Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goh, bestaat dat nog? - eetbare klassiekers


Vertigo, daisy's

Daisy's heten die. Die heb uit een soort jeugdsentiment ik ooit nog wel gekocht voor mijn dochter, geen idee of ze ze nu nog hebben, ik was toen wel verrast dat ze er nog waren.

skik

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2012 om 08:22

Jamin

Jamin heeft nog vrij veel snoep uit een ver verleden,zoals die likschelpen!

Bij de kassa lag....

Voordat ik richting zus rij doe ik voor haar de Nederlandse boodschappen. Drop bijvoorbeeld. Laatst in een snoepwinkeltje twee kilo gekocht. Bij het afrekenen zag ik het naast de kassa liggen: duimdrop!
Nou ja, dat dat nog bestáát. Ik heb meteen een plak gekocht natuurlijk.
Groet,
Miriam Lavell

Guinevere

Guinevere

05-07-2012 om 10:16

Salmiakbrokken

Ik vond net bij de Aldi allemaal zakken salmiakbrokken. Van die harde rechthoeken met kleine zwarte stukjes drop erin, er staat een kruis op elk snoepje. Heeeeeeeeeerlijk vond ik die vroeger en toen waren ze ook overal te krijgen. Ik heb gelijk 3 zakken gekocht, de kinderen doen er ook een moord voor.

Van die roze ronde spekken met suiker

vond ik laatst bij de Zeeman....mmmm...nostalgie!
En jodevet bij de Jamin.
De trekdrop is tegenwoordig een chemisch stukkie fietsband zo jammer!
Likkoekjes zijn er ook nog van Van Delft,( die kregen we vroeger van de meneer op vrijdag onder het voorlezen en dan helemaal afseppen )

Temet

Temet

06-07-2012 om 15:52 Topicstarter

Nogmaals caramac

Zojuist iets gekocht bij de Hema, waar men ook alweer enige tijd stellingen met snaai bij de kassa heeft staan. En wat lag daar in: Caramac.
Dus, Caramac-liefhebbers: op naar de Hema (Kalvertoren, Amsterdam - maar da's vast de enige niet)

Groeten,

Temet

mix

mix

06-07-2012 om 17:20

Temet

en bij veel benzinestations en de jamin hebben ze het ook! zalig, vooral een groot stuk ineens in je mond jummmmm

krin

krin

06-07-2012 om 21:12

De caramac

Dat de Caramac nog bestond wist ik, daarom kwam ik ermee. Het ging toch om: jee, dat dat nog bestaat? Hoe dan ook, Caramac-liefhebbers kunnen ook terecht bij het Kruidvat. Hier in de buurt, in elk geval.

Vic

Vic

06-07-2012 om 22:00

Nieuwe winkel!

Ik ben vandaag voor het eerst in mijn leven bij de Action geweest. Die hebben we onlangs in de buurt gekregen. Wat een geweldige winkel! We gingen voor een opblaashaai + pomp, omdat ik had begrepen dat ze die daar voor weinig hadden, en kwamen thuis met een tas vol spullen (die ik ook nodig had, geen funshopping
En ze verkochten ook icecups, precies de soort die mijn oma vroeger altijd had, met advocaatsmaak. Ik heb natuurlijk een doosje gekocht en ze zijn nog steeds heerlijk. De kinderen vinden er helaas/gelukkig weinig aan.

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2012 om 22:09

Vic (ot)

Heb je nog schoolspullen nodig?? Ik had twee tassen vol voor 13 euro bij Action.

neteret mut

neteret mut

06-07-2012 om 22:55

Saroma

zit tegenwoordig bij Oetker, zo staat het althans op het pakje.

Gijsbertha

Gijsbertha

07-07-2012 om 08:11

Weet van dit

eigenlijk niet of het nog bestaat, maar door de ice-cups van Vic moest ik eraan denken. Vroeger had je in het ziekenhuis waar wij weleens kwamen van de repen chocola die in de koeling lagen en die waren toch lekker. Als mijn ouders eens in een dolle bui waren kregen we er soms eentje. Heerlijk. Maar geen idee hoe het heet en of het nog bestaat.

mix

mix

07-07-2012 om 10:56

Ik hoop op

een herintroductie van de Banjo, soortgelijk iets als een twix, of was die al genoemd?. Lijkt nog wel te bestaan alleen niet meer in nederland?Op weg naar de bieb langs de groenteman (jawel)die ze verkocht.

toto1

toto1

07-07-2012 om 11:40

Gijsbertha

Ja! Was dat een smalle reep, blauw/zilver verpakt, en volgens mij stond eer iets van een ijsster op de verpakking?

Clowntje

Clowntje

07-07-2012 om 14:53

Topdrop? iemand nog gezien

Vroeger at ik een topdrop met een pepermuntje er op, zo lekker.
Wilde dat bij de Ah kopen, nu is de topdrop zout? Hebben ze ook een zoete variant of was dat vroeger ook niet?
En ik heb ook staan zoeken naar de choco boter, maar mooi niet gevonden. Zelfs nog gevraagd maar het meisje wist echt niet waar ik het over had, ha ha.

Gijsbertha

Gijsbertha

07-07-2012 om 19:19

Jaaa,

dat is de reep die ik bedoelde. Weet nu ook weer dat dat een kilt was. Krijg er gelijk zin in.

Gijsbertha

Gijsbertha

07-07-2012 om 19:27

Oo,

sorry, bedankt toto1 voor het opfrissen van mijn geheugen.

toto1

toto1

07-07-2012 om 19:47

Gijsbertha

Graag gedaan! Maar ik zocht ook voor mezelf hoor, ik vond ze ook zo lekker! En was benieuwd of ze nog bestonden, ja dus!

Vakantie

Kilt (vooral de puur vind ik lekker) heb ik vorig jaar nog in België en Frankrijk in de winkel zien liggen. Leuk vakantieboodschappendoel!

Drop kauwgom

Ik was gek op de drop kauwgom (Donald Duck? Mickey Mouse?) van Maple Leaf, van die langwerpige plakken. Heel stevige kauwgom, echte grote bubbels kon je er mee blazen. En na een dag kauwen had het nog steeds smaak. En had je spierpijn in je kaken.

En van Benbits was er later ook dropkauwgom, die smaakte ook erg lekker. En diezelfde smaak kauwgom kun je in Zweden en Denemarken (o.a. van Stimorol) gewoon nog kopen, maar de marketingafdeling in Nederland beweert dat er in Nederland geen markt voor is...

Stimorol in Denemarken smaakt tenminste ook nog hoe het hoort te smaken, lichtblauw glazuur met zachte mintsmaak en droppige vulling...zo verkopen ze het in Nederland niet meer.

En wat ook erg lekker was: de groene rolletjes Lakrisal, met dropmint-smaak. Daarvan verkoopt Fortuin sinds kort een erg lekkere variant, die ook nog eens gewoon Drop-Mint heet. In lekker grote rollen.

Tanneke

Tanneke

09-07-2012 om 17:18

Vlaggetjes

Van die waterijsjes, rood/wit/blauw.
Kochten we altijd bij het zwembad. Nooit meer gezien,maar ze waren zo lekker! Van Ola

bibi63

bibi63

09-07-2012 om 22:10

Jaaaa, die vlaggenijsjes

Heerlijk waren die!
Gr. Bibi

Ijsjes

Die driekleuren ijsjes lagen vlak voor het EK voetbal bij AH. Maar weet niet welk merk die waren en ook niet hoe ze smaken, ik heb ze niet gekocht.

Winner taco's!

Raar ijske maar dat mis ik nog wel eens

Fiorucci

Fiorucci

11-07-2012 om 08:47

Vertigo

Jaaa,die mis ik ook!

Vertigo

De Winner Taco's, of anders een look-a-like ijsje worden per doos van 4 verkocht bij de Aldi.
Ze zijn bij mijn kinderen erg populair.

toto1

toto1

11-07-2012 om 19:27

Vertigo

Blijkbaar ben je niet de enige die het ijsje mist:
http://winner-taco-moet-terug-.hyves.nl/?&pageid=T826CS98O80GO48S

Ha!

Wat geing. Ook in het buitenland heb ik m nooit meer gezien..
Ik zal es bij aldi kijken!

Lidl

De Lidl heeft ze ook, in verschillende smaken. Ik heb alleen die met chocolade-ijs vulling gegeten. Erg lekker!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.