Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

01-07-2009 om 21:40

Glasvezelbehang

Ik ben het behang op de kamer van mijn zoon eraf aan het halen. Hij is nu 13 en ik wil voor hem een volwassen kamer gaan maken. Nu heeft hij nog een voetbalkamer en hij voetbalt niet eens meer, hihihi.

Ik wil eigenlijk iets van glasvezelbehang. Ik vind het mooi en ik vermoed dat de oneffenheden van de kale muur er ook mooi mee weggewerkt worden?

Is dat makkelijk of moeilijk te plakken?
Waar moet je op letten?

Is het makkelijk eraf te halen (als ik het beu ben)?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rotklus

vies spul glasvezel, prikt, lijm moet op de wand, rotklus. Ik vind glasvezel ook niet erg mooi. Ik zou gewoon voor een kleurtje gaan en eventueel een mooi fotobehangetje.

Linda99

Linda99

01-07-2009 om 22:15

Hier

Hangt het spul in bijna heel het huis. Ideaal spul en juist makkelijker te verwerken dan gewoon behang. Wij hebben bewust geïnvesteerd in een goede basis en daarover de gewenste kleur geverfd. Zijn we die kleur zat, kan er gewoon een ander kleurtje overheen.

Wij hebben wel een wat duurdere kwaliteit genomen. Ziet er beter uit en zorgt ervoor dat oneffenheden goed verdwijnen.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-07-2009 om 22:16

Glasvliesbehang

dat is goed hoor! Je smeert de muur in, kwakt het behang er tegen (dat ook nog eens dubbelzobreed is dan gewoon behang) Je snijdt met stanleymesje het overtollige weg et voila! Kleine oneffenheden zie je inderdaad niet meer, maar grotere kun je beter eerst bijwerken....Daarna verven en zelf leuk maken met rand of stickers! Hier 3 kamers gedaan inclusief de zolder (met alle hoeken en schuine wanden, normaal een takkewerk) De zolder hadden we echt in nog geen dag helemaal klaar!

(Janneke)

(Janneke)

02-07-2009 om 07:46

Jaja

Meningen zijn verdeeld.

Nou Manda Rijn, gewoon een kleurtje erop en fotobehang is geen optie. Er zitten wat kleine oneffenheden op de muur, dus dat zou me storen als ik alleen zou verven.

De anderen zijn wel positief, en wat die oneffenheden betreft. Het zijn geen gaten ofzo, maar gewoon wat sneetjes in de muur van het behang afsteken. Ik neem aan dat die onder glasvezel wel weg te werken zijn???

Als ik het goed begrijp, is het van belang de muur goed in te pappen en handschoenen te dragen.
Ik heb nog wat vraagjes:
-Hoe zit het met de banen over elkaar te plakken? Moeten ze tegen elkaar of mogen ze wat overlappen?
-Is het van belang om het wat duurdere glasvezel te nemen?
-Zit er nog verschil in structuur?
-Zit er verschil in lijm?
-Is het mogelijk om de baan behang eraf te halen als het scheef zit? Of kan dat niet meer zodra het in de lijm zit?

Ik hoor het wel.

Groetjes Janneke

amk

amk

02-07-2009 om 09:30

Wat antwoorden

ze moeten tegen elkaar, over elkaar is geen gezicht. Dus ook netjes plakken is een must.

De muur als hij erg zuigt is voorbehandelen met een antizuigmiddel.

Je hebt verschillende structuren maar ook gewoon glad, dat heet dan officieel weer glasvezelbehang, en glasvliesbehang is met die wafelstructuurtjes.

Er is verschil in lijm, maar het hangt ook af van de muur waar je op wilt plakken.

Het behangt vergelijkbaar met gewoon behang dus zolang de lijm nog niet droog is kun je het er afhalen en wat schuiven. Maar doordat het een meter breed is ipv 50 cm is dat erg lastig.

Je moet bij het glasvezelbehang wel verdraait goed opletten welke kant je op de muur plakt, want dat moet wel steeds dezelfde zijn.

Ik vind het ideaal spul. Alle scheuren en bijgewerkte plekken zijn weg en komen ook niet meer terug zoals je bij gewoon direct op de muur schilderen wel zou hebben.

(Janneke)

(Janneke)

02-07-2009 om 15:53

Die truuk had ik ook al gelezen

Die truuk van die banen over elkaar plakken, snijden en losse delen weghalen, had ik ook al van internet geplukt.

Ik ga het gewoon proberen (als ik klaar ben met het behang afhalen....ik wacht tot het slechter weer wordt, vind het nu echt te warm)

elsje78

elsje78

03-07-2009 om 21:20

Net 3 kamers gedaan

Hoi

Wij hebben dus net 3 kamers gedaan en ik vind het wel prettig spul. Juist omdat de lijm op de muur gaat scheelt een hoop geknoei op zo'n tafel.
De meeste tips zijn al gegeven, maar belangrijkst is echt dat de muur enorm nat moet. Te droog geeft bobbels onder het behang en die zie je pas echt als er verf op zit. Goede lijm (bison) is belangrijker dan goed behang. Wij hadden niet zo duur behang en ging goed. Wel tegen elkaar aan schuiven en heel goed nastrijken met een spatel. Baan iets te lang en restant wegsnijden vond ik ook erg makkelijk aan dit werk. En let goed op de plakkant en de verfkant want er zitten gaatjes in voor de overtollige lijm en als je verkeerd om plakt steken kleine karteltjes van die gaatjes uit en dat zie je goed als je verft...

groetjes Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.