Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

12-06-2010 om 16:19

Gordijnen laten vermaken (kosten)

Ik heb voor de woonkamer gordijnen laten vermaken. Vandaag waren ze klaar, het is heel mooi geworden, maar de prijs voor het vermaken viel me behoorlijk tegen. Ik had vooraf geen prijsopgave gevraagd (dom), dus het kwam als een verrassing.
Wat is een reële prijs voor het korter en smaller laten maken van 2 gordijnen (set), in totaal zo'n 3.20 meter breed, en 2.35 hoog? Ze zijn wit met een gekleurde rand aan de onderkant, waarbij ik het witte deel heb laten inkorten, en daarna het gekleurde deel er weer aan laten zetten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-06-2010 om 21:16

Niemand?

Doen jullie dat allemaal zelf, of koop je gewoon nieuwe gordijnen?

margje van dijk

margje van dijk

12-06-2010 om 22:30

Tja

Ik zou dat inderdaad zelf doen.

Maar als ik erover nadenk: 3,20 meter lostornen lijkt me handwerk, wat best een end is als je bedenkt dat je al die losse draadjes ook moet verwijderen, en dan weer vastnaaien.... Dat zal een professional een half uur tot een uur kosten (schat ik in), dus ik zou denken 20 tot 40 euro?

Zelf zou ik er waarschijnlijk een halve dag over gedaan hebben, maar de voldoening is altijd wel groot bij gordijnen, vind ik.

Margje

Inkorten

Inkorten hoeft niet zo duur te zijn lijkt me. Een stuk ertussenuitknippen en weer aan elkaar naaien? Half uurtje werk voor een geroutineerd naaister.
Anders wordt het als ze opnieuw plooien hebben gemaakt aan de bovenkant, dan is het bijna evenveel werk als nieuwe gordijnen maken en zal het dus duurder worden.
Hoeveel heeft het je gekost?

Vic

Vic

12-06-2010 om 22:59

Nou zeg

Volgens mij heb ik dan toch veel te veel betaald;-( Ik ga nog niet zeggen hoeveel, want ik hoop dat er nog een reactie komt van iemand die het ook heeft laten doen (en ook duur uit was). Ze hebben trouwens niet zomaar een stuk er tussenuit geknipt, maar eerst losgetornd en toen weer netjes aan elkaar genaaid. Je ziet niet dat ze zijn aangepast.

Vic

Vic

14-06-2010 om 09:04

Gegoogled

Het kostte 10 euro per meter, totaal 94 euro. Na wat googelen kwam ik erachter dat dat geen ongebruikelijke prijs is. Wel een enorm bedrag, zeker aangezien ik voor nog 4 ramen gordijnen heb te vermaken.

Punt van heleen mees:

dingen uitbesteden is in NL heel duur door de opbouw van ons loongebouw of hoe dat heet.

Ik reken dus altijd met hoge bedragen voor uitbesteden en ik vergoeilijk mezelf dan met het bewust genieten van wat een fantastische kwaliteit ik heb gekregen of hoe ontzettend fijn het is dat ik het niet zelf heb hoeven doen.

Drogredenen, ik weet het...

maar arbeidsloon maakt diensten duur.

Rodebeuk

"Ik reken dus altijd met hoge bedragen voor uitbesteden en ik vergoeilijk mezelf dan met het bewust genieten van wat een fantastische kwaliteit ik heb gekregen of hoe ontzettend fijn het is dat ik het niet zelf heb hoeven doen.

Drogredenen, ik weet het... "

Niks drogredenen, echte redenen. Vaak kan de vakman m/v het beter dan jij het zelf kan. En stukken sneller. Als je rekent wat jij per uur verdient en dat dan maal de uren die het jou feitelijk kost dan valt de vergelijking vaak uit in het voordeel van uitbesteden. Deze redenering gebruik ik overigens voor mezelf alleen maar voor klussen waar ik een hekel aan heb (niet voor koken en bakken bijvoorbeeld, want dat vind ik niet erg).

En, zo bedenk ik me ook vaak, de hardwerkende fietsenmaker/ gordijnennaaier of wat dan ook moet ook een boterham verdienen. In zekere zin draag je bij aan de verspreiding van de welvaart en het stimuleren van de economie als je je klussen uitbesteedt.

Groeten,

Temet

Zoho temet

..tijd dat we elkaar een keer ontmoeten geloof ik.

Ik kan alles fantastisch zelf hoor!

(hihi kantoorhumor)

Hier

heb ik 1,5 jaar geleden een set lange gordijnen laten maken, inclusief stof en voering voor E 350.- ze zijn echt heel netjes gemaakt (veel netter dan wat je bij de hema krijgt) en erg mooie stof, ik ben er erg blij mee. Ze hangen in de erker, flinke hoeveelheid stof was het, de maakkosten waren niet schrikbarend hoog want er was een actie (bij die stoffenhal boven de bristol in Haarlem).

Als er weer geld hier is voor luxe dan komen er achter in de uitbouw ook gordijnen, ik schat dat het dan zo'n E 200 kost want minder stof en geen voering nodig.

Laatst nog

Met RB-man over gehad hoe blij wij zijn met onze Dure Gordijnen. Mooie stof, mooi gemaakt. Maar goed, ik had al verteld dat ik graag geniet van dit soort dingen.

Laten maken in een tijd dat wij van 1 inkomen moesten rondkomen in een nieuw huis... toch maar gekozen voor in 1 keer goed.

Maar ik geloof dat de portemonnee van Vic momenteel wat onder druk staat.

Iig denk ik dus dat je er geen spijt van krijgt en mogelijk over 8 jaar tegen jezelf zegt dat ze er zo puik bijhangen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.