Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede drinkfles?

Beste mensen,

Na enige slechte ervaringen met lekkende flessen vraag ik me af of iemand een drinkfles weet met a) een inhoud van minimaal een halve liter die b) niet lekt en c) een dop heeft die door een niet al te sterke zesjarige zonder hulp te openen en weer te sluiten is.

Ik heb op dit forum goede berichten gelezen over Mepalbekers, maar die hebben een inhoud van 0,3 liter ofzo. Dan zou ik er twee moeten kopen maar dat vind ik wat onhandig, liever heb ik 1 grotere fles (of beker).

Sigg heeft speciale kinderflesjes maar die zijn klein, en van die grote krijgt zoon de dop niet zelfstandig open.

Wie weet raad?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
LunaM

LunaM

22-06-2012 om 10:09

Just water van mepal

Ik heb zelf de Just Water van Mepal:

http://www.mepal.nl/docs/BPWebSite.asp?ID=%7BBE7227BE%2D3657%2D4461%2DA5EE%2D1719B2E06A0F%7D

Kan volgens mij een halve liter in, en hij opent/sluit/drinkt goed.

Marie

Marie

22-06-2012 om 10:09

Bidon?

Hoi
Waarom wil je hem 1 grote beker meegeven? Dan moet hij ook de hele dag door hetzelfde drinken? Mijn kinderen (en ik zelf ook) vinden het wel prettig om wat af te kunnen wisselen. Bijvoorbeeld limonade/sap bij het fruit en melk bij het brood, maar ja dat is persoonlijk. Of is het niet voor school?
Trouwens hier zijn al jaren Mepalbekers in gebruik en nog geen ervaring met lekkage trouwens.
Je had het over Sigg. Toevallig hebben wij een Sigg-bidon die ook niet zo klein is. Heb het net even voor je opgemeten en er gaat ruim 500 cc in.
Hij lijkt op deze:
http://swiss-original.webshopapp.com/sigg-drinkfles-original-logo.html
Onze beker hebben we trouwens bij een campingzaak gekocht met outdoorassortiment.
http://www.zalando.nl/sigg-overig-groen-si543c00a-603.html
Kijk dus ook eens bij outdoor / campingzaak
succes

Mepal lekt

De pop-up beker in ieder geval. En al na amper een half jaar, beker wordt 3 keer per week naar school genomen. Vind ik een slechte zaak.
Van Mepal krijg ik geen reactie. De beker met de draaidop is wel goed, maar ik ben altijd bang dat ie omgekiept wordt ofzo.... Eigenlijk ben ik dus ook op zoek naar een niet-lekkende beker!

amk

amk

22-06-2012 om 11:09

Mepal

ik heb juist heel goede ervaringen met Mepal, ze reageren razend snel op mail, binnen een week had ik dan wel geen mail van ze maar wel tot 3x toe het missende onderdeel kostenloos in de brievenbus.

De bidon wordt hier al 3 jaar 5 of meer dagen per week gebruikt maar op lekkage heb ik 'm nog niet kunnen betrappen. Tot grote frustratie van dochter die inmiddels bang is tot groep 8 of verder met een Tinkerbell bidon te moeten doen.

Zelf heb ik een halve liter bidon van camelback. Mogelijk nadeel daarvan is bij kinderen dat de siliconen drinktuit redelijk makkelijk er af gaat.
Sigg heeft ook losse doppen voor hun flessen en flessen tot een liter.

Ook just water

"Just water" van Mepal, lekt absoluut niet en is goed te openen.

http://tinyurl.com/c5rbwv8

Temet

Temet

22-06-2012 om 11:48 Topicstarter

Dank tot zover

Die Just Water ziet er mooi uit. Is-ie ook een beetje stevig? Er wordt nogal met die tassen gesmeten natuurlijk. Prettig geprijsd ook.

Zoon drinkt inderdaad bij beide pauzes hetzelfde, namelijk waterige aanmaaklimonade. Melk meegeven doe ik niet, want het kan daar niet in de koeling en lauwe melk is vies (en nog viezer is de lucht die aan het eind van een warme dag opstijgt uit het flesje waar die melk heeft ingezeten )

Groeten,

Temet

Kapot

Een paar maanden geleden heb ik na enthousiaste berichten hier ook 3 just-water-flessen gekocht. Mooi uiterlijk, grote inhoud, lekken inderdaad niet.
Maar..... 3 kinderen die (zeker op school) niet al te zorgvuldig met hun tas omgaan. En inmiddels zijn ze alle 3 kapot. In 2 zit een flinke barst die ik provisorisch heb gelijmd met secondenlijm. Ze zijn in ieder geval weer waterdicht. Bij de derde is een deel van de (gekleurde) bovenrand afgebroken. Nog wel waterdicht, maar niet meer bruikbaar omdat er nu scherpe randjes aanzitten. En ik vond ze nog wel zo mooi......
Nu doen we maar weer met intensief hergebruik van petflesjes uit de supermarkt.
Dus Temet: nee ze zijn niet val- en smijtbestendig helaas. De gewone mepalbekers overigens wel.

Rieke

Rieke

22-06-2012 om 12:42

De dopper

Ik gebruik de Dopper. Is wel te googelen. Is eigenlijk voor water. Mileuvriendelijk ipv plastic flesjes. Maar kan ook wel ranja in toch? Is makkelijk bij te vullen door kinderen. Zit ook nog een grappig bekertje in de dop verwerkt.

Temet

Temet

22-06-2012 om 13:13 Topicstarter

Emel

Dank! Dat vreesde ik al, je kan aan het plaatje al zien dat het harder, breekbaarder plastic moet zijn dan het materiaal waar ze die schoolbekers van maken.
Ladumaar. Want dan kan ik wel raden hoe het afloopt: ik mag blij zijn als de Just Water de herfstvakantie haalt.

En dan nu maar eens googlen op Dopper.

Groeten,

Temet

Hier gaat het goed

Hier twee drukke wilde jongens en één wat minder druk meisje. Bekers zijn nu, na ongeveer een jaar dagelijks gebruik, nog onbeschadigd. Valt mij ook reuze mee, moet ik zeggen

watertje

watertje

22-06-2012 om 13:54

Dopper

kado gekregen als decemberattentie. Ik vind hem niet mooi, totaal niet. Gebruik liever een gewone waterfles, omspoelen, hergebruiken. Maar die dopper is er wel speciaal voor uitgevonden.

Nog makkelijker: bekertje mee en ter plekke kraan opendraaien!

Temet

Temet

22-06-2012 om 14:25 Topicstarter

Watertje

"Nog makkelijker: bekertje mee en ter plekke kraan opendraaien!"

Da's wel weer erg Spartaans, alleen water, maar los daarvan: ik denk niet dat de juf zit te wachten op 26 kindertjes die allemaal om beurten naar de kraan rennen. Tegen de tijd dat de laatste zijn beker heeft volgetapt is de pauze om, bij wijze van spreken.

Dus toch maar drinken mee. Nu dus alleen nog de vraag waarin precies.

Groeten,

Temet

amk

amk

22-06-2012 om 14:44

Hier wel

naast de meegenmn beker mogen ze altijd even een beker water bij de kraan drinken. Bekers en trommels staan hier trowens de hele dag in een krat in de klas en worden pas bij einde schootijd weer in de tas gestopt, vallen en sijten zijn daardoor tot een minimum beperkt. En op de bso liggen de tassen buiten de ruimte waar de kinderen zijn dus ook daar geen risco's. Misschien dat het daarom al zomlang goed gaat.

Brianna F

Brianna F

22-06-2012 om 16:17

Tupperware

Verkoopt mooie waterflesjes per 2 stuks van 500 cc. Met garantie.

Mediamom

Mediamom

22-06-2012 om 16:55

Sigg

Hier een Sigg-fles met drinktuit. Die is identiek aan die van een kinderfles, dus moet goed te openen zijn. Het enige nadeel is dat de dop van die tuit kwetsbaar is, als hij (te vaak) valt breekt hij makkelijk af. Ze zijn wel los te kopen, maar dan ben je zo 6-7 euro verder. Hij is wel érg makkelijk schoon te maken, die tuit!

Als je niet per se een drinktuit wil, dan kan ik de flesjes van Vitaminwater aanraden. Die zijn enorm stevig, hebben een grote prettige drinkopening en gaan lang mee.

marie

marie

22-06-2012 om 21:06

Dopper en sport?

Ik heb even op de site van Dopper gekeken en die flessen zien er wel grappig uit. Maar hoe drink je daaruit?
Is de fles ook geschikt om tijdens het sporten uit te drinken? Knoeit het ook als je op de loopband bezig bent? Ik zoek namelijk nog wat voovoor het sporten

Rieke

Rieke

22-06-2012 om 21:50

Draaidop

Nee, is niet handig voor de loopband lijkt mij. De dop moet eraf gedraaid worden. En wanneer je dop en wit stuk er ineen afdraait krijg je een bekertje met voetje. Meer leuk voor picknick ) ik gebruik de dopper wel met sport, maar rust dan even en draai dop eraf.

Rhea

Rhea

22-06-2012 om 23:36

Klean kanteen

Wij hebben deze flessen, en zijn daar heel tevreden over. Lekt niet. Dop en fles zijn goed hanteerbaar voor kind van 4. Als de dop erg stevig is dichtgedraaid, moet wel iemand helpen; en ik heb er geen zicht op of juf wel of niet meehelpt met fles dicht doen, maar de fles is in een jaar tijd maar een keer niet goed dichtgedaan. Zover ik het zie kan kind de fles wel goed dichtdoen. Wij gebruiken een thermosfles voor melk en een gewone fles voor water e.d.

http://www.kleankanteen.com/

Wij hebben de kleine modellen (350 ml) voor ons kind van 4, dus met de grote heb ik geen ervaring maar die zien er hetzelfde uit. Let op: de "sportdop" die er standaard bij geleverd wordt kan lekken, dus koop een gewone dop erbij.

Zoon houd vaak "tassengevecht" (tassen tegen elkaar slaan). De fles krijgt daar deukjes van maar gaat daar niet van kapot van en lekt daardoor ook niet.

Rhea

Rhea

23-06-2012 om 02:16

Roestvrij staal

Voordeel van roestvrij staal is dat het heel sterk is en wel deukt maar niet breekt. Dat vind ik heel belangrijk, ik heb geen zin om steeds nieuwe flessen en trommels te kopen.

En dat het geen "smaak" heeft (i.t.t. aluminium of plastic, goede pannen zijn ook van rvs).

En dat aluminium en plastic schadelijke stoffen zouden kunnen afgeven en rvs niet (alumuniumflessen zijn van binnen gecoat met kunststof maar dat slijt).

Voordeel is ook dat ik het mooi vind.

De flessen kunnen trouwens in de afwasmachine (de doppen niet).

Nadeel van rvs is dat het tamelijk zwaar is (om lopend onderweg naar bso in rugzak te dragen).

Een ander "nadeel" is dat kind liever een fles met Cars er op heeft. Ik wil dan maar op zoek gaan naar Cars-stickers (bestaan die?) en neem het dan maar voor lief dat die er vast in de afwasmachine afgaan... Nou heb ik sowieso een hekel aan het alom aanwezige Cars e.d., en ben ik al over mijn afkeer heengesprongen met Cars-rugzak, Cars-applicaties, Cars-sandalen en straks een Cars-t-shirt en Cars-badhandoek met zijn verjaardag, dus kind mag niet klagen hoor

Prakje

Prakje

23-06-2012 om 10:04

Hier wegwerpflesjes

Na jaren modderen met dure flessen van uiteenlopende merken en modellen, zijn we al een aantal jaar zeer tevreden over de wegwerpflessen met drinktuit die je in de supermarkt kan kopen.

Momenteel zijn de flessen van Aquarius de fijnste. Sluiten goed af, zijn makkelijk te openen en drinken fijn. Hier kopen we 2 of 3 keer per jaar een aantal nieuwe flessen. Na school omspoelen met heet water en af en toe een sopje.

margje van dijk

margje van dijk

25-06-2012 om 12:21

Twee bekers of een waterflesje

Mijn kinderen hebben altijd twee bekers mee gehad naar de basisschool. Eentje met karnemelk en eentje met water.

Op de middelbare school heeft oudste nog steeds twee bekers mee (geen verandering). Middelste wil geen bekers meer mee en hij heeft gewoon zo'n flesje water waar een halve liter in gaat. Gevuld met kraanwater.

En, off-topic, ik zou toch eens serieus proberen of je kind geen water wil drinken. Die van ons weten niet beter en drinken altijd water, we hebben nooit limonade. Sindskort drinken ze af en toe 's avonds 'echte frisdrank', maar dat is ook maar eens per week of zo.

Mijn man heeft dit er met name in gebracht (volhardend water meegegeven), ik vond het in het begin ook vrij absurd. Water! Dat doe je toch niet? Maar nu, 10 jaar later, moet ik vaststellen dat het een enorm succes is. En dat onze kinderen inderdaad niet talen naar limonade en gewoon water drinken als ze dorst hebben.

Misschien heb ik smakeloze kinderen en lukt dat niet met alle kinderen, maar achteraf ben ik erg blij met het feit dat ze zo makkelijk water drinken.

Margje

Temet

Temet

25-06-2012 om 13:54 Topicstarter

Margje

Ach, mijn kinderen drinken ook wel water, maar ik vind het nou ook weer niet nodig om alleen water mee te geven naar school. Er mag wel een smaakje aanzitten (mijn limonade is ook water met een smaakje, want veel siroop gaat er niet in) Zelf drink ik karnemelk bij de lunch, maar zoals gezegd: melk kan op school niet in de koeling, dus daar doe ik niet aan.

Thuis drinken ze regelmatig water (nou ja, als ze dorst hebben, want mijn kinderen kunnen soms ook best lang niet drinken).

Het valt me trouwens op dat er in dit draadje meerdere mensen zijn die gewoon hergebruikte supermarktflesjes nemen. Wat mij het idee geeft dat de ideale oplossing niet bestaat. Althans, niet in flesvorm.

Jammer, ik had het zoon wel gegund om een beetje leuke drinkfles naast zijn dinobroodtrommel mee te nemen, maar ik begin te twijfelen of het lukt.

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

26-06-2012 om 01:43

Toch een aluminium fles.

Mijn dochter heeft zoiets maar dan met SpongeBob-opdruk:

http://www.intertoys.nl/speelgoed/fc-barcelona-drinkfles-aluminium-587886.html

De aluminiumcoating slijt, zegt iemand in dit draadje. Maar hoe hard zal een coating slijten van vloeistoffen?

+ Brunette +

+ Brunette +

26-06-2012 om 01:53

Vergat ik nog te zeggen.

De fles van mijn dochter is behoorlijk gedeukt, plastic had het niet overleefd. Ik vond ook nog deze link, voor als geld geen rol speelt:

http://foto.postnl.nl/fotocadeaus-drinkbekers-aluminium-drinkfles.html

Sigg heeft trouwens ook drinkflessen met zo'n sportflesjestuit, die zijn makkelijker te openen dan die met zo'n kleine dop met een oog.

amk

amk

26-06-2012 om 07:22

Slijtage

niet van de vloeistoffen, wel van het afwassen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.