Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carla

Carla

04-03-2010 om 11:30

Gewone rolgordijnen bij schuine dakramen?

Hoi,
Ik wil rolgordijnen voor de zolderkamer. Geen Velux, nu even te duur. Wie heeft ervaring met gewonen rolgordijnen, hoe krijg je ze een beetje strak te hangen?
Ik wil niets zelfmaken met stofjes enzo, maar een gewoon strak rolgordijn. Is dat haalbaar?

Iemand tips?

groet'
Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Femke:-)

Femke:-)

04-03-2010 om 12:19

Heb je hier al gekeken?

http://www.dakraamgordijnen.nl/?gclid=CNPH8Nz7nqACFRhp4wodVCh2ag

Ik wilde ook geen velux, vond ik ook te duur...wij gebruiken de zolder niet echt intensief, dus wilde een goedkope oplossing.

Ik heb hier mijn rolgordijn besteld. Het is een namaakveluxgordijn. Goedkoper, maar wel zeker zo mooi. Mankeert helemaal niets aan. Ook het monteren ging vanzelf.

Het duurde een weekje ofzo voor het binnen was, maar het bleek dat het vanuit Engeland verstuurd was.

Groetjes Femke

Vera*

Vera*

04-03-2010 om 12:33

Zuiden

Als je dakraam zich bevindt aan de kant waar de zon staat zou ik voor een isolerend rolgordijn. Wij hebben een groot Veluxraam op het Zuiden en het isolerende rolgordijn houdt zo veel warmte tegen. Het is er wel eentje van Velux met een cassette, er komt ook geen licht meer doorheen.

Linda99

Linda99

04-03-2010 om 13:02

B-merk

Gamma en Praxis hebben zulke rolgordijnen ook van hun eigen merk.

Zelf ben ik blij dat we 5 jaar geleden hebben gekozen voor de goede kwaliteit van Velux. Het is even een bak geld maar de (verduisterende) rolgordijnen (we hebben er 2) werken na al die tijd nog helemaal perfect en zien er goed uit. Zelf met intensief gebruik in de kinderkamers.

Puck

Puck

04-03-2010 om 14:32

Eh... linda

Houden die dingen van de Gamma het dan niet 5 jaar? Misschien was je daar wel net zo blij mee geweest voor de helft van het geld.

Linda99

Linda99

04-03-2010 om 15:16

Puck

We hebben de Gamma rolgordijnen in de winkel getest en ze waren echt minder van kwaliteit. Sommige proefexemplaren deden het niet eens. Dus ik kan echt niet garanderen dat die dingen het na 5 jaar intensief gebruik nog feilloos doen. Kan ik van Velux dus wel zeggen

Carla

Carla

05-03-2010 om 08:50

Geen velux

Hoi

Dank voor het meedenken.
Maar ik wil absoluut geen Velux momenteel, vanwege de prijs, ook al is het topkwaliteit. Kijk wel even op Femkes site. Maar heeft niemand ervaring met gewone rolgordijnen, die je dan halverwege ook nog kunt vastmaken zodat ze blijven hangen als ze dicht zijn?
Het zijn ramen op het noorden het het hoeft niet 100% lichtdicht te zijn, gewoon het licht zomers wat te temperen als kind om 21 uur naar bed gaat.
groet
Carla

B prijs

ik heb uit een bouwmarkt een rolgordijn dat aan de zijkanten in geleider loopt. afgezien van het feit dat dit helemaal niet soepel gaat, merk ik dat het condens dat nu in de koude periode op de ruit komt niet weg kan. Dit tast het hout aan, dus laat ik het rolgordijn altijd iets open. Mocht dit niet meer functioneren komt er een luxaflex in en geen rolgordijn meer.
mamsa

marie

marie

05-03-2010 om 14:36

Eigen merk

Hallo
Heb je al even bij de collectie van het "eigen merk" van de diverse bouwmarkten en de Leen Bakker of Kwantum enzo gekeken? Dat scheelt vaak een stuk in prijs.
Wij hebben jarenlang een "eigen merk" rolgordijn gehad voor ons tuimelraam op de zolder. Het was namelijk geen Velux-raam en dus kon er geen (duur) Velux-rolgordijn voor.
Wij zijn ondertussen verhuisd, maar volgens mij hebben de nieuwe bewoners dat rolgordijn nog steeds in gebruik.
succes

Henriette123

Henriette123

05-03-2010 om 21:20

Ja hoor

Hallo Carla

Wij hebben een gewoon rolgordijnen gekocht, en die op het hout rond het raamwerk bevestigd, zeg maar op het hout wat aan schuine stuk muur vast zit.
Een set haakjes halverwege, en een set haakjes onderaan.
Enig nadeel is dat het raam niet helemaal horizontaal open kan, maar net zo schuin als de diepte van ons dakraam, ik schat een centimeter of 15.
Dit gordijn zit er al jaren en tot tevredenheid.
Oja, als het erg hard waait bolt het gordijn een beetje.

Caroline

Caroline

18-03-2010 om 12:29

Itzala.com

Wij hebben wel Veluxgordijnen besteld, gewoon online bij Itzala.com.
Veeeeeeeeeel goedkoper dan in de winkel. (in de winkel hadden we 117 euro moeten betalen nu iets van 80 euro ofzo).

Werden binnen een week bezorgd en (omdat we in eerste instantie de verkeerde hadden besteld) moesten we ze op eigen kosten terug zenden. De nieuwe werden ook snel bezorgd en het geld van de eerste zending, werd binnen twee weken teruggestort.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.