Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Beertje

Beertje

01-09-2016 om 13:25

Gordijn voor groot kiepraam, ervaring?

Sinds een jaar wonen wij in een huis met hele hoge kiepramen (van grond tot plafond, zo'n 270 cm). In de kinderslaapkamer hangt daar een rolgordijn (verduisterd), hoog genoeg dat het raam nog altijd open kan (om te luchten) als het rolgordijn opgerold is. Alleen, als het gordijn omlaag is, hangt het zo wel net voor het luchtrooster (dat altijd open is, en ook moet, anders wordt het snel benauwd). Overdag is dat geen probleem want dan zijn de gordijnen open en is het luchtrooster vrij maar in de nacht, als de kinderen slapen, hangt het gordijn ervoor.

En dat is nu het probleem: het wordt muf in de kamer en daarom ben ik opzoek naar een alternatief voor het (verduisterde) rolgordijn dat er nu hangt. Misschien zijn er meer (?) maar heb ik er twee gevonden. Een is perfect fit maar kan niet geleverd worden in de (lengte)maat van het raam en een andere is een constructie met staaldraad, met klemmen aan de onderkant en bovenkant, aan weerszijde van het raam, waarlangs het gordijn kan. (Ik weet niet hoe deze constructie heet). Zo hoef je niet te boren in het kozijn (handig met metalen kozijnen). Deze is wel geschikt voor gordijnen van 2m70.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze gordijnconstructie? Ik vraag mij af of het een stevige constructie is en of de gordijnen daar niet snel van slijten (maw haal ik geen constructie in huis die snel kapot gaat en waarbij de gordijnen snel slijten). Of zijn er ook andere oplossingen voor dit type ramen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.