Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Glasvezel KPN of Odido kiezen?

Ik ga verhuizen naar een nieuwe woning. Ik heb geen ervaring met glasvezel, maar ik hoorde van anderen dat ik het beste op glasvezel kan overstappen voor internet en tv.
De vraag is: KPN of Odido?
Het glasvezel moet nog het huis ingelegd worden, dus daar moet nog een monteur voor langskomen.
Ik weet dat buren van de huidige eigenaren KPN hebben (niet of ze tevreden zijn). 
Wat zijn jullie ervaringen met KPG en/of Odido en hebben jullie eventuele tips om rekening mee te houden?
Advies van beide is dat 100Mbit/sec voor mij voldoende zou zijn, maar ik neem voor de zekerheid 200Mbit/sec, dat scheelt erg weinig.

Odido is hier drama, valt steeds uit. Nu gaat het goed na overstap naar kpn. 
Het verschilt per buurt hoor ik wel eens (?). Ik zou toch even informeren bij de buren. En overstappen kan altijd nog.

Ik zat voorheen bij KPN, nu bij Odido. Beiden prima maar ook bij beiden is wel eens wat. Ben overgestapt omdat KPN niets met kortingen wilde doen voor trouwe klanten (> 25 jaar) terwijl nieuwe veel minder betaalden. Zit je mobiel al bij een van beiden? Dan kan je soms combi korting krijgen. En van Odido weet ik dat je bij een storing van vast internet meteen echt onbeperkt internet op je telefoon krijgt zodat je een hotspot kunt maken thuis. O ja... de klantenservice bij Odido is wel erg slecht. Maar dat neem ik maar op de koop toe. Zal bij KPN niet veel beter zijn.

ArianneH

ArianneH

08-10-2025 om 17:18 Topicstarter

Dank voor jullie reacties, is het dan wel handig om glasvezel te nemen als ik dit hoor? Nu heb ik gewoon kabel en Ziggo, is prima.

En hoe is het met draadloos internet en tv? Ik heb geen zin in kabels door het huis. Werken die kastjes wel (als het werkt)?

Ik ga over naar Odido omdat ik bijna de helft ga betalen in de maand tov KPN en de laatste voorlopig geen glasvezel doortrekt/aanbiedt hier. 1e 6 maanden voor €24.50, daarna rond de €42-45.00
Bij KPN €72.xx

Klantenservice Odido is goed bereikbaar, de opstart van het gebeuren wat traag. 
Komt eerst iemand kijken waar het wordt geïnstalleerd,  dan iemand die het doortrekt van de stoep naar de gekozen plek in huis, dan komen de spullen, afspraak 4 wordt het geïnstalleerd. 
Dit ook omdat verschillende bedrijven betrokken zijn.
In Augustus besloten en nu binnenkort eindelijk het doortrekken naar de woning.
Telefoonabonnement wordt ook €11.00 goedkoper, dus bijna €40.00 per maand goedkoper uit.
Met KPN veel tv-ellende gehad afgelopen jaar.

Hier al jaren kpn glasvezel, naar volle tevredenheid. Als er wat is bel ik, helpen ze en lossen het op. Ja, kpn is duur, maar ik ben heel tevreden.

Ik zou zeker glasvezel nemen. Hier zitten soms 2 pubers zwaar te gamen en 2 man thuis te werken met meetings etc en dat gaat probleemloos samen. Overigens wel een 1000 Mbit / sec abonnement en 2 extra WIFI punten van Odido zelf. TV kijken doe we ook via WIFI, probleemloos zonder vertragingen. Hebben nergens extra kabels lopen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.