Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hartje

Hartje

12-01-2015 om 20:23

Gezocht; damesondergoed dat leuk is en goed zit

Al jaren koop ik met veel genoegen mijn slips bij de Wibra. Daar ooit een type slip gevonden dat ik goed vind zitten. Ik hou namelijk van normale slips, dus niet hoog uitgesneden of pijpjes, op te trekken tot ca. net onder de talle. Die Wibra dingen zijn gewoon katoen, met nog een stukje kant erin ook nog, dus nog wel enigszins charmant.. Ik wil namelijk ook geen 'oma onderbroeken', al heb ik maat XL. En nog betaalbaar ook; zo'n EUR 3 per stuk.

Maar helaas.. 'mijn' type slip (waarom heet dat eigenlijk niet gewoon 'onderbroek'??) is steeds moeilijker te krijgen en gaat vermoedelijk uit de collectie. Andere types van Wibra bevallen me niet, dus maar naar de Hema gegaan, de enige andere ondergoed-leverancier in ons dorp. Maar jemig zeg, wat nu.. het duizelt me van de brazilians, briefs, knickers, hipsters, boxers, etc etc. Ik heb al een paar 'probeer-exemplaren' op de plank liggen. Maar niks bevalt echt. Of ik ben de hele tijd de stof over mijn billen aan het trekken (ja ook de boxers), of de bovenrand rolt naar beneden..

Dure grap trouwens, dat uitproberen, voor zo'n EUR 4-5-6 per stuk.. Daarom wend ik mij in wanhoop maar eens tot jullie. Ben ik nou echt veroordeeld tot 'oma onderbroeken'?? Of weet iemand waar ik normale, enigszins charmante (kleurtje, kantje, strikje) stretch slips kan krijgen??


Marie

Marie

12-01-2015 om 21:18

niemand die het ziet?

Voor wie moet dat kantje eraan zitten? Niemand die het ziet toch? Misschien ben ik wel te nuchter hoor, maar onderbroeken moeten vooral lekker zitten en fuctioneel zijn. Ik draag ook xl.
Zelf draag ik graag deze:

http://www.tencateondergoed-vetex.nl/ten-cate-actie-21-gratis--33-33-korting/dames/ten-cate-3-pack-midi-3371-wit-3371-wit.html

http://www.livera.nl/slips/slip-basic-midi_115805#c0=lingerie&brand=Sloggi&results=32&pnr=4

Trouwens laatst heb ik een paar slips bij de Action gehaald en die bevallen ook wel.

Moni

Moni

12-01-2015 om 21:31

Action

Die heeft prettige slips. Aan het begin is de elastische band strakker dan de rest maar dat wordt na een paar keer wassen vanzelf beter. Geen kant. Wel 'gewoon' in een paar kleuren.

ik voel met je mee

Ooit kocht ik de perfecte boxers bij de Hema. Maar goede dingen duren niet lang, dus inmiddels is dat model al lang uit de collectie en de huidige modellen - tja, het gaat nog wel, maar die oude zitten echt veel beter. Gelukkig gaan ze bijna eindeloos lang mee, maar zolangzamerhand raken ze toch aan hun einde, dus nu moet ik me behelpen.

Zucht.

En nu ik toch in de jammermodus sta zeg ik het nog maar een keer: mogen we de gewone volledig katoenen jeans met relatief hoge taille weer terug? Alsjeblieft?

Groeten,

Temet

Moni

Moni

12-01-2015 om 21:52

Jaaaaaaaaaaaaaa Temet

Kun jij geen petitie indienen bij een jeansmerk, of gewoon bij de Zeeman of Hema. Of allemaal?
Ik baal van die stretch jeans die altijd afzakken en die ik altijd met een riem moet dragen. Maar ik zou niet weten waar ik volledig katoen kan kopen.

Ik teken de petitie. Minstens in vijfvoud ivm meerdere accounts hier in huis

Juno

Juno

12-01-2015 om 21:54

Je moet kiezen

Of je ziet er beeldschoon uit met je kleding aan, óf beeldschoon in enkel je ondergoed. Keuzes maken, .

Juno

Juno

12-01-2015 om 21:57

Hier

Ik draag op advies van een verkoopster van mijn broeken en jurken ondergoed van de Hema. Drie voor drie euro met zijn drietjes opgerold in een zakje. Niet de slip maar ik meen de knicker. Verkrijgbaar in zwart, wit en kattenkotskleur. De onderkant valt precies in de plooi van bil naar been. Je ziet geen randje, het kruipt niet op en het is geen broedstof.
Niet charmant, da's dan weer jammer.

Juno

Juno

12-01-2015 om 22:02

Haha, lelijk hè

http://www.hema.nl/winkel/dames-en-heren/dames/ondergoed-en-lingerie/slips/3-pak-knickers-(99000050)?fh_view_size=79

Dit zijn ze. Wil je iets wat een beetje charmanter is dan zou je vlinderbroekjes kunnen overwegen. Volgens mij heeft sloggi die ook. Zie je ook niet onder een broek of jurk maar je kan er geen panty meer bij aan. Ik vind ze nogal bloot, het lijkt me dat er geen stof zit waar het moet wel zou moeten zitten en dat het schuift. Maar goed, geen ervaring mee.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-01-2015 om 23:06

Marie

Jij woont zeker alleen? Of kan het je niets schelen dat je man/vriend tegen saai of oncharmant ondergoed moet aankijken? Het oog wil ook wat.

Marie

Marie

12-01-2015 om 23:18

al jaren gelukkig getrouwd

Wij zijn al jaren gelukkig getrouwd en het kan me inderdaad niks schelen dat mijn man tegen saai ondergoed moet aankijken. Heb ze ooit heel lang geleden wel eens gehad hoor van die slips met kriebelende kantjes die in je bilnaad kruipen. Nooit weer, als ik ergens sjagerijnig van word is het dat wel. Trouwens mijn man draagt ook hele gewone herenslips van de Hema.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-01-2015 om 08:48

*brunette*

Ik draag ook gewoon saai ondergoed, net als mijn man. Maar wij zien elkaar nauwelijks in ondergoed. In bed zijn we bloot en daarbuiten hebben we kleren aan, dus maakt het niet uit wat daar onder zit.
Je druk maken over je ondergoed hoort in mijn ogen echt bij net verkering hebben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-01-2015 om 08:51

Hartje

Ik koop tegenwoordig mijn ondergoed bij bonprix. Gewoon katoen, pakket van 5, in een kleurtje en zonder vervelende randjes en hoog. Ik vind het vervelend als ik het idee heb dat ik steeds mijn onderbroek op moet hijsen.

Barvaux

Barvaux

13-01-2015 om 09:02

Dendy

Geweldige opmerking...

Inderdaad, lekker zitten lijkt mij belangrijker dan 'mooi voor je man'. Als mijn man mij met iets moois ziet zou het toch meteen uittrekken dus wat maakt het uit

neteret mut

neteret mut

13-01-2015 om 10:16

sluit me aan bij jullie

bij dendy, barvaux en marie. Wij gebruiken ondergoed van de hema, wit "ouderwets"

Puck

Puck

13-01-2015 om 10:23

goedkope van de markt

Op de markt kan je ook nog wel eens slagen voor fijn ondergoed. Gewone onderbroeken stel ik niet zoveel eisen aan, dat zit altijd wel redelijk), maar voor t sporten (hardlopen en paardrijden) haat ik t als te opkruipt, zeker met paardrijden omdat je dan toch continue op je billen en doos zit. Daar zweer ik ondertussen bij goedkope zweterige strechbroekjes met een pijpje van de markt. Die schuren niet en trekken niet omhoog.

Mijntje

Mijntje

13-01-2015 om 10:34

ik let ook op

hoe heet je het kan wassen. Ik wil mijn onderbroeken wel op 60 graden kunnen wassen. Ik zie dat die van de hema op 30 of 40 graden gewassen moeten worden..

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-01-2015 om 10:37

Ja idd

Zeker onderbroeken wil ik gewoon heet kunnen wassen, zeker bij ernstige vlekken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-01-2015 om 10:42

aanvulling

Ik vind daarbij ook dat ondergoed gewoon moet passen. Bh's en slips moeten goed om het geheel heen passen. Dan ziet je gewone kleding er ook meteen een stuk beter uit. Mijn bh's zijn naadloos en vreselijk saai, maar houden wel alles in bedwang.
Niets zo stom als een strakke broek of shirtje, waar je bij kunt zien dat er te klein ondergoed onder zit waar van alles uitpuilt.

Juno

Juno

13-01-2015 om 10:58

Dendy

Bij ernstige vlekken mik het weg.

Mijntje

Mijntje

13-01-2015 om 11:13

mijn ervaring is

dat de van een wat duurder merk Sloggy, heel lang meegaat en op 60 graden gewassen kan worden. Ik draag gewoon zwart.

Lilie

Lilie

13-01-2015 om 14:26

Vlinderbroekjes niet doen

Die zitten echt voor geen meter. Ik heb van sloggi altijd de hipster sensation feel good. Blijft prima zitten en zie je niet onder je kleren. In het zwart vind ik het ook nog redelijk toonbaar.

Vakantieganger

Vakantieganger

13-01-2015 om 14:36

luxe voor als het kan, degelijk voor als het moet

ik heb allebei! De katoenen sloggies, zeemannetjes en hemaslips voor bepaalde periodes in de maand. Worden dus ook warm gewassen in geval van vlekken. Maar ook de dure merken setjes. Ik merk dat ik me er prettiger bij voel, bij mooi ondergoed.

Barvaux

Barvaux

13-01-2015 om 16:47

mijntje

De gewone hemaonderbroeken (in zakje, gevouwen) gaan hier al jaren in de 60 graden was.

zebra

zebra

13-01-2015 om 17:45

zeeman

een tijd geleden kreeg ik een tip van een collega, zij draagt altijd onderbroeken van Zeeman, met de tekst Soft Basic op de rand. Ze zijn er in het wit, zwart en huidkleur.

Zelf draag ik ze inmiddels ook, meestal de zwarte.

Mijntje

Mijntje

13-01-2015 om 17:46

barvaux

Ok ik zal eens kijken, ik had even wat geklikt en me verbaasd over de vele 30/40 graden broekjes. Met kant moet je natuurlijk ook niet te heet wassen

Hartje

Hartje

13-01-2015 om 19:41

Wil graag een beetje charmant bliijven

Haha dames wat een discussie... Er is hier overigens gelukkig wel degelijk iemand die ziet wat ik onder mijn bovenkleding draag en die het gelukkig nog graag ziet ook, al hebben we al jaren verkering..

Ik vind het voor mezelf een gevoel van vrouwelijkheid geven, iets charmants dragen. Wat natuurlijk ook wel een beetje draagbaar moet zijn. Maar er is toch nog wel een aangenaam ogend alternatief tussen de oma-onderbroek en het satijnen-stringetje-dat-tussen-je-billen-zit? Die eerste draag ik als ik ziek ben, die tweede bij een gelegenheid waarbij het zo snel mogelijk uit gaat..

Ben nu aan het kijken naar Anna Rolfi, van het Kruidvat. Vond deze:
https://www.kruidvat.nl/anni-rolfi-kant-slip/p/2811579
of deze, hetzelde maar dan hoger:
https://www.kruidvat.nl/anni-rolfi-kantmaxislip/p/2811691

In het zwart, ja, want ik heb een hekel aan wit ondergoed. Wordt altijd groezelig/grauw, al was je nog zo zorgvuldig. Wat denken jullie? Welke bied de grootste kans wanneer ik weer moet gaan proberen?

Lou

Lou

14-01-2015 om 09:47

Anna Rolfi

Anna Rolfi is vreselijk! Het lijkt wel plastic, het schuurt en broeit en prikt. Bij mij dan
Ik ben erg blij met Ten Cate. Wel duur, dus ik ga die Zeemandingen ook eens proberen.

Hartje

De 2e vind ik echt oma achtig, de eerste gaat wel. Vraagje: draag je dan ook altijd zwarte bh's erbij? Want ik vind dat altijd lastig met wat je aanhebt. Wil niet dat het doorschijnt. Witte bh's die doorschijnen onder een wit/licht shirt vind ik ook erg lelijk. Maar het beperkt je weer zo in de combi's ondergoed die je kunt maken...

Zelf koop ik altijd bij Hunkemoller. Meestal iets als dit: http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/rio-x-slip-satin-fleece-off-white-91851-1.html. Die heb ik dan in wit, zwart en nude.

Is wel wat duurder, maar gaat best lang mee hoor. En Hunkemoller heeft vaak acties: 3 halen, 2 betalen.

Anni Rolfi

Steeds als ik in Nederland ben, loop ik bij Kruidvat binnen om wat slips van Anni Rolfi in te slaan. Wel ff opletten, er zijn twee soorten materiaal: één die idd zweet, maar ook katoen. Wat mij betreft, die zitten heerlijk

amk

amk

14-01-2015 om 11:56

meisje

onder een wit shirt moet je dan ook een rode bh dragen, dat schijnt niet door.

jaja

ik bedoel het andersom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.