Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goed recept voor wafels?

In de zak van de Sint zat een combi-contactgrill met (oa) wafelplaten. Dus zondag wafels gebakken, wat ik niet eerder had gedaan. Het recept was lekker makkelijk, maar de wafels stelden een tikje teleur: ik had ze graag iets knapperiger gehad aan de buitenkant, en ik rook/proefde de ruime hoeveelheid bakpoeder.

Heeft iemand hier een makkelijk en lekker recept voor wafelbeslag/deeg? Liefst eentje waarvoor geen eieren gesplitst hoeven te worden waarna het eiwit apart wordt opgeklopt, dat vind ik zo'n gedoe.

Groeten,

Temet

Misdreavus

Misdreavus

12-12-2020 om 13:10

deze misschien

Ik denk dat dit recept lijkt op dat dat mijn moeder gebruikte.
Ze noemde het harde wafels en we woonden in Limburg, dus dat klinkt allemaal kloppend.

https://www.smulweb.nl/recepten/1480047/Echte-limburgse-harde-wafels

Temet

Temet

12-12-2020 om 13:17 Topicstarter

Allemachtig!

Dank je, Misdreavus. Is het in Limburg gebruikelijk om ook meteen voor alle neefjes en nichtjes te bakken? Allemachtig, wat een recept, met een pond boter en een pond basterdsuiker op een kilo bloem.... als ik dit recept ooit probeer, gaat het door vieren 😆.

Groeten,

Temet

Misdreavus

Misdreavus

12-12-2020 om 14:44

haha Temet

Ik had niet echt naar de hoeveelheden gekeken, maar ja, als mijn moeder wafels bakte, wat ze niet zo heel vaak deed, dan ging ze wel helemaal los, dus het zou me niks verbazen

40er

40er

12-12-2020 om 18:11

Die

Van Laura's bakery zijn ook lekker.
Wel met bakpoeder.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-12-2020 om 20:04

Niet

Wij zijn dol op onze contactgrill en doen er van alles mee, maar wafels worden er gewoon niet lekker in.
Ook niet in onze vorige van een ander merk.

Familierecept

Ons familierecept lijkt op dat van Smulweb. Als je je zorgen maakt over de slanke lijn, kun je beter geen Limburgse wafels bakken. Traditioneel worden de wafels bij ons in Limburg rond Oud & Nieuw gegeten en kwistig uitgedeeld. Met dit recept maak ik er tegen de 15, de eerste 2 mislukken altijd wel een beetje (heel vervelend, dan moet je die zelf meteen opeten). Hier het recept:
1 pak zelfrijzend bakmeel (500 gr)
1 pakje boter
5 eieren
5 pakjes vanillesuiker
325 gr. witte basterdsuiker
1 kopje melk
een scheut cognac
Succes gegarandeerd!

Klaartje

Klaartje

13-12-2020 om 20:35

Oliebollenmix

Ik bak wafels van oliebollenmix. Wel de mix van koopmans. Vroeger stond het recept op de verpakking. Tegenwoordig moet je m even opzoeken op internet. Ik bak ze wel in het wafelijzer van wijlen mijn schoonmoeder. Denk aan een wafelijzer met nog een met stof omhuld snoer. Heerlijk.

Met desem

Wij bakken wafels met restjes van onze desem-cultuur. Ze worden mooi luchtig. Om ze echt krokant te krijgen (en houden) stop ik ze na het bakken in het wafelijzer nog even in een hete oven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.