Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goed hoofdkussen?

Wat vinden jullie een goed hoofdkussen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe

Dat hangt er natuurlijk helemaal van af hoe je slaapt: zij, rug, buik? 

Bijtje82

Bijtje82

04-01-2023 om 16:34

Dat is echt iets heel persoonlijks. Ik heb liever een groot en zwaar goed gevuld kussen. Vind het fijn om er in te kunnen duwen zodat hij steun biedt op de plek waar ik dat op het moment fijn vind. Dus hij moet ook wel flexibel zijn. 
Zo'n memoryfoam ding is echt niets voor mij. Heb ook jaren op een pittenkussen gelegen, heerlijk vind ik dat. Maar anderen vinden het een verschrikking. 

Anderen vinden een dun synthetisch kussen fijn en weer anderen dons. 
Je zal het echt helemaal zelf moeten uitdokteren. Ga eens naar een beddenzaak en probeer verschillende soorten.

Voorbeeld: ik ben een zijslaper en heb kleine schouders. 

Als zijslaper is het prettig om een soort uitsparing aan de onderkant van het kussen te hebben zodat de schouder niet of op het kussen ligt of dat je het kussen moet indeuken waardoor je hoofd iets hoger ligt. 

Vanwege de smalle schouders, heb ik voor een redelijk dun kussen gekozen zodat mijn hoofd, nek, schouderpartij in 1 lijn liggen en kunnen ontspannen. Ik hou van stevig en zacht. Geen kapok want dat wordt een stugge en platte plak naar mijn mening maar voor mij dus wel memoryfoam. 

Het kussen dat bij je past heeft te maken met je bouw én wat je prettig vindt.

ga naar een goede speciaal zaak en laat je daar adviseren. 

van Cloudpillo. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Met memoryfoam in snippers, waarbij je zelf handjes vol verwijdert tot je goed slaapt.

https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/traagschuim-kussens/kussen-serenity-40x60x14

Ik vind deze als zijslaper heel prettig. Heb de eerste al versleten en ben nu aan de tweede bezig.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-01-2023 om 07:38

Ik (zij- en rugslaper, ik draai nogal veel in de nacht) heb sinds kort deze van Ikea.
Voorheen had ik een "gewoon" slap kussen, dat ik in de gewenste vorm duwde. Maar de laatste maanden werd ik steeds vaker midden in de nacht wakker met een pijnlijke nek of hoofdpijn.

Op aanraden van vrienden een voorgevormd stevig kussen gekocht. Het was behoorlijk wennen, maar die dikkere rol in mijn nek slaapt nu heerlijk. En zit altijd op de juiste plek, ik hoef niet meer half slapend mijn kussen steeds opnieuw in vorm te duwen.

rosenskarm-ergonomisch-kussen-zij-rugslaper__0722542_pe733642_s5.jpg


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.