Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wendelmoed

Wendelmoed

17-01-2020 om 11:48

Grasmaaier voor langer gras

Wij zijn meestal wat laat met grasmaaien, dus dan is het al flink lang en ook niet al te droog (Nederlandse zomers zijn, nou ja...).
De grasmaaier die ik nu heb is een simpele elektrische en hoewel hij wel goedkoop was (80 Eu), is dat eigenlijk het enige goede eraan. Ja hij is licht. Maar dat is het wel, hij slaat gauw vast in het natte lange gras en dan moet ik het eruit halen en hem op zijn rug leggen en bij laten komen etc. dat schiet kortom niet erg op.
Ik wil liefst wel een elektrische grasmaaier, zo'n snoer vind ik geen probleem, maar ik zou wel een wat sterkere motor willen zodat het ook mogelijk is om het gras te maaien en niet steeds pauze te moeten houden... welke machine heeft jullie voorkeur? En is die niet al te duur? Is het een idee om er eentje tweedehands te kopen?

Marie

Marie

17-01-2020 om 12:33

Maaihoogte instellen?

Bij de meeste grasmaaiers kun je de maaihoogte instellen. Wellicht staat die van jullie te laag afgesteld.
Bekijk de gebruiksaanwijzing eens zou ik zeggen.

Wendelmoed

Wendelmoed

19-01-2020 om 09:55

Maaihoogte

De maaihoogte hebben we al bijgesteld, maar het blijft een zielig maaiertje. Ik ga wel op zoek naar iets minder goedkoops.

rode krullenbol

rode krullenbol

19-01-2020 om 11:21

Okay ...

In dat geval zou ik gaan voor eentje die goedgekeurd is door het Verbond: de motormaaier. Zie:


https://youtu.be/t5pPRwr6afw

Rode krullenbol

Jasnelle

Jasnelle

23-01-2020 om 14:14

Meer info..

Wat vind je niet al te duur? Kun je een prijsklasse aangeven waarin je op zoek bent? En hoe groot is de tuin die je wilt gaan maaien?
Heeft geen moeite met lang en nat gras.

In het verleden ook Black en Decker gehad, daar heb ik eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.

rode krullenbol

rode krullenbol

23-01-2020 om 14:40

Ik wil Jasnelle het gras niet voor de voeten wegmaaien, maar ...

Ik zou me eveneens wel enigszins bekocht voelen als ik nota bene tachtig euro had gespendeerd aan een grasmaaier die de klus niet blijkt te kunnen klaren bij wat hoger gras. Daarentegen zou het vervolgens niet mijn eerste gedachte zijn om dan maar nòg meer geld uit te gaan geven.

In plaats daarvan zou ik de heggenschaar te voorschijn toveren - welke eigenaar van een grasmaaier heeft er niet ergens een liggen? - teneinde handmatig het gras in te korten om het de machine in kwestie iets makkelijker te maken.

Een gratis 'full body workout' schuilt in vrijwel elk hoekje.

Rode krullenbol

Pirata

Pirata

23-01-2020 om 15:25

Nou

Ik heb ook eens een electrische maaier gehad, niet zo duur, van Gardena. Binnen het jaar (en binnen de garantie) had die het loodje gelegd.
Wij hebben nu een 2e hands benzinemaaier (met mulchfunctie). Die is veel sterker.
Sowieso is nat gras maaien niet zo prettig, dus wacht tot het droog is.
En RK, een heggeschaar? Beter een zeis dan met een béétje grasveld.

rode krullenbol

rode krullenbol

23-01-2020 om 16:15

Umnja ...

Zie in Nederland maar eens aan een zeis te komen. Ik vermoed dat dat in andere landen een stukje makkelijker gaat.

Gezien wat ik gezien heb in Bulgarije, betekent werken met een zeis overigens hoogstwaarschijnlijk evenzeer een 'full body workout' als het gras inkorten met een heggenschaar.

Terwijl zijn houthakkersblouse ergens aan zijn paard en wagen hing te wapperen, oogstte daar een uiterst gespierde jongeman gekleed in spijkertuinbroek graan met een zeis.

Gedurende het verorberen van mijn met kaas belegde boterhammen viel het me op hoe gemakkelijk hem dit afging. Hetgeen uiteraard in principe jouw gelijk bewijst, Pirata.

Rode krullenbol

Pirata

Pirata

23-01-2020 om 16:31

Ahaaaa

Nu is het duidelijk waar die voorliefde voor spijkertuinbroeken vandaan komt!!

Marie

Marie

23-01-2020 om 16:51

Plannen?

Je kunt natuurlijk het probleem ook bij de bron aanpakken.
Zorgen dat het gras niet te lang wordt...
Is ook de goedkoopste oplossing?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.