Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede waterdichte winterjas

Heeft iemand tips voor een goede waterdichte winterjas? Ik ben even online aan het zoeken geweest maar een jas van 180 euro vind ik toch wat veel van het goede. 

Ik heb er ooit 1 bij de c&a gekocht en die was redelijk waterdicht maar na een dik uur regen kwam er wel wat naar binnen.

Mijn kinderen hebben vorig jaar waterdichte donsjassen bij Uniqlo gekocht. Daar zijn ze heel blij mij.

Ik heb een jas gekocht bij een ANWB winkel, jas is intussen al 5 jaar oud, regelmatig gewassen, maar ziet er nog goed uit en is ook nog wind-en waterdicht, wel gewassen met speciaal wasmiddel hiervoor. Hij was volgens mij rond de 100 euro.

Ik wou ook al zeggen: kijk eens bij de ANWB. Ik heb vorig jaar een waterdichte jas met uitneembare voering gekocht (daardoor is die eigenlijk het hele jaar door te gebruiken), die bleek behoorlijk goed waterdicht moet ik zeggen. 

ik ben ook altijd heel tevreden met de jassen van de decathlon.  

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je wilt dat het er uit ziet. Een echte outdoorjas hoort ook waterdicht te zijn, dus idd decathlon of een sportzaak met goede ski-jacks bijvoorbeeld.

Decembermamma

Decembermamma

18-09-2023 om 20:47 Topicstarter

Yoja schreef op 18-09-2023 om 15:21:

Ik heb een jas gekocht bij een ANWB winkel, jas is intussen al 5 jaar oud, regelmatig gewassen, maar ziet er nog goed uit en is ook nog wind-en waterdicht, wel gewassen met speciaal wasmiddel hiervoor. Hij was volgens mij rond de 100 euro.

Ja heb ik ook gekeken maar die zijn allemaal echt 130 euro of duurder

Decathlon
Maar met een goede van ern buitensport winkel als Bever of Zwerfkei doe je zomaar 5 - 10 jaar als je 'm goed onderhoud. En dan is 180 euro in eens een koopje.

Ik probeer goede jas altijd in sale te kopen. Valt niet mee en is vaak veel zoeken en echt groot is de korting vaak niet bij goede jassen. ANWB heeft trouwens niet vaak maar wel fikse kortingen.

Decembermamma

Decembermamma

19-09-2023 om 12:35 Topicstarter

Pinokkio schreef op 19-09-2023 om 01:44:

Ik probeer goede jas altijd in sale te kopen. Valt niet mee en is vaak veel zoeken en echt groot is de korting vaak niet bij goede jassen. ANWB heeft trouwens niet vaak maar wel fikse kortingen.

Ja dat wil ik ook. Alleen vorig jaar toen de winter eindigde en de sale was woog ik nog zo'n 20 kg meer als nu. 

Decembermamma schreef op 19-09-2023 om 12:35:

[..]

Ja dat wil ik ook. Alleen vorig jaar toen de winter eindigde en de sale was woog ik nog zo'n 20 kg meer als nu.

Soms zijn er ook door hele jaar door wat restjes te vinden online, als je dan net de goede maat hebt kun je daar geluk mee hebben. Maar goed, gaat best tijd in zitten dus ‘goedkoop’ is dat dan ook niet. 
Ben je klaar met afvallen? Zo niet is een dure jas natuurlijk zonde, zo wel dan een mooie gelegenheid. 

Decembermamma

Decembermamma

19-09-2023 om 16:10 Topicstarter

Pinokkio schreef op 19-09-2023 om 15:52:

[..]

Soms zijn er ook door hele jaar door wat restjes te vinden online, als je dan net de goede maat hebt kun je daar geluk mee hebben. Maar goed, gaat best tijd in zitten dus ‘goedkoop’ is dat dan ook niet.
Ben je klaar met afvallen? Zo niet is een dure jas natuurlijk zonde, zo wel dan een mooie gelegenheid.

Ik ben nog niet klaar nee maar verwacht dat er Max 10 kg nog af gaat dat zal waarschijnlijk verschil tussen m(nu) en s zijn. Ik ben er al 45 kwijt en dat was een verschil van xxl naar m en dat is gewoon te groot. Ik kan nu ook zonder dat het te raar staat in een l lopen.

Decembermamma

Decembermamma

21-09-2023 om 11:24 Topicstarter

inmiddels een waterafstotende jas gekocht hij is nog onderweg ben benieuwd of deze me droog gaat houden. 

Decembermamma schreef op 21-09-2023 om 11:24:

inmiddels een waterafstotende jas gekocht hij is nog onderweg ben benieuwd of deze me droog gaat houden.

Als hij bevalt en doet wat hij belooft hoor ik graag wat voor jas het is.

De Zweden mogen dan altijd zeggen “er bestaat geen slecht weer, er bestaat alleen slechte kleding” maar ze zeggen er niet bij wat dan goede kleding is…

Decembermamma

Decembermamma

22-09-2023 om 21:03 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 22-09-2023 om 20:15:

[..]

Als hij bevalt en doet wat hij belooft hoor ik graag wat voor jas het is.

De Zweden mogen dan altijd zeggen “er bestaat geen slecht weer, er bestaat alleen slechte kleding” maar ze zeggen er niet bij wat dan goede kleding is…

Nou precies dacht voor de zomer een goede jas te hebben gevonden maar naast dat hij nu veel te groot is geworden is hij ook alles behalve waterdicht. Er mag best na een uur wandelen iets van water tussen de naden doorkomen maar in basjs wil ik droog kunnen lopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.