Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

29-09-2018 om 09:05

Gordijnen op lengte door te strijken

Ik heb aangeboden om morgen iemand te helpen met gordijnen op maat te krijgen door te strijken. Van die kant en klaardingen. Nog nooit eerder gedaan. Lijkt me een zeer eenvoudig klusje maar ik heb weinig tijd. Zijn er valkuilen waar ik in kan trappen? Eerst ophangen, afspelden, eraf halen, strijken en klaar?

Flavia

Flavia

29-09-2018 om 09:12

dat is het wel.

Valkuil: te snel willen strijken, de lijm moet goed smelten zodat het kan hechten.

Triva

Triva

29-09-2018 om 09:54

en wat is te snel? Kan ik dat checken?

ik heb t vorig weekend gedaan

was toch best een gedoe want ik had de grote van 270 cm. Je moet ze wel vanbovenaf meten hoor want ze zijn best hobbelig( tenminste de mijne wel. Ik heb de band eraf geknipt want dat bleef je zien als je gestreken had. Ik heb dat spul wat je erin streek in de lengte doormidden geknipt, omdat je het zo zag. Wel eerst de zoom gestreken en daarna pas er tussen gelegd. Je moet het met een natte doek erop strijken, als de doek droog is, dan is het klaar.

Triva

Triva

29-09-2018 om 12:32

Oef

Van bovenaf meten? Hobbelig? Band eraf geknipt? Spul doormidden geknipt....????? Hellup!!!!

Alleen dat laatste begrijp ik Het gaat hier ook om 270 en de kamer is 250 ofzo

Vanaf de kant waar ze hangen meten hoe lang te moeten zijn.

Valkuil... als ze hangen...als je er iets aan trekt en t is toch vaak iets rekbaar.... dan zijn ze te kort
Dit vind ik het handigste: op de grond maar t kan natuurlijk op de tafel. Dan meet je uit hoe lang ze moeten zijn met een rolmaat. Dan speld je daar een knopspeld en als je alles gemeten hebt knip je onder de spelden een cm of 6 af. (ik vouw m m 2 keer om zodat je de rand niet ziet.) Ik heb de band aan de onderkant= de zoom die er al zit afgeknipt omdat je die bij mij erg in de stof gedrukt zag na t strijken. Nu had ik 1 gordijn dat achter de bank hing dus daar hangt die nu maar bij de andere heb ik dus de zoom eraf geknipt en daarna pas omgezoomd toen even opgehangen om te kijken of t goed was en daarna pas gestreken.

ik had nml de vorige keer vanaf de onderkant gemeten

Toen bleek dat gordijn hobbelig scheef te zijn gestikt vanuit de winkel...ik wilde gordijnen in de slaapkamer tot op de verwarming...ze zijn nu net over de vensterbank .

Triva

Triva

29-09-2018 om 12:59

hmm

Ik denk dat ik het begrijp maar ik had ook eens (met gewone gordijnen en stof) gemeten wat de lengte moest zijn op de vloer maar ik had er geen rekening mee gehouden dat een verwarming iets scheef hangt en dus zijn ze mooi tot over de vensterbank maar zit het scheef tov de verwarming. Om dat te voorkomen speld ik liever al hangend af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.