Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

moeder

moeder

26-10-2008 om 17:20

Gootsteenkastje/afwasborstel etc.

Ik ben verhuisd en zoek nog een oplossing voor mijn vaatdoekje + toebehoren (afwasmiddel, borstel etc. etc.) In mijn vorige huis had ik onder de gootsteen een lade (waarin ik een curver bakje (heel oud) had gedaan.
Nu moet ik er nog een prullenbak ik laten maken maar wat doe ik dan met de borstel etc? Dat handige Curver bakje kan ik bij de blokker niet meer vinden! Bij Ikea hebben ze zo;n uitschuifrek die je aan de zijkant van je kast kan monteren maar die kwaliteit vind ik niet je van het!

Kortom: hoe ziet het gootscheenkastje er bij jullie uit?
Opruimmiep

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-10-2008 om 18:02

Eh met de schoonmaakmiddelen

die heb heb ik daar in staan, en de kast is beveiligd. Het vaatdoekje gaat na de afwas 's avonds over de verwarming en als ik naar bed ga in de was. 's avonds voor het koken pak ik een schone.
De afwasborstel hangt aan een haakje aan de muur, boven een rechthoekig schaaltje met daarop het schuursponsje en de afvoerstop van de wasbak.

groet,
Angela

Plankje

wij hebben een plankje bovenin het kastje van de vuilnisbak(met deksel)....maar de afwasbostel en het doekje liggen meestal in de afwasbak en naast de kraan.

Haakje met zuignapje

Wij hebben de afwasborstel aan een zuignapje met haakje hangen, aan de binnenkant van het gootsteenkastje. Daarnaast hangt ook op dezelfde manier het staalsponsje.

Het doekje hangt aan een speciaal klein droogrekje voor de verwarming in de keuken. Droogt zo snel al vervangen we het doekje toch dagelijks.

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

26-10-2008 om 19:53

Afwasborstel en doekje

Afwasborstel ligt standaard in de lade van mijn vaatwasmachine die in het kastje naast mijn gootsteen zit.
Doekje hangt uitgewrongen over de rand van de afwasbak die in het gootsteenkastje staat. Aan het einde van de dag gaat hij de was in.

Guinevere

Guinevere

26-10-2008 om 20:38

Hier

In het gootsteenkastje zit een boilertje, en staan schoonmaakmiddelen. De afwasborstel zit in het "kleine gootsteentje". Doekje gaat hier ook over de verwarming (snel droog dus minder bacteriën??? hoop ik). De vuilnisbak staat buiten, dan stinkt ie ook niet de keuken door.

Puck2

Puck2

26-10-2008 om 21:11

Dubbele prullenbak

Wij hebben onder het gootsteenkastje een dubbele prullenbak (2 van die rechthoekige emmers achter elkaar die je uitschuift). De voorste is in gebruik als afvalbakje, de achterste gebruik ik voor vaatwastabletten en schoonmaakspullen.

En hier

in het gootsteenkastje staan schoonmaakmiddelen, poetsdoeken, azijn en olijfolie en keukenrollenvoorraad. Borstel hangt aan een haakje bij de wasbak, doekje, sponsje en gootsteenstop op een bakje/rekje boven het aanrecht. Doekje hangt ook wel eens te drogen over de kraan, wordt ook iedere dag vervangen.

Afwasborstel

van Ikea met zo'n zuignap staat rechtop in de spoelbak, doekje hangt over zo'n stang aan de muur waar ook allemaal haken met lepels, kloppers en andere keukenbenodigdheden aan hangen. Wordt in principe wel elke dag vervangen. In het keukenkastje staan schoonmaakmiddelen. En ik heb laatst een mooie fles met handzeep gekocht, die staat op het aanrecht bij de spoelbak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.