Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goed personenweegschaal gezocht!

Omdat ik weer eens goed op mijn gewicht wil letten en wil weten of mijn dieet aanslaat, sta ik dagelijks op de weegschaal. Maar mijn weegschaal is niet heel precies, als ik er een paar keer op ga staan, er kan makkelijk 2 kg verschil zitten tussen de ene en de andere meting.
Het is een Soehnle weegschaal, toch een gerenomeerd merk, maar zien of ik wat ben afgevallen lukt niet op deze manier.
Daarom mijn vraag: wie is er wel tevreden over zijn/haar weegschaal, wat is een goeie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

06-10-2012 om 10:39

Ondergrond en niet verschuiven

Hoi
Staat de weegschaal wel op een rechte harde ondergrond? Verder heb ik me laten vertellen dat je de weegschaal eigenlijk niet mag verplaatsen.
Is de batterij eigenlijk nog wel goed?
Want dat heeft ook allmeal invloed op de werking van de weegschaal namelijk.
Ik heb al jaren een digitale van Philips en die doet het nog steeds prima.
succes

Merel

Merel

06-10-2012 om 11:01

Hier

Toen mijn eerste weegschaal stuk ging (weet daarvan het merk niet meer) kocht ik een mooie bij de blokker, met zo'n glazen plaat volgens mij. Maar die gaf ook telkens een ander gewicht aan (ik weet dat je altijd wegen moet op een gladde ondergrond) dus die heb ik meteen weer geruild. Toen maar de tefal bodymaster gekocht, die was wel wat duurder maar meet ook nog andere dingen, zoals fatt mass en lean mass. Deze hebben we al 8 jaar en nog steeds heel tevreden.
Maar je kan natuurlijk ook zo'n ouderwetse analoge nemen (met zo'n draaischijfje) volgens mij kan die het nooit verkeerd doen (mits op harde ondergrond)

May

May

06-10-2012 om 11:07

Beetje ot...

Zo'n weegschaal met zo'n wijzer brengt herinneringen terug! Het was altijd spannend om te kijken hoe ver het wijzertje uitzwaaide en waar hij bleef hangen!

Auwereel

Auwereel

06-10-2012 om 18:01 Topicstarter

Heel vlakke ondergrond

Mijn personenweegschaal staat keurig vlak, maar misschien moet ik eens nieuwe batterijen proberen? Vanmorgen ben ik een keer of 8 op de weegschaal gaan staan en er zat 6 kg verschil tussen de laagste en hoogste meting!

Bij fitness hebben ze een weegschaal met op ooghoogte een hele grote ronde schijf met een naald die draait. Die draaide vanmorgen 300 gr minder ver als de vorige keer. Maar ik ga midden op de dag naar fitness, dus een kopje thee meer of minder is precies dat verschil, dus weet ik nog niks, behalve dat ik waarschijnlijk niet ben aangekomen...

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2012 om 18:54

Medisana

Wij hebben een medisana, zo'n ouderwetse met ronde schijf.
Heel robuust, zal denk ik lang meegaan.

margje van dijk

margje van dijk

06-10-2012 om 19:49

Ja, zo'n medisana

Die heb ik ook, ik vind het een geweldig ding. Ik kan hem met Google niet vinden, maar hij heeft zwart rubber op het stuk waar je op moet staan, en dan komt er zo'n halve cirkel bovenuit waar zo'n robuuste naald je gewicht aangeeft. Dat je gewoon denkt: ja, dit is een Weegschaal. (Bij ons op de fitness hebben ze die trouwens ook).

Mijn vorige weegschaal was ook een analoge, maar dan zo'n vierkante, van Blokker of zo. Was ook helemaal OK, totdat hij ineens 20 kilo minder aangaf. Ik heb heel even in een roes geleefd maar dat was helaas niet vol te houden.

We hebben ook nog een tijdje zo'n digitale gehad, zat in het kerstpakket van mijn man. Die gaf ook je vetpercentage aan. Toen hij aangaf dat ik voor 48% uit vet bestond heb ik 'm bijna uit het raam geflikkerd (en hebben we 'm aan de kringloop meegegeven).

Overigens is dat wel heel wat hoor, van weegschaal verwisselen. De huidige medisana geeft echt meer aan dan dat Blokkerding. Ik heb maandenlang nog omgerekend, zo van: 72 kilo, dat was 69 op die andere (en dat gaf een heel ander gevoel).

Maar inmiddels is dit de enige echte, en ik heb niet de indruk dat hij stuk kan.

Margje

Auwereel

Auwereel

06-10-2012 om 21:02 Topicstarter

Zo eentje?

Is het deze Medisana: http://tinyurl.com/8lmoemm

Ziet er inderdaad uit als uit een dokterspraktijk, maar ziet er ook uit als één waarbij ik mijn bril moet ophouden (en meewegen )

margje van dijk

margje van dijk

06-10-2012 om 21:04

Ja!

Zoiets is het inderdaad. En daar hoef je echt je bril niet bij op hoor. Het perspectief op deze foto is wat vreemd, maar het is echt prima af te lezen.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

06-10-2012 om 21:07

Ik zie dat die een slechte review krijgt, misschien moet ik ook een review toevoegen Ik weet alleen niet of ik nou precies dit type heb. En ik ben te lui om naar boven te lopen. Ik heb juist het gevoel alsof ik op een heel erg degelijk apparaat ga staan, het voelt gewoon lekker en stevig of zo. Terwijl het op die Blokkerweegschaal wat meer kraken en piepen werd, en het plastic ging barsten vertonen en zo.

En die van ons is heel secuur met gewicht, dat is gewoon 2 keer precies hetzelfde als je er op gaat staan.

Maar goed, ik heb geen aandelen, iedereen moet het zelf maar weten natuurlijk!

Margje

Auwereel

Auwereel

06-10-2012 om 21:29 Topicstarter

Waar kreeg-ie een slechte review?

Nou vind ik reviews altijd vrij vaag. Ontevreden mensen zullen het graag de hele wereld laten weten en overal posten wat een rotding het is, maar de reviews bij de Medisanashop zijn de scores allemaal zo hoog, dat ik het ook niet vertrouw!

Margriet*

Margriet*

06-10-2012 om 22:57

Tefal weight watcher

Deze vonden wij het meest degelijk. http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=5784., de meest rechtse.
We hadden eerst een goedkoper merk maar die deed het niet goed.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

07-10-2012 om 17:53

Withings

Op deze weegschaal maak je een persoonlijk account. Het meet je gewicht, splitst dat in lean mass en fat mass, en geeft je BMI. Deze informatie zend het automatisch naar je iPhone en iPad zodat je een duidelijk overzicht hebt (en geschiedenis), in een grafiek. Je kan withings ook weer koppelen aan de app target weight, zodat je kunt bijhouden of je afvalt volgens planning.
Ik heb mezelf eigenlijk nooit gewogen, ik vind de spiegel een goede maatstaf, maar sinds mijn man de withings weegschaal heeft aangeschaft ben ik om en weeg ik mezelf regelmatig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.