Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilse

Ilse

27-10-2008 om 13:34

Glasvezelbehang

Ik heb in de slaapkamer van mijn zoontje op 1 wand glasvezelbehang geplakt en daarna 2 keer met gekleurde latex eroverheen geverft. Het is echt heel lelijk geworden. Ten eerste was de muur niet goed strak en zie ik bulten en de gaatjes van het behang komen er ook doorheen. Ik wil dit er dus afhebben en opnieuw doen met wat duurder behang (zit op een andere wand en dat is helemaal perfect). Wie weet hoe ik dit het makkelijkst kan verwijderen of is dat geen doen. Kun je er evt. overheen laten stucken?

Alvast bedankt voor de tips

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
miesje!

miesje!

27-10-2008 om 13:47

Wij hebben

het behang er gewoon van af getrokken ging makkelijk omdat het behang niet scheurt.

succes Miesje

Z0nnetje

Z0nnetje

28-10-2008 om 06:53

Iemand goede ervaring met glasvezelbehang?

Wij krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis. En we zijn er niet uit wat we met de muren moeten doen. Stucwerk is het mooist, maar niet te betalen. Behang vinden we niet mooi. Glasvezel leek ons de oplossing... maar als ik hierboven lees dat het er niet uitziet... ai

wij willen als eindresultaat gewoon gladde muren, kleurtje erop en klaar

Wie o wie heeft nog een tip?! Of heeft er iemand positieve ervaring met glasvezel, en dan het liefst de geheel gladde?

Ilse

Ilse

28-10-2008 om 09:25

Zonnetje

Zonnetje,

Even wat uitleggen over mijn bovenstaande bericht. Ik had de meest goedkope glasvezelbehang gekocht en dat had ik gewoon niet moeten doen. Ik had namelijk voor een andere wand wel dure gekocht en die is echt prachtig mooi geworden.

Succes

Ilse

Hanne.

Hanne.

28-10-2008 om 09:33

Heel tevreden

Wij hebben zowel in het oude als in het nieuw huis glasvlies gehad. We zijn dus erg tevreden. Het ziet er goed/strak uit, en het kan wat hebben qua krimp en uitzetten van je muren. We hebben ook stucwerk, maar dat brokkelt her en der af op de punten waar er door het werken spanning op is komen te staan.

Maar...glasvlies is inderdaad niet 'vriendelijk' elk bobbeltje en deukje in je muur zie je achteraf ook door je behang heen. (net als bij gewoon behang). En daarbij is het gladde behang nog net iets minder 'vriendelijk' dan het behang met de patroontjes (wij hebben ook visgraat en bloemetjes)

Qua kosten vind ik glasvlies niet automatisch een goedkope oplossing. Het behang is prijzig (wij kochten wel de 'goede kwaliteit' van de schilder, niet die van de bouwmarkt. Je moet je muur vooraf goed glad maken (schuren en plamuren, of zelfs een hele lichte stuclaat), je moet minstens 2 lagen verf er op smeren + evt nog voorstrijken bij nieuwe muren, en de lijm is duurder dan de standaard behangplak.

Wij hebben het trappenhuis wel (glad) laten stucken, en dat vond ik eigenlijk heel erg mee vallen qua prijs. Maar ja...daar brokkelt het stucwerk ondertussen af, en heb ik scheurtjes, zodat er altijd wit gruis op de grod ligt.

ayla

ayla

28-10-2008 om 09:47

Glasvezel

het voordeel van glasvezel is dat het enigzins 'elastisch' is. Dus zeker als je een nieuwbouw huis hebt is glasvezel aan te raden omdat je dan de schuren in de muur nauwelijks ziet. Het is ook zeker zeer slijtvast en kan beter tegen een stootje dan gewoon behang. Waar je echter op moet letten is dat de ondergrond glas is, want zeker bij de fijnere soorten zie je alles erdoor heen. Wat je dus het beste kunt doen is de grovere rommel afsteken met een groot mes en de rest afschuren met grof schuurpapier. Stucen is niet nodig. Als je zorgt voor kwalitatief goed behang en kwalitatief goede lijm hoef je nieuwbouwmuren niet voor te strijken.

Ayla (afkomstig uit een schildersfamilie)

Guinevere

Guinevere

28-10-2008 om 11:18

Glasvlies vs. glasvezel

Er bestaat glasvlies-behang, dat is dat hele dunne fijne spul. Het geeft zeg maar een gestuct effect. Maar inderdaad, er moet geen bobbeltje op de muur eronder zitten! Hier hebben we het in de woonkamer, ook om de kwaliteit/sterkte van de afbrokkelende stuuklaag eronder wat te vergroten. Eerst hoefden we maar naar de muur te wijzen en er kwam een brok uitvallen, dat is nu helemaal over.
Glasvezel-behang is veel dikker en kun je in visgraatpatroon krijgen of in blokjes. Dat hebben we boven op de kinderkamer tegen de (ook slappe) muur geplakt. Ik vind het minder mooi, ben niet zo van de patroontjes, maar het is wel veel minder werk dan bij glasvliesbehang. Overigens moet je beide behangsoorten behoorlijk vaak overschilderen voordat het een beetje dekt, ook afhankelijk van de ondergrond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.