Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Haas

Haas

01-05-2012 om 22:54

Goedkoop laminaat

We gaan verhuizen. In de woonkamer zit een marmoleum vloer. Die vind ik erg lelijk. Om kosten te beperken en snel klaar te zijn wil ik er laminaat over heen leggen.
Maar er is heel veel keuze in laminaat. Wie heeft goede ervaringen met welk laminaat?
Ik wil niet veel meer als 10 euro per vierkante meter betalen. Ik wil het zelf leggen, dus liefst klik-laminaat.
Het laminaat moet tegen huisdieren en kinderen kunnen, dus niet meteen opzwellen als er een glas limonade om gaat en wel een beetje kras bestendig.
Ik vind laminaat met van die groefjes het mooiste, maar is dat wel verstandig?
Mijn voorkeur gaat uit naar een lichte houtkleur of witte tint.

Dus heb je ervaring met bepaalde merken / types... laat het me aub weten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-05-2012 om 23:17

Ik weet niet of ze het nog hebben

Bij de Ikea ooit vloertegels gekocht. Geperst hout met een toplaag van echt hout wat eventueel nog te schuren viel. Klikklak in elkaar, kostte geen drol en absoluut hufterproof.
Rosa van der Zanden

Haas

Haas

02-05-2012 om 13:48

Ikea

Rosa, ik denk niet dat ze wat jij bedoeld nog hebben bij ikea? Ik zie 4 soorten laminaat op de website. Maar het is wel betaalbaar. Op de foto ziet die van 7.99 in essenwit er wel geschikt uit en ook die van 5.99 in wit zou kunnen.
Iemand ervaring met Tundra of Prarie ikea laminaat?

Prairie essenpatroon in the house

Het laminaat van Ikea is prima. Het belangrijkste is het goed/strak leggen. Dan lijkt het een duurdere vloer als dat het is zullen we maar zeggen. Als het mooi aansluit loop je ook niet snel de randjes stuk. Ze hebben een goedkope ondervloer (op de rol) die zou ik eerst nog op je vloer leggen. Stofzuigen met borstelkop en af en toe dweilen met een iets vochtige doek met druppeltje afwasmiddel in het water.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

02-05-2012 om 22:44

Ja hoor ikea

ook goede ervaringen met tundra van ikea. wij hebben wel laten leggen door een vloerenlegger. ziet er mooi strak uit
tess

Conference

Conference

03-05-2012 om 11:37

Wel lastig te leggen

Het klik systeem van ikea is niet echt je-van-het, dus je hebt wel wat geduld nodig als je het zelf gaat leggen. Wij hebben nu vier jaar een witte tundra-versie liggen. Deze laat na verloop van tijd krasjes zien, die, naar mijn mening, meer opvallen dan wanneer je een donkere versie hebt. Verder geen klachten hier.

Niet lastig,en prima kwaliteit

wij hebben ikea prairie ( grijs eiken)op de trap ,overloop en in de hal liggen.
de overloop lag in 5 uurtjes ( grote overloop)de hal ook (3x5m).de trap was een groter karwei,maar het is prima laminaat,we betaalden €7,99 per vierkante meter.

Puck

Puck

07-05-2012 om 15:14

Tundra niet lastig te leggen

Ik heb een paar weken geleden een laminaatvloer gelegd op de begane grond bij een vriendin thuis en Tundra is echt niet lastiger te leggen dan welk ander kliklaminaat dat wij eerder gelegd hebben hoot! Helemaal niets mis mee en zag er strak uit.

Haas

Haas

07-05-2012 om 21:54

Vandaag naar ikea geweest

Vandaag ben ik naar ikea geweest en met een auto vol prarie essenpatroon/wit naar huis gegaan. Het ligt nu in de lege kamer te wachten, woensdag komen mijn hulptroepen en dan hoop ik dat het er vlot in gaat.

Ik zal zo blij zijn als deze verhuizing achter de rug is.

En....

is het resultaat naar je zin?

haas

haas

10-05-2012 om 16:58

Ja!

Ja, de vloer is heel mooi!
En de bank staat er inmiddels ook in en een stoel en de tv hangt al aan de muur. De klussers waren fantastisch en hebben veel gedaan. Alleen bij de eethoek moet er nog een stukje plint gedaan worden, toch iets te weinig gekocht. Dus morgen nog een keer naar ikea maar nu samen met oudste dochter en dan koop ik ook een nieuw tv kastje en misschien wat spulletjes voor haar kamer.

Nog een paar weken... dan wonen we er.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.