooguit 49 db) en niet duurder van 500 euro. Wie is er erg tevreden over zijn vaatwasser? Welk merk en type is dat dan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-11-2009 om 16:23

Wij hebben

Siemens. Prijs weet ik niet meer. En die is zo geluidsarm, dat we hem regelmatig opendoen om te kijken of hij nou wél of níet aanstaat.

Tirza

Idem hier.

Een Bosch. Die ik ook regelmatig openruk terwijl ie aanstaat. Is dat geluidsarm genoeg??

Ingrid

Puck2

Puck2

04-11-2009 om 17:25

Ook bosch

Die van ons is uitgerust met een lampje dat op de vloer schijnt als hij aan is zodat je voorkomt dat je hem niet tijdens het programma open trekt. En het lampje is echt nuttig. Bosch en Siemens is overigens hetzelfde volgens onze keukeninstallateur.

Bastet

Bastet

04-11-2009 om 18:18

Bosch

Ja,hier ook een bosch,heel stil!!!
bastet

Lynna

Lynna

04-11-2009 om 18:20

Types?

Ik twijfel zelf nu tussen een AEG en een Bosch. De AEG is 100 euro duurder, maar is maar 42db terwijl de Bosch 49 db is. Over tien jaar scheelt dat weinig, maar ik moet het wel nu neerleggen.

Wat voor Bosch hebben jullie?

maman

maman

04-11-2009 om 18:43

Hier een neff

En die is ook heel stil. Mij overkomt ook wel eens hetzelfde als puck ea. Maar Neff is dan ook weer hetzelfde als Bosch en Siemens. Ik heb hem nu 7 jaar. Neff is geloof ik alleen als inbouwvaatwasser te leverbaar.

Bosch balance

wij hebben een superstille bosch balance ,hij is nu 2 jaar oud en we hebben er 349 euro voor betaald.
onze vorige was ook een Bosch ,ik wil niet anders meer.

Chantelle

Chantelle

04-11-2009 om 19:05

Siemens

We hebben een Siemens. Geen idee hoeveel hij kostte (zat bij keuken in). Hij is echt stil (open keuken). Ik heb hem al meerdere keren open getrokken om te zien of hij het wel deed...

Guinevere

Guinevere

04-11-2009 om 20:18

Bosch

Ik heb me helaas iets anders laten aansmeren dan een Bosch. Ik hoop dat dat kreng snel kapot is, dan neem ik weer een Bosch. Wat een fijn ding was dat, mijn Bosch, en ook nog fijn ingedeeld.

Lynna

Lynna

04-11-2009 om 20:43

Schoonmoeder

Mijn schoonmoeder, eigenlijk mijn bijna-ex-schoonmoeder belde net en vertelde dat ze 250 euro bijdraagt. Maakt de keuze al weer iets makkelijker. Alhoewel? De Bosch lijkt toch een betere keuze dan de AEG?

Prulletje

Prulletje

04-11-2009 om 20:44

Haha lynna!

Als je alleen naar de titels kijkt is het net alsof jouw schoonmoeder een geluidsarme vaatwasser is

Prulletje

amk

amk

04-11-2009 om 20:47

Heel tevreden

maar ze kwebbelt zo. En het wordt wel gezellig plonzen dan met de borden.

Maar een vaatwasser MOETEN, willen mag ik toch hopen.

Ik zou het gezellige onderonsje niet willen missen. Niets zo gezellig als samen afwassen.

Lynna

Lynna

04-11-2009 om 21:42

Afwassen

Ik heb gruwelijk de pest aan afwassen. De meest slechte herinneringen aan mijn moeder (die een schat was) heb ik als we samen aan het afwassen waren. Ze had er net zo'n grote hekel aan als ik en we werden er allebei chagrijnig van.

Dus wat mij betreft MOET ik aan een vaatwasser

Lynna

dat is herkenbaar,ook mijn moeder is een schat,behalve tijdens de afwas,ik vluchte altijd de wc in,broer zat altijd op zolder met harde muziek aan tegen de tijd dat de afwas gedaan moest,en mijn moeder maar stressen ,wie komt mij nou eens helpen,uiteindelijk stonden we allemaal met een chagrijnig gezicht aan de ellendige afwas.( helaas was er nooit geld voor een vaatwasser)
alle kinderen zijn sinds nu een jaar of 10 de deur uit ,en wat denk je? mijn moeder heeft zich suf gespaard en een vaatwasser gekocht,helemaal alleen voor zichzelf.
wij horen nog wekelijks van haar wat een genot zo,n vaatwasser is.
en dat kan ik alleen maar be-amen.

Brianna F

Brianna F

05-11-2009 om 09:09

Zelf afwassen(ot)

Ik heb een gruwelijke hekel aan de vaatwasser. Is een goeie hoor, Bosch, je hoort 'm niet, lampje op de vloer waarbij je ziet dat hij klaar is etc.
Het is dat meneer F perse een vaatwasser wilde, als ik alleen was had die er niet in gekomen.
Ik was regelmatig met de hand af als ik het weer helemaal zat ben.
Want: altijd mis grijpen naar servies of bestek en je kunt niet eeuwig alles dubbel of zelfs driedubbel aanschaffen.
's Ochtends (met ochtendhumeur) die vaatwasser uitruimen, terwijl de halve aanrecht nog volstaat met vuile vaat. (Wie zei ook alweer dat je altijd een opgeruimd aanrecht hebt met een vaatwasser?)
Alle motiefjes van servies afgewassen.
Heel veel fabrikanten dekken zich in door te stellen dat hun product niet in de vaatwasser mag.Handig hoor.
Voor elke slok een nieuw glas pakken en dan niet in de vaatwasser, maar op de aanrecht laten staan. 's Avonds is mijn servieskast leeg.(En ik heb me daar een indrukwekkend aantal glazen)
Kortom: voor mij niet

Puck2

Puck2

05-11-2009 om 09:24

Brianna, het toverwoord is organiseren

Brianna, ik snap jou probleem werkelijk niet, ik heb daar nooit last van. En het aanrecht is hier de hele dag leeg. 's Morgens uitruimen, de hele dag weer volladen, maximaal 16 bordjes nodig (3 maaltijden*4pers + 4 voor het ontbijt de volgende dag), 12 persoons bestekcassette is ook toereikend en glazen moet met een indrukwekkende verzameling zoals jij die omschrijft ook geen probleem zijn.
En ook produkten die niet in de vaatwasser mogen gaan er zonder probleem gewoon in en blijven in het algemeen prima (bijv. de koekenpannen uit de 365-serie van Ikea). En motiefjes die eraf gaan: boeiend, dan maar geen motiefjes is mijn motto. En na iedere slok een schoon glas pakken en niet in de vaatwasser zetten: tja, dat doe je helemaal zelf.
Kortom: even iets anders aanpakken lijkt me voor jou het toverwoord.

Net een paar weken ook een nieuwe bosch

Je hoort hem echt niet. Ik vind ook dat er veel meer in kan dan de oude afwasser.

Wij hebben deze, gekocht via internet bij veiligkopen.nl

Bosch
SGV58M03EU volledig intregeerde vaatwasser, 44dba geluid, timer voor uitgestelde starttijd, energie klasse AAA, 5 programma's, variospeed, auto 3 in een, aquastop, zeer goede reviews! 598,--

Brianna: het campinggevoel

Zaalig... door het gras naar het afwasgebouwtje lopen met twee pannen, vier borden (of minder, als wij ouders uit een pan gegeten hebben), vier sporken (overbodige uitvinding maar wel heel lollig) en een paar bekers.

Ja, dan is zo'n gevulde vaatwasser thuis een onding.

Maar ik sluit me verder aan bij Puck. Meer organiseren en vooral ook meer discipline. Je moet er met de knoet overheen! Niet meer de hele dag schone spullen pakken maar gewoon een glas nog een keer gebruiken. En liefst ook 's avonds al draaien op een kort programma zodat je de dag weer fris kunt beginnen.

Hier trouwens een Miele met besteklade. Ook zalig als je de camping weer vergeten bent.

Brianna F

Brianna F

05-11-2009 om 11:20

Puck

Ik krijg het niet georganiseerd hoor. Voordat ik 's avonds eten ga koken zit dat ding voor de helft vol, zonde om 'm dan al te laten draaien. Na het eten houdt ik gewoon veel over wat er echt niet meer bij past.
Ik zal wel te uitgebreid koken.

Bastet

Bastet

05-11-2009 om 15:19

Bosch silence

Ik heb een Bosch silence,was 300 euro geloof ik,ik ben er heel tevreden over.
Bastet

Tesse

Tesse

05-11-2009 om 15:56

Ook een bosch met een lampje

Super Silence staat erop, en op een heel zacht en beschaafd gezoem na als ie iets ingewikkelds aan het doen is, hoor je um ook echt niet en heb je het lampje nodig om te weten of ie nog aan staat. Hiervoor hadden we een vaatwasser waarbij je de tv harder moest zetten als het ding in de keuken aan stond. Ik kon niet wachten tot dat onding kapot ging, dat heeft 13 lange jaren geduurd .

Tesse?

Tesse:als ie iets ingewikkelds aan het doen is,

wat voor ingewikkelds kan jouw vaatwasser? de mijne kan alleen afwassen?

Tirza G.

Tirza G.

05-11-2009 om 19:58

Brianna

Ik wil niet lullig doen, maar vaatwasseren moet je leren. Vooral het efficient inpakken er van. Ik heb een diepe relatie opgebouwd met mijn serviesgoed en weet precies wel bakje waar in de vaatwasser het beste schoon wordt en het minst last heeft van achterblijvend water in randjes en hoekjes enzo.
Ik kan ook heel listig dingen onder andere dingen parkeren of tussen andere dingen klemzetten, zodat er meer in kan. Ik weet niet precies hóe uitgebreid jij kookt, maar ik krijg alles van een dag incl. wok er meestal probleemloos in.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

05-11-2009 om 22:48

Zo dat

mijn lieve vadertje toch weer gelijk krijgt: ga op vakantie nooit ergens heen waar het beter is dan thuis. Anders wil je niet meer terug.

Tirza (met campingtrauma)

Brianna F

Brianna F

06-11-2009 om 08:38

Tirza

En ook nog een wok. Godallemachtig, dan zit de vaatwasser beneden al voor de helft vol. Nee, grote pannen was is sowieso al op de hand af.
En ik heb hier een afwas voor 7 a 8 personen.

Maxime.M

Maxime.M

06-11-2009 om 08:52

2 rondes

Hoi,

Nou als het er hier niet inpast dan draai ik gewoon 2 rondes hoor. Na het eten inruimen, om een uur of 9 legen en de volgende lading erin. Zeker nadat ik heb gelezen dat je met gewoon afwassen meer water verbruikt, dan met de vaatwasser. Soms is ie voor de tweede ronde niet helemaal vol en dan wacht ik tot de middag daarna. Laat ik hem om een uur of 2 (dus met de lunch er nog bij) draaien. Of, desnoods pas na het volgende avondeten, dan heb ik wel genoeg voor 2 rondes. Ik grijp zelden mis met bestek enzo. En ik heb gewone aantallen wat dat betreft.
(we zijn hier met 4 personen, en dit gaat vaak op als we eters hebben gehad)

Maxime

Hmmm

Over stil, in onze nieuwe keuken (ja hij komt nu écht!) komt een inbouw etna die nogal wat duurder is dan Lynna wil, denk ik. Maar dan heb je wel een 45 db stil apparaat. Echtgenoot (die verstand heeft van geluid) zegt dat elke 3 db minder, de helft van het geluid is, als ik het goed onthouden heb. We wilden perse een stille omdat de keuken, die nu dicht is, helemaal opengebroken wordt.

Overigens was ik immer een fanatieke handafwasser, maar heb de vaatwasser toch echt weten te waarderen. Wat is trouwens het probleem (behalve stroomverbuik) van meerdere vaatwassen per dag draaien? Ik kan alles van een 5 persoonshuishouden (met plezier in bakken en koken) echt niet in één keer kwijt hoor.

Atag

Een vijfpersoons huishouden hier met een stille Atag in een open keuken. Normaal gesproken kunnen we het met 1x per dag, wat dan meestal 's nachts wordt, wel af. Soms, bijvoorbeeld als ik 's middags leuk heb lopen bakken met de kinders of we een heel heel uitgebreide maaltijd hebben verzonnen, moet het in twee keer.
Maar ik merkte wel dat we de afgelopen dagen een logee hadden die niet gewend is aan vaatwassers: die pakte inderdaad steeds een schoon kopje en een nieuw vorkje enz. Toen konden we het met 1 run per dag niet meer af

Vic

Vic

06-11-2009 om 09:54

Siemens

Wij hebben ook een stille Siemens vaatwasser met lampje dat aan staat als hij draait. Volgens mij was hij wel duurder dan 500 euro. Over het algemeen passen alle spullen van een dag drinken en koken erin. Overigens alleen als ik hem zelf inruim, dat is nog een kunst op zich. Ik zet hem 's avonds aan voor ik naar bed ga. Heel af en toe, als ik veel pannen gebruikt heb, past het niet. Dan blijft er een beschaafd stapeltje vaat over (in de gootsteen), dat ik de volgende ochtend in de vaatwasser zet als manlief heeft uitgeruimd. Wij hebben nooit zooi op het aanrecht en grijpen ook nooit mis qua serviesgoed. Je hebt wel 2x zoveel servies nodig als je een vaatwasser hebt.

Siemens

met zo'n rood lampje als die draait. Prima ding, je hoort hem nauwelijks. Enige irritante is het piepje als hij klaar is, dan blijft hij om de zoveel tijd dat piepje geven. Erg irritant als je de baby aan de borst hebt en niet even snel kan opstaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.