Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marjetje

Marjetje

05-07-2020 om 21:24

Grijze slapen blond verven?

Nou de titel zegt het al. De rest van mijn haar is blond. Mijn slapen niet en het maakt me een aantal jaren ouder. Dat wil ik nog niet. Wat ik al gedaan heb: van dat opspuitspul van de trekpleister: erg donker, ook de lichtste kleur, en dan na een uur al weer verdwenen en dan weer grijs.
Vriendinnen raadden met Wecolour aan: heel adviesprogramma door, +extra tips voor plaatselijk grijs haar. Enfin, de plukken zijn er alleen maar grijzer van geworden.

Hebben jullie tips?


Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-07-2020 om 21:29

Hoe oud?

Hoe oud ben je? Meestal lijk je gewoon je leeftijd ondanks grijzend haar. Het is alleen maar de maatschappelijke norm die zegt dat vrouwen van 45 geen grijs haar hebben, omdat iedereen het kleurt. Ik weiger daaraan mee te doen, en dat bevalt me prima. Geen grijze landingsbaan hier toen de kappers dicht waren ivm Corona

Mijn tip: accepteren dat je uiterlijk verandert als je ouder wordt.
Je hoeft er niet altijd blij mee te zijn, maar het hoort wel gewoon bij het leven.
Als iedereen dat zou doen zou het al een stuk makkelijker worden!

Marjetje

Marjetje

05-07-2020 om 21:45

ja euh

Ja meiden dit is geen antwoord, toch? Dit is zeggen hoe jullie het doen en dat ik het ook moet doen.
En jullie? scheren jullie je oksels, schaamhaar, benen? Mijn tip: accepteer dat daar haren groeien

Smeren jullie creme? Waarom? Accepteer dat je rimpels krijgt.

Nou nee, ik wil dit, dit is mijn ding. Ik wil dit nog even

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-07-2020 om 21:47

Dan zou ik zeker niet zelf gaan klooien maar naar de kapper gaan. Dat is minder slecht voor je haar. Weet ik dus niet uit eigen ervaring maar hoor ik van vrouwen die wel verven.

ik doe het zelf, gaat prima

Ik gebruik de Uitgroeiset Kit racines van Schwarzkopf, "om de uitgroei permanent bij te kleuren tussen twee kleuringen in".
Ik kleur verder nooit maar het dekt prima mijn grijze ongewenste "uitgroei". Kost €5 bij Kruidvat maar denk dat je het overal kunt kopen.

Beertje37

Beertje37

05-07-2020 om 22:52

Eenvoudiger

Het leven is echt een stuk eenvoudiger als je haargroei en grijze haren gewoon accepteert. Lijkt mij de simpelste oplossing.

Naar de kapper.

Ik zou het zeker bij de kapper laten doen. Als je niet grijs wilt zijn en het mooi wilt wegwerken zou ik niet thuis gaan zitten knutselen. Misschien zijn enkele blonde plukjes mooier dan plaatselijk je haar verven? Ik zou in ieder geval informeren bij een goede kapper. Ik zie iets teveel vrouwen met geel haar lopen die zelf denken dat ze blond zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-07-2020 om 23:18

Naar de kapper

Of een uitgroeisetje van Schwarzkopf.

En inderdaad: ik weiger om nu al grijs te zijn. Ieder zijn ding hè.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2020 om 00:30

Tja

Ook hierbij zijn vrouwen elkaars ergste vijand. Vrouwen verven hun haar om jong gevonden te worden, hoewel dat een wassen neus is en je er echt wel uitziet hoe oud je bent, en mannen boeit het überhaupt niet hoe grijs een vrouw is. Ze zien het niet eens. Vrouwen wel, en die noemen dat dan onverzorgd.

Preys

Preys

06-07-2020 om 01:33

Gerust zelf kleuren

Welke kleur heb je van jezelf? Blond las ik maar geef eens een voorbeeld. Misschien kan ik je daarna een tip geven wat je moet halen om het zelf te doen. Waarom zou je het niet kleuren als je dat mooier vindt, dat kun je inderdaad prima zelf bedenken.Ik vind wel degelijk dat mensen er ouder uitzien met grijs haar.

Maar daar tegenover: heeft iemand van zichzelf dat mooie witte haar dan kan ik dat net wel heel mooi vinden, vooral bij mannen.

Marjetje

Marjetje

06-07-2020 om 12:42

Phryne

ja natuurlijk, het is een vrouwending en als we allemaal solidair grijs zouden worden met elkaar zou dit draadje niet hoeven. Maar dit gewoon even mijn ding. Anderen gebruiken make up of dragen hakjes, scheren hun oksels. Ik wil dit.

En jij scheer/wax jij je oksels of benen?

Marjetje

Marjetje

06-07-2020 om 12:44

preys

Ik heb van mijzelf roodblond haar maar aan de voorkant is het wat lichter door de zon.

Pirata

Pirata

06-07-2020 om 12:54

Kapper

Ik ga gewoon elke zoveel tijd naar de kapper voor een verfbeurt.
Enige uitgroei neem ik voor lief, maar ik gebruik wel zo'n blauwe shampoo om de kleur fris te houden (zowel het grijs als het middenblonde).

Een grijs hoofd staat mij nog niet. Ik heb ook geen mooie kleur grijs, tenminste nu met mijn natuurlijke kleur er doorheen absoluut niet. Als ik 60 ben kijk ik nog eens wat ik doe.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2020 om 13:19

Ik was ook voor "laat maar gebeuren" tot

ik door een fotogeintje zag hoe fris een blondere kleur mij stond. Ik heb voor highlights gekozen. Het grijs kan er nog door piepen, maar het beeld is toch wat vriendelijker voor mijn ijdele kant. 😀.

Ik vind dat de kapper voor de eerste keer verstandig kan zijn. Daarna kun je het altijd nog zelf gaan bijhouden.

Waarom kapper?

Oké, als je je locals wil supporten is dat een prima idee natuurlijk. Maar het kan dus voor een paar euro echt helemaal prima zelf. Het gaat toch maar om een paar kleine stukjes/plukjes? Wat kun je daar nou aan verpesten? Tenzij je echt een zeer afwijkende kleur neemt, daar moet je ff op letten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2020 om 16:34

Marjetje

Ik denk dat het wel eens aardig is om je bewust te zijn van de patronen. Ja, ik scheer benen en oksels (verder niets) maar alleen als ik van plan ben ze aan de wereld te tonen, en als ik mijn vriend zie. Als hij eens een maandje in het buitenland is, scheer ik niets. Ergo, dat doe ik dus niet voor mezelf, maar om de buitenwereld niet te confronteren met ontsierend (viezig, hoor je ook wel eens) haar.
Chemicaliën op mijn hoofd smeren zodat andere mensen niet naar mijn grijze haar hoeven te kijken, is me dan weer een brug te ver.
En weer andere dingen, douchen en tanden poetsen bijvoorbeeld, doe ik zelfs als ik alleen thuis ben en geen mens zie.

bieb63

bieb63

06-07-2020 om 16:41

Pffff Phryne

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je zegt je benen te scheren als je ze aan de buiten wereld en je vriend toont. Heel normaal wat mij betreft, maar dat doe je blijkbaar ook voor de ander? Of ook voor jezelf? Verder helemaal niet belangrijk voor wie of wat jij dat doet, JIJ vindt het belangrijk om dat op dat moment te doen. En dat geldt hetzelfde voor iemand die (nog) niet grijs door het leven wil. Los daarvan: de 1 heeft mooi grijs haar, bij de ander is het niet mooi. Ook dat kan hé?
Ik vind je argumenten een beetje vreemd eerlijk gezegd.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2020 om 16:46

Nou nee

Misschien een beetje dubbel maar ik vind het idioot dat het gros van de 50 en 60+ vrouwen nog geen grijze haren heeft, en denkt dat het ze een jonger uiterlijk geeft. Nou nee dus, dan zie je eruit als een vijftiger met geverfd haar. Veel vrouwen hebben dan ook nog eens een veel te harde of te rode kleur, waardoor het niet eens flatteert.

Marjetje

Marjetje

06-07-2020 om 17:06

echt?

oh fuck ik ben in de zestig, dus ik begrijp dat ik mijn haar grijs moet verven juist want met alleen grijze slapen lijk ik oud met blond geverfd haar?

Ik ben het er niet mee eens: ja ik vind sommig rood of zwart geverfd haar dat een soort helm is niet zo mooi en ook niet per se jonger makend. Ik heb ook wel eens gezegd " rood is het nieuwe grijs".

Maar ik zie vriendinnen van mij die er toch echt jonger uitzien met leuk geverfd haar.
en dan kan je zeggen "accepteer dat je ouder wordt" Ja daar is wat voor te zeggen en op heel veel andere gebieden accepteer ik dat en dit nog even niet. Ieder haar ding, anderen hangen zeven dagen per week in de sportschool of gaan naar de plastisch chirurg.

Chemische troep is ook onzin, je hebt ook hele mooie henna kleuringen, volkomen natuurlijk.

En inderdaad, waarom wel toegeven aan de norm van benen en oksels scheren? Ook zo'n aan vrouwen opgelegde norm die waar we elkaar mee lastig vallen/ op afkeuren.

maar joh, het gaat hier om een paar grijzende slapen die ik nog een jaartje een kleurtje wil geven
Ik doe dat dan weer niet, maar dat is makkelijk praten want ik heb van nature gladde benen en oksels. raar maar waar. Ik heb ook van nature veel en mooi haar. Ja het is ijdelheid, laat me nog even voordat ik het bejaardentehuis inga.

Marjetje

Marjetje

06-07-2020 om 17:12

deze zin

"maar joh, het gaat hier om een paar grijzende slapen die ik nog een jaartje een kleurtje wil geven"

had op het einde moeten staan in de vorige posting

Pirata

Pirata

06-07-2020 om 17:19

Tjonge

Ze zouden een wet moeten maken waarin je verplicht wordt je eigen haarkleur zo te laten!

Leven en laten leven, lijkt me.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2020 om 17:32

Nee hoor

Wat mij betreft doe je lekker wat je wilt, maar het is niet slecht om je ervan bewust te zijn dat wat je wilt vaak is opgelegd door maatschappelijke normen die niet altijd terecht of correct zijn. Mannen hoeven hun haar niet te verven, want grijze slapen maakt ze juist aantrekkelijk. Beetje dubbel vind ik.
Waarom is er jong uitzien zo belangrijk, en waarom worden mannen wijs en vrouwen oud als ze even oud zijn?

Marjetje

Marjetje

06-07-2020 om 17:43

jeetje phryne

hoeveel berichten heb je hier aan besteed? zeven of zo?
Denk je nou echt dat ik niet op de hoogte ben van die dubbele moraal?
En die haat ik trouwens. En op dit ene punt gun ik mijzelf een concessie en wordt berichtenlang door jou gekappiteld.

Jij gunt jezelf ook een concessie: je benen en oksels scheren.
Als je consequent bent, doe je dat ook niet. Het is immers een norm dat vrouwen gladde oksels en benen hebben en mannen niet toch?
Of je beseft dat je zelf ook niet concequent bent, en stelt je niet belerend op naar anderen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2020 om 17:48

Marjetje

Ik heb dat al toegegeven hoor. En ik heb on topic advies gegeven, dus wat wil je nog meer.

Marjetje

Marjetje

06-07-2020 om 18:04

Phryne

maar toegeven is toch iets anders dan accountable zijn en dus zelf consequent zijn en ophouden met belerend zijn?

Je on topic advies had bij een bericht kunnen blijven, de rest is je inconsequente punt blijven maken

Bo

Bo

06-07-2020 om 18:49

verven

Ik vind ook het ook echt zonde als een vrouw van 40 al grijs is en er niks aan doet. Mannen die jong kaal zijn scheren het er toch ook vaak helemaal af en willen niet met een tulband lopen. Natuurlijk doe je dat voor de buitenwereld, omdat het er mooier uit ziet, maar dat geldt ook voor de kleding die je draagt en ga zo maar door.

Ik ben gelukkig nog niet grijs maar verf wel mijn haren in high- en lowlights om een interessantere kleur te krijgen, de mijne is maar saai. Daarvoor ga ik naar de kapper en ga ik niet zelf zitten fröbelen.

@TO: je hebt zelf al geëxperimenteerd, zonder het gewenste resultaat, waarom ga je niet naar de kapper?

Preys

Preys

06-07-2020 om 22:25

Mannen kleuren ook

Er komen gedachten voorbij die niet van deze tijd zijn. Ik werk in een kapsalon en denk dat 25% van de klanten die het haar kleuren mannen zijn.

Ik snap de discussie hierover niet goed. Ga je het nu echt iemand aanrekenen dat die er beter uit wil zien? Dan zou diegene dus zelf eigenlijk niks aan uiterlijk vertoon moeten doen om die gedachte te rechtvaardigen.

Roodblond dus. Heb je een link die verwijst naar een foto als voorbeeld?

ElenaH

ElenaH

07-07-2020 om 06:43

Precies

'Ga je het nu echt iemand aanrekenen dat die er beter uit wil zien? Dan zou diegene dus zelf eigenlijk niks aan uiterlijk vertoon moeten doen om die gedachte te rechtvaardigen.'

Precies. Want ondertussen staat iedereen wel in het pashokje te controleren of die ene blouse wel leuk stast, of de broek niet te dik maakt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2020 om 09:39

Kleur

Ik vind wel dat je soms iets kunt vinden van de kléur. Vind ik dan hè 😅

Ik zie henna voorbij komen. Ik vind henna riskant voor de "rijpere" mens. En ik vind ook dat je heel goed moet opletten of een kleur wel iets toevoegt of juist niet. Soms blijkt het grijze koppie wat onder te zwart, te rood of te bruin zoveel zachter te staan. Op tijd veranderen dus. Ik denk dat je beter voor een iets lichtere kleur kunt kiezen en niet een massief geheel, maar met highlights.

Ik ben het tot op zekere hoogte eens met Phryne dat het goed is om na te denken waarom je iets met je uiterlijk of hygiëne doet. Nummer 1 zou je eigen persoon moeten zijn en mooi meegenomen als het een ander ook leuk bevalt. Ik heb wel bewondering voor mensen die lak aan anderen hebben wat hun uiterlijk betreft en zich lekker extravagant uitleven. Ik heb dat lef maar een beetje. Rond mijn 20ste had ik wel de naam net iets minder doorsnee te kiezen, maar bescheiden. Nog steeds, of misschien wéér, hoop ik door mijn keuzes geen saaie grijze muis te zijn, dat is wild en lef genoeg. Een paradijsvogel ben ik nu eenmaal niet

zebra

zebra

07-07-2020 om 17:18

doen waar je je goed bij voelt

dat lijkt me het belangrijkste in deze situatie. Mijn haar is ongeveer een maand geleden nog geverfd bij de kapper, bruin met koper en daarbij dan blonde plukjes. Maar ik zie mezelf over 10 jaar niet meer steeds mijn haar (laten) verven hoor, denk dat ik het tegen die tijd prima vind om grijs te worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.