Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gisteren de brandweer voor de deur!

Pfiew.

Even mijn verhaal kwijt hoor.

Gisteren, eind vd middag, we zitten gezellig bij de overburen aan de borrel, meisjes kijken op zolder een dvd'tje, jongens spelen met de buurpeuter met de lego, wij net aan de 2e fles wijn begonnen. Buurman mikt het lege wijnkistje in de haard, en zoon van 8 (licht pyromanisch van aard) roept blij vanuit de voorkamer dat het vuurtje nu echt lekker brandt!

Op hetzelfde moment belt een andere buurman van 2 huizen verderop aan. Buurvrouw doet open, en wil net joviaal roepen dat ze er nog wel een glas bijzet, maar buurman roept in paniek dat de vlammen uit de schoorsteen slaan......

Whaaaaaah!!!!

Buurvrouw sprint naar boven om de meiden op te halen, wij merken dat de halve woonkamer opeens blauw van de rook wordt, en rennen half in paniek, half giebelig (is dit echt waar??) de straat op alwaar we tot onze verbijstering de andere buurvrouw met 112 horen bellen, terwijl we inderdaad constateren dat de schoorsteen op een uitbarstende vulkaan lijkt.

De vlammen verdwijnen, maar de brandweer komt 3 minuten later met 2 wagens en gillende sirenes de straat inrijden. Er springen minstens 5 van die stoere brandweermannen uit die in gestrekte draf het huis inrennen. De hele buurt rukt ondertussen uit om te zien wat er loos is. Er komt zelfs nog een ladderwagen bij die van boven af de schoorsteen inpecteert en veegt. Ondertussen hebben wij de buurkinderen maar mee naar huis genomen, voeren ze alvast een hap eten, en halen ze door het bad heen.

Het loopt uiteindelijk allemaal met een sisser af, maar de conclusie van de brandweer is dat de schoorsteen (die braaf elk jaar door een officiele schoorsteenveger wordt geveegd) zwaar vervuild is, en dat eea een stuk lulliger had kunnen aflopen. Ze mogen pas weer stoken als het ding echt goed is schoongemaakt (en wij hebben dezelfde schoorsteenveger, iekkkss!!)

Pas vanochtend realiseer ik me eigenlijk hoe eng het had kunnen zijn! Die 2 meiden van 6 en 7, die al een uur op zolder zaten, terwijl er daar al van alles smeulde! Getverdegetver!

De kinderen zijn vanmorgen met stoere verhalen naar school gegaan, maar poeh!! Achteraf zit ik hier toch met knikkende knieen hoor!!

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

27-10-2008 om 12:06

Gatsie..

... je moet er inderdaad niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren!! Gelukkig dat het met een sisser is afgelopen!!

Jeetje ingrid

Wat een schrik. Ik kan me voorstellen dat je nu nog wat knikkende knieën hebt. Pfff, blij dat het goed afgelopen is zeg......
Groetjes, Isabel

Eng!

pffff, jeetje man !
ja heel eng, wij hadden ook een keer iets engs met de openhaard, ik ben ook niet rauwig dat we in dit huis geen openhaard hebben.

Jeumig...

...en dan denk je dat de schoorsteen goed geveegd is... Wat een schrik. En gauw een andere schoorsteenveger, ja!

Wilma

Wilma

27-10-2008 om 13:52

Hè bah zeg

niet al te veel bij nadenken wat er hád kunnen gebeuren.

En ja, meestal komt dat schrikgevoel of 't gevoel van hoe 't had kunnen aflopen later pas. Kan me góed voorstellen dat je nu even (erg) de bibbers hebt !

Groetjes, Wilma

mammie2

mammie2

27-10-2008 om 18:07

Mijn vader was schoorsteenveger

volgens hem lopen er veel beunhazen rond. Er is een bond voor schoorsteenvegers, misschien kun je daar iemand van halen. Volgens mijn pa is het in ieder geval belangrijk dat ze ook op het dak klimmen.

Dat was schrikken zeg!

Gisteren brandweer op de weg...

Tja, toen wij gisteravond bijna thuis waren konden wij niet verder i.v.m. diezelfde brandweerauto's. Onze schoorsteen is 3 weken geleden geveegd. 'k Ben nu wel benieuwd of we dezelfde veger hebben? 'Onze' veger is iemand die aan 1 hand 3 vingers mist. Herkenning??

Groet, Janitha

Janitha

misschien was hij als kok of tapijtlegger ook niet geslaagd ??

Ja maar manda,

Met 7 vingers moet je wel een stofzuiker kunnen bedienen. Ik heb net de praktijktest gedaan. En met een stofzuiger met een soort ragebol is deze man hier bezig geweest.
Zonder gekheid: ik schrok zondag wel. Dacht eerst dat er bij Ingrid iets gebeurd was...

Janitha

Tinus_p

Tinus_p

29-10-2008 om 09:28

Missende vingers (ot)

DE plaatselijke ijzerwarenwinkel heeft een medewerker die zn hele linkerhand mist, en toch feilloos alle laatjes, bakjes, verpakkingen etc etc open krijgt, om daarna gewoon af te rekenen ana de kassa.

Vingers

't ging er niet zozeer om of die vingers invloed hadden op het werk, volgens mij, maar meer of het dezelfde schoorsteenveger was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.