Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goed (het beste!) beddengoed

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuw beddengoed, zowel een dekbed als hoezen, lakens en kussenslopen. O, en ook handdoeken! Zelf heb ik er maar weinig verstand van: ik heb geen idee welke stof, dikte, etc. Ik weet wel wat ik lekker vind voelen: stevig en zwaar en dik, zoals in hotels. Maar alles wat (door bijvoorbeeld Hema) verkocht wordt onder de noemer hotelkwaliteit vind ik vaak prut.

Stel nou dat jullie onbeperkt budget hadden, wat zouden jullie dan kiezen en waar zouden jullie dat kopen?

Liefs,

Lieverds

ja, lastig. Ik heb nog wel eens beddegoed, of (hypoallergene) kussens gekocht op een braderie of markt. Of in een speciaalzaak. Dat je even de stof kan voelen en bekijken. Overigens heb ik nog steeds een oude dikke katoenen slaapzak van de Hema, die doet nu dienst als zachte matrasbeschermer.

Geen idee. Hoe moet je weten hoe goed (of slecht) beddengoed is van merken die je nu, dus zonder onbeperkt budget, nooit koopt? Ik vind de Hema fijn spul hebben. En vroeger de handdoeken van de V&D.

ik vind katoensatijn t fijnste maar dat is niet dik en stevig, juist zacht en soepel.

Goed beddengoed is ook een kwestie van smaak, wat vind je fijn. Ik hou van lekker stug en stevig beddengoed en heb daarom een hoes van ikea, de Ofelia Vass. Idem met handdoeken.

Snurk vind ik fijn.

Lekkere stof, maar ook omdat ze van die leuke prints hebben

Persoonlijk, en dat is pas sinds kort, ga ik bij ons een durp verderop naar een zelfstandige (als in : niet behorend tot een keten) slaap- en woonwinkel: je kan aangeven wat je zoekt, personeel geeft een goed stuk advies, wéét ook waar ze het over hebben.Okee, niet de voordeligste (vandaar pas sinds kort), maar voor mij zeker de reden om daar volgende keer ook de handdoeken te kopen...Voorheen handdoeken van de hema, doen het prima, dekbedden en overtrekken wat we maar leuk vonden....

Oh, ik vind die hotelkwaliteit van de Hema juist wel fijn (die met dat geweven streepje erin) effen wit. En hiervoor had ik beddengoed van van Dijck, wel een stuk duurder maar hele fijne zachte stof. Volgens mij had ik toen Percale katoen, maar Satijnkatoen (hoe hoger het nummer hoe zachter) kan het ook zijn, lastig nu dat je niet even in een winkel kan voelen eraan.

Er gaat natuurlijk weinig tot niets boven Egyptische katoen van biologische kwaliteit.

https://www.coconutdreams.nl/blog/de-geschiedenis-van-egyptische-katoen

"Het CEA houdt de markt dus goed in de gaten en doet er alles aan om de Egyptische katoenen markt te beschermen. Zo kwamen ze tot de conclusie dat ongeveer 90% van de wereldwijde voorraad Egyptisch katoen nep is...............................

Heb je Egyptische katoen in je kast liggen? Kans dat deze stof ergens in China is gemaakt.............." 

Oei ... In dat geval is het inderdaad - zoals TS kennelijk al aanvoelde - van groot belang waar je het koopt!

Oh. Dat percal of zo, waar iemand hierboven het over had. Dat is ook de stof van het Snurk  beddengoed. Is een extra fijne/goede/ luxe soort katoen. Ik ben daar fan van

overigens heb ik ook hoeslakens van van Dijck. Bizar duur vond ik ( euro of 80 voor een 240*220) .... maar de meneer van de lokale slaapwinkel  verzekerde me dat ik het verschil zou merken en er geen spijt van zou krijgen. En hij had gelijk. Heerlijk. En topkwaliteit, dus onverslijtbaar. 

Ik heb van de Witte Litaer: de Crayon en de Motion. Allebei zacht maar De eerste is het zachtste en dat is met mijn gevoelige huid heerlijk.

Ik heb van cottoncounts. Heerlijke dekbedden en linnengoed, je kunt in hun showroom gaan kijken en voelen.  O ja, en lekker dikke handdoeken die erg mooi blijven na veelvuldig wassen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.