Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiekje

Fiekje

22-10-2009 om 13:54

Geoliede houten vloeren dweilen

Ik heb een geoliede houten vloer, advies voor het onderhoud was om de vloer te dweilen met triptrap natuurzeep gisteren een nieuwe fles gekocht.. ik kreeg een rolberoerte 17,50 voor 1 liter natuurzeep. Waar dweilen jullie je vloer mee? Kan het ook goedkoper..
groeten,
Fiekje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

22-10-2009 om 15:23

Valt wel mee fiekje.

Je doet echt heel lang met zo'n fles. Vorig jaar april zijn we in ons nieuwe huis getrokken met houten vloer. En met die eerste fles natuurzeep ( die we er gratis bij kregen : )) doe ik nu nog, zit nog ongeveer 2 cm in.
Ik dweil de vloer sowieso weinig, zeker niet wekelijks, en doe een flinke scheut zeep in het water. En daar doe ik het hele huis mee, boven en beneden hebben we dezelfde vloer. ( dus als ik nu heel zuinig doe kan ik er twee jaar mee doe hahah )

Nog even over die natuurzeep

Wat kost je vloer? En hoelang doe je met de zeep? En hoe vergaat het de vloer als hij niet vakkundig wordt onderhouden?

Kortom, wie A zegt moet B zeggen.
Boter bij de vis,
Niet pennywise poundfoolish zijn!

Risama

Risama

24-10-2009 om 11:00

Durf het bijna niet te zeggen...

... maar ik dweil gewoon met allesreiniger. En ik dweil vaak, zeker 3 keer per week. Met 4 katten, 4 kinderen en af en toe een logeerhond wil je niet weten hoe smerig het water is nadat ik gedweild heb.....

Ik heb ook eerst die dure natuurzeep gekocht, maar vond het echt te duur. We hebben de vloer nu ruim 2 jaar, vorig jaar zomer hebben we hem nogmaals licht geschuurd en geolied. Nu olie ik soms plekjes bij. Ik denk wel dat hem wat te weinig geolied hebben nnadat we de vloer gelegd hebben.

Risama

Ook allesreiniger

Hier net als Risama. De speciale zeep is 1 - duur, 2 - geeft vaak een vlekkerig resultaat (volgens fabrikant gebeurt dat alleen als je teveel gebruikt, maar zelfs een half dopje op een hele emmer geeft hier vlekken en strepen). Sinds ik over ben gegaan op allesreiniger ziet het er prima uit.
Een paar keer per jaar "dweil" ik met olie: olie over de vloer sprenkelen, met oude dweil/handdoek inwrijven (gewoon doen alsof je dweilt, ben een zeer luie huisvrouw). Vloer ziet er tot nu toe (woon hier nu 1.5 jaar) prima uit, ondanks drie wildebrassen.

Petra Kappers

Petra Kappers

25-10-2009 om 11:35

Geen allesreiniger

Ik heb ook en vloer met trip trap (dumby) olie. Het principe is dat je de vleor met de olie waterafstotend (dicht' maakt en dat je er vervolgens met de zeep een laagje oevrheen legt dat zorgt dat er geen vetvlekken in de vloer trekken. Ik vind die zeepwaas (ook van de kleurloze variant) trouwens heel mooi. Mijn hulp heeft (buiten mijn weten om) een tijdje allesreiniger gebruikt en dat zag je! Ik steeds tegen haar chef (die Nederlands spreekt) zeggen dat ze de vloer neit dweilde, maar ze bleek eht met de verkeerde zeep te doen.
Nu de besparingstip: het merk Aquamarijn (te verkrijgen in sommige natuurwinkels) heeft de cliens-z zeep. Dit is exact hetzelfde product als trip trap en kost 12 euri per liter.
Als ik olie aanbreng doe ik dat neit onder kasten. Zelfs niet onder tapijt.

Risama

Risama

25-10-2009 om 16:15

Net als emel

een beetje sprenkelen en met een oude theedoek inwrijven.

Groene zeep dan?

Dat is tenminste niet zo aggressief als allesreiniger maar niet zo duur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.