Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zomaar een naam

zomaar een naam

10-07-2010 om 10:50

Glazen tafel

Heeft er iemand ervaring met een glazen eetkamer tafel. Wij wollen een zwart glazen tafel kopen maar zijn een beetje bang voor krassen en beschadigingen. Wie weet of z'n tafel te doen is kinderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

10-07-2010 om 11:06

Tafelzeil

Ik zou gewoon een tafelzeil kopen (bij Blokker aan de rol te koop per m. verschillende leuke motieven) Wij hebben een vrij kwetsbare houten tafel, ik heb dat er tijdens het eten op liggen om vetvlekken en krassen te voorkomen. Je zou het er ook op kunnen leggen als de kinderen gaan knutselen. Zo lijkt me glas geen probleem. Na het eten rol ik het kleed op en staat het in een hoekje achter een verwarmingsbuis in de bijkeuken.

Minet

Minet

10-07-2010 om 13:11

Leeftijd kinderen?

Ik zou de leeftijd van de kinderen een rol laten spelen bij de aanschaf van een glazen tafel. Je wilt graag een zwarte, daar zie je echt alles op! Vingers, vlekjes, krasjes, alles.
Een zeil erover lijkt me niet wat je wilt, dan zie je je mooie tafel niet meer. Ik zou pas zoiets kopen als mijn kinderen de knutsel/bouwleeftijd te boven waren.

zomaar een naam

zomaar een naam

11-07-2010 om 10:00

Reactie

de tafel die we willen is geen matglas.
Mijn dochter is 9 en knutselt af en toe nog aan tafel met vriendinnen.
Ik vind een tafelzeil inderdaad niet mooi maar voor tijdens het knutselen is het wel handig.

Maxime.M

Maxime.M

11-07-2010 om 11:14

Gehad

Hoi,

Wij hebben zo'n salontafel gehad. Zwart en glanzend. Ik vond het niet handig, je ziet inderdaad snel afdrukken van handen, kopjes glazen enzo, maar ook heel erg snel stof. Ik blééf poetsen en het oogde dus eigenlijk heel snel weer vies. (zonnetje erop en je ergerde je kapot)

Maxime

Bureau-onderlegger

Ik had vroeger voor de kinderen bureau-onderleggers van ikea als ze wilden knutselen aan tafel. Geen heel tafelkleed om neer te leggen, maar even snel die onderlegger.

Bij ikea hebben ze deze:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66703500

Lekker groot en ik vond ze ook wel stevig.

zomaar een naam

zomaar een naam

12-07-2010 om 10:18

Savon

Dat is eigenlijk wel een heel goed idee z'n buro onderlegger.

Ik vind het erg lastig vind de glazen tafels erg mooi. Een houten tafel is praktischer maar past niet echt in ons interieur. Wij hebben verder helemaal niets van hout.

Ik wil niet meer

Wij hebben al een kleine 10 jaar een glazen salontafel. Destijds erg duur want erg design. Maar ik ben er helemaal klaar mee. Je blijft poetsen en er zitten toch inmiddels wel veel krasjes op. Toen de kinderen nog klein waren mochten ze er niet met speelgoed (autootjes) op. Ze mogen er wel aan zitten om te kleuren of zo, want dat is wel een voordeel: als ze naast het papier kleuren met hun stiften veeg je het zo weer weg.

Geen hout, geen glas, wel afneembaar

Wij hebben een tafel met kunststof blad, 'Anvers' van Spectrum. geborsteld rvs frame en zoals gezegd kunststof blad. Ideaal.
Ik wilde een link plaatsen maar die was zo lang dat dat niet lukte met knip/plak, dus je moet zelf even googlen. 2m x 90 cm, maar hij is er ook in andere formaten meen ik.

Ik zou nooit aan een glazen tafel beginnen. Pure zelfkwelling, wat mij betreft. Met onze keuze ben ik nog elke dag gelukkig als ik de aangekoekte kruimels en gemorste babyprut eraf bik

Groeten,

Temet

An

An

13-07-2010 om 07:43

Poetsen poetsen poetsen

Met kinderen moet je ervan uit gaan, dat je continue blijft poetsen aan dat ding, de bovenkant en de onderkant. Ook zie je alle krasjes, putjes en andere rare plekjes, waar je je op en gegeven moment enorm aan gaat ergeren. Ik heb 1 jaar een matglazen eettafel gehad en 5 jaar een van helder glas. Het was een verademing toen hij werd vervangen door een houten tafel.

Mniekie

Mniekie

13-07-2010 om 12:41

Geluid

Ik zelf ben niet zo gecharmeerd van het geluid van kopjes, borden, bestek etc die op een glazen tafel worden gezet. Dat geluid is schel. Verder heb ik probelemen met diepte zien. Bij een doorzichtige glazen tafel kan ik geen diepte schatten met als gevolg dat ik dat kopje nog veel harder op de tafel zet. Of ik loop ertegenaan als er geen rand om zit van een andere kleur of materiaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.