Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede bikini die lang mee gaat

Ik koop niet vaak nieuwe kleding, ook vanwege duurzaamheid.
Nu merk ik dat bikini's vaak niet lang mee gaan. Een of max. twee jaar is mijn ervaring. En dan bijv. gewoon gekocht bij Hünkemöller of zo'n (in mijn ogen) niet hele goedkope winkel.

Dus, wie weet welke merken (evt. winkels/linkjes) weten jullie waarbij de bikini's wel lang mee gaan, waarbij ze dus niet gaan flubberen, vormloos worden, de vulling vervelend doet of waarbij de kleur vervaagt?

Ik heb graag bikini's met beugel/voorgevormd en met vulling.
Als ze echt goed zijn en lang(er) mee gaan, dan wil ik er ook wel wat meer voor betalen.
Liefst ook merken die in 'gewone' winkels te koop zijn, maar ook online winkels zijn welkom voor goede bikini's.

Maakt iemand mij blij met goede tips?

Bijtje82

Bijtje82

03-06-2023 om 19:28

Wassen met de hand en laten drogen aan de lijn. Van te heet wassen en de droger gaan ze flubberen. 
Elastiek vergaat op een gegeven moment ook gewoon, dan droogt het rubber op en rekt het alleen nog maar en veert het niet terug. Het maakt dan niet uit hoe duur jw bikini was.
Kijk dus vooral naar het materiaal. Bijvoorbeeld katoenen bikini's. 

Ik gooi mijn bikini nooit in de wasmachine maar spoel 'm altijd met de hand uit ( met alleen water, geen zeep) en die ik nu heb zijn zeker al 5 jaar prima (en ik gebruik ze 2x in de week)
De ene bikini is een sportieve uitvoering van Adidas en de andere van het merk Buffalo (handig dat je dat kan terugvinden als je een online aankoop doet)

1968 schreef op 04-06-2023 om 20:07:

Ik gooi mijn bikini nooit in de wasmachine maar spoel 'm altijd met de hand uit ( met alleen water, geen zeep) 

Precies. Nooit zwemkleding met zeep of wasmiddel wassen, en het liefst ook niet je haren wassen met shampoo als je je zwemkleding nog aan hebt, als je niet wil dat je zwemkleding snel slijt.
Ik denk dat zwemkleding met voorgevormde dingen of vulling sowieso niet gemaakt is van stof die lang meegaat (zoals Endurance van bijvoorbeeld Speedo wel is), en dat die ook minder goed aansluit op de huid dan een sportbikini, waardoor er lucht onder komt en het sneller wijder wordt en slijt. 

Bijtje82

Bijtje82

05-06-2023 om 09:00

ook niet in de volle zon laten drogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.