Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

knor

knor

05-12-2017 om 07:23

gewoon een vraagje Fotomokken gebruiken

Ben gewoon even benieuwd. Mijn kinderen hebben bij diverse gelegenheden een mok gekregen met hun foto/foto van de schoolklas/naam er op geprint. Best leuk als aandenken, die kleuterkoppies op zo'n mok terwijl het nu pubers zijn. Nu mijn enorme dilemma Gebruik ik die mokken dagelijks waardoor ik ze regelmatig zie en er plezier van heb maar met risico van breken/verbleken van de afbeelding. Zet ik ze in de kast waardoor ik er eigenlijk nooit meer naar kijk maar ze blijven wel heel en mooi en een herinnering voor later. Zet ik ze op een plank voor de sier waardoor ik er naar kan kijken maar eigenlijk is daar geen ruimte voor en het past ook niet in m'n huis. Welke keus maken jullie bij dit dilemma?

Kaori

Kaori

05-12-2017 om 07:30

gebruiken

Ik zou ze gebruiken.
Ik ben niet van dingen nutteloos in de kast laten staan. Als herinnering voor later heb ik wel gewone foto's die nemen beduidend minder plek in dan al die andere goedbedoelde meuk.

Helaas kunnen dit soort mokken ook niet heel makkelijk bij de kringloopspullen. Ik denk eerlijk gezegd dat ik er een plantje in zou doen en ze vrolijk doorgeven aan opa of oma.

Of ik gebruik ze bij het klussen, als ze maar zo snel mogelijk weer uit de kast zijn.

@Emma

@Emma

05-12-2017 om 07:33

gebruiken

Ik heb een verbleekte Jip en Jannekebeker uit 1965 ofzo en ik gebruik hem elke dag. Ook mijn favoriete mok uit 1975, van Sint gekregen. Daar zit nu een barst in, vreselijk! Ik laat hem repareren zodat hij weer kan worden gebruikt. Ik vind het echt veel leuker om dat soort dingen dagelijks te gebruiken. Ik heb daar zoveel plezier van!

Foto van maken

Voor als-ie kapot valt. En verder dagelijks plezier van hebben.

Angela67

Angela67

05-12-2017 om 08:40

gebruiken

echt doen, en dan een keer een goede foto ervan nemen voor in hun herinneringen voor het geval de mok valt .
gr Angela

Half a twin

Half a twin

05-12-2017 om 10:07

foto van maken en gebruiken

Mijn kinderen kregen ooit als kleuter en peuter een mok om zelf te beschilderen en met al hun creativiteit hebben ze dat gedaan. Mokken "afgebakken" in de oven en dagelijks gaan gebruiken.
Helaas geen foto van gemaakt, nu ik zie hoe ze er na 9 jaar gebruik uitzien, had ik dat wel moeten doen.
Iedere dag wordt er nog melk uit gedronken als onderdeel van het "hap slik weg, hup op de fiets" puberontbijt.
Als ik over drie weken de tafel mooi dek voor een kerstontbijt met het mooie servies, struint zeker de oudste na 5 minuten van tafel om haar beker te pakken en te vullen met melk. Thee uit een kopje met schoteltje? Doe niet zo raar moeder!

Half a twin

Half a twin

05-12-2017 om 10:30

emotionele band met servies

Had niet gedacht dat het zo erg kon zijn.
Toen ik als 20 jarige tijdens mijn studie ineens op kamers moest voor een stage ging ik uit huis met allemaal geleende spullen. 3 borden van oma, 2 pannen, (1 van mijn moeder, 1 van een tante) een bij elkaar geraapt zooitje bestek en wat lege mosterdpotten als "glazen".
Van een vriendin kreeg ik toen 2 schaaltjes die alle verhuizingen overleefd hebben. Ze zijn mee geweest naar een zusterflat voor een half jaar contract, meegegaan naar een tijdelijke woning in onderhuur, meegegaan naar mijn eerste eigen huurappartementje en meegegaan naar het huis waar ik nog steeds woon.
De schaaltjes werden nog steeds iedere week wel een of meerdere keren gebruikt. Gisteravond stond er nog een op tafel met wat kruidnootjes.
Nu ben ik net na mijn vorige post de vaatwasser aan het uitruimen en pats, 30 jaar zoete herinneringen in scherven.
Doet me toch meer dan ik had verwacht. Het waren de eerste serviesonderdelen die echt helemaal van mij waren, die na een kamerwoonsessie niet terug hoefden naar de rechtmatige eigenaar.

mijk

mijk

05-12-2017 om 20:08

Foto terwijl je puber er uitdrinkt

Als ze stuk gaan kan je die op een mok zetten. Ik heb net een mok stuk laten vallen die ik 25 jaar geleden in een heel ver land gekcoht heb bij een heel bijzondere gelegenheid. had zeker 18 jaar op de zolder gestaan. Afgelopen jaren heel veel plezier van gehad en nu is het ok!

Mijk

knor

knor

07-12-2017 om 06:47

goede tip!

Een foto ervan maken is een goede tip, had ik niet aan gedacht. En dan nog een foto erbij van de puber die er nu uit drinkt, helemaal goed. Gewoon gebruiken dus, en er plezier van hebben, dan geeft het ook niet als ze op een gegeven moment de geest geven.
Wel jammer Half a Twin van je schaaltje. Ik heb zelf ook nog wat servies in gebruik wat ik mee heb gekregen van huis dertig jaar geleden, daar ben ik toch ook wel aan gehecht. Zelfs van die lange plastic desertlepels, die gebruikten we alleen als we vlaflip aten

tem

tem

07-12-2017 om 07:55

Ander geluid

Bij ons staan zulke dingen op kamer van kinderen zelf. Met pennen erin Vinden ze zelf leuk. Hebben ook een prikbord met fotos van vroeger

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-12-2017 om 09:26

Amalia

Ik heb achter in de kast nog de mok staan die schoolkinderen kregen bij de geboorte van Amalia. Het schoolkind van destijds is helaas niet zo koningsgezind dus ze heeft helemaal geen interesse in die mok. Ik houd hem dus maar als collector's item
Fotomokken zijn wel leuk. Die kun je prima opnieuw laten maken dus ik zou ze gewoon gebruiken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.