Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goedkoopste producten uit supermarkt: website?

Ik heb bij mij praktisch om de hoek een Aldi, een Dekamarkt en een AH. Iets verderop Vomar en Jumbo, veel keuze dus. Is er een website waar de "hoofdproducten" worden vergeleken qua prijs? Bij voorbeeld DE koffie bijVomar goedkoper en bruine bonen bij Aldi? Even gegoogled maar niet gevonden.
Sini

Juno

Juno

19-08-2016 om 15:36

wel de aanbieding

De aanbiedingen kan je bekijken via voordeelmuis.nl. De consumentenbond heeft eens in de zoveel tijd een 'kassamandje' met dezelfde producten die dan vergeleken worden. In geval van nood kan je zelf een lijstje maken, om heel veel producten zal het niet gaan, toch?

bieb63

bieb63

19-08-2016 om 17:14

sinilind

Maar wat wil je nu precies met elkaar vergelijken? Als je het over A-merken hebt, zoals bijv. DE koffie, of HAK bruine bonen enz. dan zal je die sowieso niet (of zelden) vinden bij de Aldi. Dus wat versta jij onder 'hoofd'producten? A-merken of algemene zaken die je in huis wilt hebben (koffie bijv, maar moet dat persé DE, of rijst). Je hebt A-merken, huismerken, B-merken of een heel ander assortiment zoals Aldi of Lidl.
Ikzelf ga over het algemeen voor de huismerken (AH, Jumbo), maar let wel op de ingrediënten/samenstelling. Leuk dat de Jumbo tomatenpuree nóg goedkoper is dan die van Delmonte, maar er zit wél zout in (om de smaak op te halen) en dús minder tomaten, want smaakverschil is er niet. Dus mijn keuze is Delmonte in dat geval. Maar voor sommige andere producten vind ik huismerk helemaal prima. Verder ga ik ook niet telkens naar tig supermarkten. Ik wissel het af, koop zoveel mogelijk huismerk, let op de samenstelling en ook smaak uiteraard. En soms Aldi voor een aantal prima producten.
En verder denk ik dat als je 'hoofd'producten koopt, zoals melk, koffie, rijst, bruine bonen enz. en je in principe de huismerken koopt, het niet zoveel zal verschillen. Bijv. AH zilvervliesrijst 0,95 en Jumbo zilvervliesrijst 0,90 maar dan weer AH tomatenblokjes 0,80 en Jumbo tomatenblokjes 0,75. Lood om oud ijzer. Nog los van bonusaanbiedingen enz.

Nog een

http://www.supermarktaanbiedingen.com/zoeken/toiletpapier#
Daar rijdt ik nog weleens voor om.

lennest

lennest

22-08-2016 om 21:05

ik probeer de huismerken

Ik probeer altijd de huismerken van de supermarkt en heb een keer een prijsvergelijking gemaakt met Aldi. Wat blijkt? De goedkoopste rijst van de AH is goedkoper dan die van Aldi. Maar: is die ook het lekkerst? Sommige dingen wil ik echt niet van de Aldi en andere dingen maakt het mij niet uit. Verder pluis ik de aanbiedingen uit en sla dan groot in. Ik weet ongeveer wel wat duur is en wat niet.
Van sommige dingen hoef ik de merkproducten echt niet; de cola van Aldi kost maar 65 cent per 1,5 liter, dan hoef ik geen dure coca cola of pepsi meer. Even wennen aan de smaak, maar daarna wil je die dure cola niet meer. En suiker is wat mij betreft suiker.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

22-08-2016 om 22:13

Dat is best moeilijk, een lijst

Ik ben gezegend met meerdere supermarkten op een kluitje. En er is (buiten de aanbiedingen) geen peil op te trekken wat waar het goedkoopst is. De ene keer is de roomboter ergens slechts 85 cent, dan opeens weer 1,05 of 95 ct en dat dan in alle winkels afwisselend.

Aldi is echt niet altijd het goedkoopst. Bijv. chocoladerepen, gewoon rechttoe rechtaan, bleken bij andere supermarkten goedkoper. Voor goedkope groente zit je daar meestal goed, maar niet altijd.
AH bezoek ik vooral voor de scherpe aanbiedingen, voor de rest is die duidelijk duurder dan de andere supermarkten.

Bieb noemt de verschillen overigens "lood om oud ijzer", maar vele stuivers verschil maken al snel een mooie euro waar je weer iets van kunt kopen (ja, ik ben een ongelooflijke knieperd en kan balen als ik net iets heb gekocht voor 89 ct en het blijkt verderop goedkoper te zijn.

Gelukkig heb ik alerte uitwonende kinderen hier in de buurt, we tippen elkaar regelmatig voor dingen die veel worden gebruikt
We hebben van één supermarkt twee filialen binnen anderhalve kilometer (één in het centrum, één in een woonwijk) en één van mijn kinderen heeft ontdekt dat het ene filiaal (die in de woonwijk) vaak net even duurder is dan het andere filiaal (allemaal binnen dezelfde franchise), blijkbaar kan dat dus ook nog.

bieb63

bieb63

22-08-2016 om 22:19

Sally

Natuurlijk maken veel stuivers uiteindelijk een verschil. Maar stel ik ben bij de Jumbo om boodschappen te doen en koop daar ook de bliktomaten omdat ik die nodig heb. En dat kost bijv. 65 cent. En ik zie later dat ze bij de AH (eigen merk) 60 cent kosten, of 60 cent zijn ivm bonus. Tja, dan ga ik me daar niet druk om maken. En als ik het wél van te voren weet, niet speciaal óók nog naar AH ivm de bliktomaten die ik nodig heb. Wel doe ik dat met duurdere dingen. Als ik bijv. weet dat de Jumbo eigen merk olijfolie goedkoper is dan bij AH, dan neem ik dat mee als ik bij de Jumbo boodschappen doe.

Triva

Triva

22-08-2016 om 22:55

ik ben

een groot fan van de lidl. Dit in combi met de dirk ben ik toch echt goedkoper uit dan ah of jumbo.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2016 om 01:17

Hoe doen jullie boodschappen?

Gaan jullie met de fiets of met de auto? Wij zouden bijvoorbeeld best naar Lidl kunnen, maar dat moet dan op de fiets. De winkel zit net te ver om 'effe' op en neer te gaan, dus gaan we sneller naar Jumbo. Mijn man doet tegenwoordig de boodschappen. Deels omdat hij nogal strak boodschappen doet, dat is goed voor de portemonnee, maar zeker als de boodschappen verder weg gehaald zouden moeten worden, ga ik niet graag op een gewone fiets, dus zou ik met de bus gaan, waarvoor ik moet betalen. Als man thuis is, is de elektrische fiets ook thuis, dus kunnen ze samen boodschappen doen.

Taruh

Taruh

23-08-2016 om 09:59

lopend en soms op de fiets

Ik doe mijn boodschappen lopend, en soms op de fiets. Daarvoor heb ik dan ook fietstassen en een zo'n grote vouwkrat op mijn voor-drager.

Nu passen de boodschappen voor een week dan ook in mijn rugzak (30l) en 1 kleine shopper. Zware dingen zoals het pak melk en de yoghurt in de rugzak en de lichte dingen in de tas.

In mijn voordrager gaan dingen als: kattegrit (4 zakken van de lidl) inmiddels ben ik overgestapt op ander grit dat milieuvriendelijker is dus dan past er nog maar 1 zak in.

zware dingen als frisdrank, sapjes etc dat koop ik bijna nooit, alleen de ene keer dat we onze verjaardagen tegelijk vieren.

Prijzen houd ik dan weer niet echt in de gaten. De producten die ik koop ontlopen elkaar niet zo veel bij de AH of de Plus of de Plus heeft het gewoon niet. Ik koop meestal huismerken en vooral veel groenten en fruit en dat dan meestal weer bij de groentewinkel omdat ik het daar zo fijn zonder verpakking kan krijgen. Of mijn Eigen bakjes en zakjes kan gebruiken. Eigen zakjes lukt nog wel bij AH maar je eigen bakje zijn ze weer niet zo blij mee.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

23-08-2016 om 10:19

fiets

Ik heb geen auto en haal alles op de fiets. Die supermarkten zijn dichtbij huis (paar honderd meter) dus het is geen straf. Als ik verder van een supermarkt zou wonen, zou dat wel lastig zijn, maar gelukkig hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Bij weer waarbij mijn gezondheid opspeelt (veel wind, kou of hitte) zorg ik ervoor genoeg in huis te hebben, zoals de komende dagen met de hitte. Vanmorgen om half negen stond ik mijn fiets al vol te laden met genoeg voorraad tot aanstaand weekend.

Ik heb een mandje voorop en heel grote canvas fietstassen (formaat krantentas)waar je flink wat in kwijt kunt, en eventueel nog een goede losse snelbinder. Soms de rugzak mee als er héél véél nodig is. Het is eigenlijk nooit gebeurd dat ik meer had dan ik kwijt kon.

Grote spullen zijn bij ons de 2-literflessen melk, kattenbakgrit (doos van Jumbo), hooi voor de dieren en flessen.

Jasmijn

Jasmijn

23-08-2016 om 10:41

website en onthouden

In het begin was het even een gedoe maar ik koop veel vaste produkten, voornamelijk bij de lidl en heb daar de prijs van opgeschreven (of maak ff een fotootje met mijn mobiel, product bij het prijskaartje houden en je hebt alle info. Toen vergeleken met AH en Jumbo (die zijn het makkelijkst bereikbaar) en zo doe ik nu de boodschappen. Online kan ik de prijzen van AH en Jumbo checken (als ik wel eens twijfel) en ik ga altijd eerst naar de Lidl. Daarna naar Jumbo en AH (zelfde parkeerterrein) ik ga maar een keer in de week, met de auto, 3 boodschappentassen vol, volgen mij ben ik zo redelijk prijsbewust bezig. (heb geen Dirk of Aldi in de buurt, want die zijn ook wel goedkoop)
Ik vergelijk gewoon de huismerken en heb al eens geproefd of ik ze ook wel lekker vind natuurlijk. Rijst is het goedkoopst bij de AH (basic) en ook bij Lidl goedkoop, maar die vind ik niet lekker,dus ik haal huismerk van de Jumbo, en zo heb ik dat met de meeste produkten nagekeken.

Juno

Juno

23-08-2016 om 12:00

auto

Ik ga met de auto want heb zo'n drie tot vier shoppers vol. De bulk haal ik bij de Lidl, bepaalde dingen bij de Albert Heijn. Die is bij mij om de hoek dus dat doe ik meestal lopend net als een vergeten boodschap.

Theo

Theo

06-10-2016 om 21:53

supermarkt

Wat ik altijd doe is eerst online checken voor de beste aanbiedingen
Zo kan je bijv. op (link verwijderd door forumbeheer) heel makkelijk prijzen van supermarkten vergelijken

Wat een keuze

Wat een luxe zoveel keuze. Ik heb op acceptabele fietsafstand (< 1,5 km)de keuze uit een Albert Heijn, een Albert Heijn, en nog een Albert Heijn. Binnenkort opent er op de vernieuwde winkelstrip een supermarkt: een Albert Heijn.

Aanbiedingen vergelijken heeft dus weinig zin. Geeft ook wel weer rust. Ik moet er niet aan denken zoals wijlen mijn schoonmoeder elke woensdag drie supermarkten af te fietsen voor de koopjes.

Hier veel verschillende supers

Jumbo,Emté,Aldi bij ons in het dorp. Aldi en Jumbo tegenover elkaar met een pad ertussen. Het is dus heel makkelijk om even te switchen. in t dorp waar ik werk ook een Lidl emte en AH. Bij de laatste kom ik eigenlijk nooit. De rest wel en ik kijk wel krantjes door. Maar sommige dingen koop ik liever in de ene winkel omdat ze daar lekkerder zijn bv. Ik ga ongeveer 4 x p week naar de winkel en kan bv vanuit m'n werk langs de Lidl die ligt er vlakbij en op de route.

Triva

Triva

07-10-2016 om 10:34

Kenfan

Serieus: binnen een cirkel met een straal van 1,5 km zitten 3 AH's? Wat een monopoliepositie zeg, welke mafketel heeft daar toestemming voor gegeven?

Hier op max 2,25 km fietsen zes verschillende supermarkten.

Triva

I kid you not. Drie, en dan komt er dus nog een vierde bij komend voorjaar. Hoe denk je anders dat ik aan vijf zinloze doosjesspaarkaarten kom?

Ik snap ook niet hoe dat kan. Het lijkt er haast op dat de gemeente gemene zaak heeft gemaakt met Appie. Ik had graag een Jumbo in de buurt gehad in van weer meer van hetzelfde.

Er komt gelukkig ook een Lidl in die nieuwe winkelstrip. En er is een hele grote Turk + een gezellige buurtmarkt op het met bomen omzoomde sfeerpleintje pleintje voor de kerk. Maar vreemd blijft het.

Triva

Triva

07-10-2016 om 16:07

Kenfan

Het verbaast mij ook serieus dat zoiets mag. Maar goed, je krijgt een Lidl en dat kan echt een vooruitgang zijn. Ik weet dat er nieuwe en oude Lidls zijn maar als het een nieuwbouwLidl wordt neem ik aan dat ze meteen goed van start gaan. De broodjeskeuze voor de lunch is echt groot en hier een enorme trekker voor scholieren, ouders met jonge kinderen en ik zie ook erg veel busjes stoppen met werklui

ja dat zou ik ook graag willen!

Hier helaas een oude lidl, volgens mij van 1998 of zo. De kinderen waren nog baby dat weet ik wel. Hij werd 2 jaar geleden verbouwd dus ik hoopte op broodjes maar helaas.

M..

M..

26-11-2021 om 02:35

het goedkoopste in de Albert Heijn is cola light voor €0.25 maar ze hebben in de Dirk tomatenpuree voor €0.06. Het duurste in de Albert Heijn zijn volgens mij cadeau kaarten of die €75-125 elektrische tandenborstels

wat mij nou intrigeert: waarom zou iemand een posting uit 2016 willen activeren over iets dat niet een heel uniek 'probleem" is.....?
Gr Angela

Blijft vreemd vier supermarkten van AH binnen 1,5 km? Mag dat zomaar? Procentueel vind ik dit ook heel vreemd. In welke provincie is dat eigenlijk? https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210917_93740547

dit is een vraag uit 2016. 5 jaar gelden dus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.