Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

PDD-ertje

PDD-ertje

03-05-2011 om 13:40

Goedkope oplossing voor de zon ipv screen

Eigenlijk wil ik graag een screen aan de voorkant van ons huis die op het zuiden ligt. Op dit moment kan het financieel even niet dus ik zoek een goedkope oplossing. Vroeger zag je nog wel eens van die doeken voor het raam, volgens mij alleen de onderkant die volgens mij met een oogje in het doek en een haakje in het kozijn bevestigt waren. Geen idee hoe zoiets heet en ik kan het op google ook niet vinden. Dacht ineens misschien heeft iemand hier wel een idee om toch de zon buiten te houden en het geld binnen .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

03-05-2011 om 15:30

Gordijn

PDD-ertje

PDD-ertje

03-05-2011 om 17:34

Ja zeildoek

Kwam ook al spandoek tegen klonk logisch maar dan kom je op andere site's .
Maar google'n op zeildoek levert al meer op. Bedankt!!

Laken

mijn ouders hadden gewoon een laken. Boven aan het kozijn werden 2 haakjes gemaakt. Laken aan 2 latten, met aan de bovenkant een oogje. Zo konden ze het laken boven aan het kozijn bevestigen, de latten zaten dan aan beide zijkanten. Dit hield de zon prima weg.

Wij

hebben zuid in de erker, het is net een broeikast in de zomer. Dus we hebben een semi transparant rolgordijn gekocht bij ikea (wit, kostte een euro of 40 geloof ik, niet heel duur) en die past precies voor het grote middelste raam. Dan doen we ook nog de gordijnen dicht voor de zijramen en dan is het te doen.

Ik vind een screen eigenlijk niet zo mooi, markiezen vind ik ook niet mooi.

mijn buren hebben van die leibomen aan de voorkant, scheelt ook. Ik vind ze niet mooi (goh wat vind ik veel dingen niet mooi maar het helpt wel, oh ja ze hebben ook luxaflex (vind ik ook niet mooi in een oude erker).

ben dus zelf erg tevreden met mijn semitransparante rolgordijn, kost niets en practisch genoeg dat we weer tv kunnen kijken zonder dat de gordijnen helemaal dicht moeten.

Jolein

Jolein

05-05-2011 om 18:38

Gezien bij postorderbedrijf!

Ik heb de doeken gezien in de Walz-kidzz-catologus. Ze hebben ook een website. www.walzkidzz.nl. Type bij zoeken maar eens 'zonnezeil' in.

Inge M

Inge M

08-05-2011 om 00:30

Zonwerend folie?

Wij hebben dat op de 1e etage. Het werkt prima (en we zijn gelijk de inkijk kwijt). Voor de begane grond wilde ik het niet i.v.m. het reflecterende effect. Maar het zou wel goed werken tegen de zon.
Wij hebben het laten aanbrengen door een bedrijf maar volgens mij kun je het ook zelf doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2011 om 12:09

Schaduwdoeken

Ik weet niet hoe klein je budget is, maar waar ik steeds over loop te piekeren zijn schaduwdoeken. Dat zijn o.a. grote punten die je bijvoorbeeld vanaf de dakrand of aan oogschroeven die in de muur zitten vastmaken en aan een stevige paal, de schuur of boom kunt knopen. Kijk voor voorbeelden eens op deze site± http://www.gardenonline.nl/ Er zijn ongetwijfeld nog meer zaken waar je het kunt krijgen en dus prijzen kunt vergelijken, maar hier heb je wel een goed overzicht.

Rafelkap

Rafelkap

08-05-2011 om 12:12

Ook ervaring met zonwerende folie

Wij hebben zonwerende folie gehad in onze slaapkamer, dat scheelde meteen wel een paar graden. Het was vrij goedkoop en goed zelf aan te brengen (door mijn handige ega).
We hebben intussen nieuwe ramen daar en nu rolgordijnen van ikea, maar boven op zolder waar het nu stikheet is willen we weer zonwerende folie. Een stuk goedkoper dan screens.
Ik zou het alleen op de benedenverdieping niet mooi vinden, van de buitenkant ziet het eruit als een soort spiegel, van binnen ziet er alleen een stukje donkerder uit.

Winny

Winny

08-05-2011 om 18:57

Rieten matjes

Als het echt warm is hangen we rieten rolmatjes aan de buitenkant van de ramen. Gewoon aan kleine haakjes. Het houdt de warmte redelijk buiten, houdt inkijk tegen en je kan toch nog een beetje naar buiten kijken. Het ziet er heel tropisch uit in huis dan, met dat gefilterde zonlicht.

Zonnezeil

Ik heb laatst een zonnezeil gekocht bij de Action, formaat 3,6 x 3,6 x 3,6 (een driehoek dus), was 10 euro. Misschien zou je daar iets mee kunnen, desnoods verknippen en voor het raam hangen ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.