Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Geur in magnetron

Afgelopen weekend is het en stoommaaltijd met vis (kabeljauw) bereid in onze magnetron. En sindsdien stinkt de magnetron naar vis (niet meer het hele huis gelukkig).

ik heb al een bakje water met citroen schijfjes gewarmd in de magnetron en hem helemaal schoon gemaakt, maar de lucht is er nog steeds.

iemand een idee hoe we de vieze/visse lucht uit de magnetron kunnen krijgen?

misschien overbodig,maar heb je ook (als je zo'n magnetron hebt) de ronddraaiende schaal eruit gehaald en dan ook het bijbehorende 3poot rooster. Wellicht is er vloeistof gelekt en zit ook onder die schaal en in en rond de wieltjes van het rooster waar die schaal op staat.

Ik had laatst hetzelfde (zalmmoot ontdooien en die sprong uit elkaar 😫). Ook vanalles geprobeerd en flink gepoetst, maar na het opwarmen van wat andere dingen is de lucht vanzelf verdwenen.. 

Jesse_1

Jesse_1

30-03-2021 om 12:36 Topicstarter

Chiquita schreef op 30-03-2021 om 11:06:

misschien overbodig,maar heb je ook (als je zo'n magnetron hebt) de ronddraaiende schaal eruit gehaald en dan ook het bijbehorende 3poot rooster. Wellicht is er vloeistof gelekt en zit ook onder die schaal en in en rond de wieltjes van het rooster waar die schaal op staat.

Ja, alles 3x gepoetst

Jesse_1

Jesse_1

30-03-2021 om 12:38 Topicstarter

Junio schreef op 30-03-2021 om 11:57:

Ik had laatst hetzelfde (zalmmoot ontdooien en die sprong uit elkaar 😫). Ook vanalles geprobeerd en flink gepoetst, maar na het opwarmen van wat andere dingen is de lucht vanzelf verdwenen..

Haha, dat zei mijn zoon ook al; we doe

n er pizza in, dan stinkt het in ieder geval naar pizza. We hebben al wel wat dingen opgewarmd, maar meer wat dingen ontdooien en zo. En elke keer dat die klep open gaat...

Beetje water met azijn opwarmen

ik weet niet of het ook bij vislucht in magnetron werkt, maar bij vieze luchtjes is azijn of gemalen koffie meestal de oplossing. Zo heb ik tijden lang de vieze lucht uit voetbalschoenen gekregen door er wat gemalen koffie in te strooien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.