Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lou

Lou

04-11-2009 om 09:19

Grote sinterklaaswens

Dochter (8) wil het liefst van alles de manege van Playmobil krijgen van Sinterklaas. Dat ding kost 70 euro. Ik wil het best geven en kan het ook best betalen, maar ik vind het wel een groot cadeau. Dus wat dan verder nog? De rest van de zak leeg laten lijkt me geen succes worden - ze kan nog zo blij worden van die manege, ze is nog te klein om vervolgens ook te accepteren dat dat het enige cadeau is. Optie 2: niet de manege geven, gewoon net als altijd een berg kleine cadeautjes (die trouwens ook heel leuk zijn: agenda, kleinere playmobildoosjes, boek). Of optie 3: toch de portemonnee trekken en zowel de manege als de kleinere cadeautjes kopen. Wat doen jullie in zo'n gevalletje "grote Sinterklaaswens"?

groet,

Lou


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

04-11-2009 om 09:26

Als ze echt heel graag wil

en het geld is geen probleem, zou ik de manege geven (tenzij ze binnenkort jarig is en het ook als verjaarskado kan). Dan zou ik verder wat kleine kadootjes geven.
Nog even een kooptip: http://www.colludo.de/product_info.php/cPath/1_158/products_id/3469?osCsid=d78cb1e7803a187c34c188c79978f7f3, vooral handig als je meerdere dingen aan wilt schaffen, maar ook met verzendkosten ben je al goedkoper uit. (Wel op tijd bestellen dan, want het kan een paar dagen duren voor je geld uit NL daar aankomt!).
Jesse

Creatief idee

De manege kopen, maar de grote doos leeghalen en verdelen zodat je er minstens 5,6 of 7 pakjes van maakt???

Ingrid

Budget

Bepalen wat je maximum kwijt wilt en als je bv zegt, boven op die 70 euro wil ik best nog een tientje kwijt, dat tientje over een aantal kleinigheidjes verdelen. Of: er een paar cadeautjes tussen proppen die ze toch al zou krijgen zoals misschien een nieuwe pyjama of een mooie maillot, die je anders gewoon met de boodschappen of met het kindergeld zou aanschaffen. Vinden meiden meestal ook gewoon leuk en oh wat handig dat Klaas ook zulke dingen koopt

ayla

ayla

04-11-2009 om 09:48

Ik weet niet waar je woont maar

ik woon in zuid limburg en wij halen playmobil steevast in vaals bij top1toys. scheelt op de grote paketten heel veel geld. Vorig jaar het piratenschip, scheelde bijna 50 euro. Dit jaar de prinsessenkoffer, 20 euro.

Chantelle

Chantelle

04-11-2009 om 09:52

Ik zou..

Ik heb niet zo'n moeite met grote cadeaus. Zeker niet als ik weet dat er veel mee wordt gespeeld. Met name niet met Sinterklaas, wij willen ze niet verwennen en tja, die beste man die kunnen we niet tegenhouden...
Bovendien vindt die beste man ook altijd dat ze het dik verdiend hebben omdat ze zo goed hun best doen op school of zwemles.

Wij geven met Sinterklaas ook vaak eeen groot cadeau omdat we twee kinderen dan samen een cadeau kunnen geven. Maar een zak met één kadootje vind ik ook een beetje sneu. En dan deed ik er een paar dingen bij die ze toch nodig hadden, bijna niets kosten of toch zou gaan doen. Voor jouw dochter denk ik dan aan: sportspullen/broodtrommel/drinkbeker/rugzak (afhankelijk wat bijna aan vervanging toe is), oefenblok, tijdschrift, kaartje bioscoop of schaatsbaan, knutselspullen, glitterpennen, dingen voor in het haar, nieuw shirt, stoere stickers van Action, etc.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-11-2009 om 10:12

Lijkt mij

dat een meisje van 8!!! toch wel kan begrijpen dat een groot duur kado betekend dat je verder weinig krijgt??
Verder zijn wij hier als het over sinterklaaskadoos gaat verschrikkelijk onpedagogisch. Juist omdat Sint het brengt pakken wij altijd uit. Dus zelf zou ik de manege doen en andere kadoos erbij.

Dendy

Lou

Lou

04-11-2009 om 10:20

Hmm

Wat een snellere reacties zo op de woensdagochtend. Dank! Jullie neigen nogal naar toch kopen... ik twijfel nog. Ze is niet pas jarig geweest en zal er inderdaad ontzettend blij mee zijn. Mijn twijfel (die ik al had hoor) nam gisteren ineens grote vormen aan toen ik het aan mijn moeder vertelde, die het een volkomen belachelijk idee vond. "Sinterklaas is niet voor grote cadeaus."

(Ik kan ook al nooit leuk meepraten in draadjes over grootouders die veel te veel cadeautjes kopen. Mijn moeder is meer het type mandarijntje met Sint Maarten.)

Mijn eigen twijfel is meer de neiging tot verwennerij die ik nogal sterk heb. Wordt het niet te gek? Ik houd van cadeautjes kopen voor mijn dochter. Het is ook niet zo dat ze tussendoor nooit iets krijgt. Vorige week nog een pakje stabilopennen gekocht voor 12 euro, zo maar, omdat ik ze zelf ook zo mooi vond. Ze gedraagt zich overigens absoluut niet verwend, integendeel zelfs. Is heel gauw blij te maken, ook met niet-materiële zaken. Dus daar zie ik nog niet direct een gevaar. Maar toch krab ik me wel eens achter mijn oor: ben ik niet heel dom bezig op deze manier?

Ze is trouwens ook enig kind, dus het compromis van samen één groot cadeau is geen optie.

Dat Sinterklaas soms duurdere cadeaus geeft dan wij gaat helaas ook al niet op. Dochter is volledig ingelicht.

Het idee van Ingrid om de manege te verdelen in een bult kleine pakjes vind ik zelf heel lollig maar mijn dochter kennende, zij niet. Ze wil die Grote Doos, die van de Bovenste Plank in de speelgoedwinkel.

Kortom, meer inzichten, ideeën, meningen, commentaren zijn welkom.

groet,

Lou

Wel geven, maar...

Juist omdat ze blijkbaar al van de hoed en de rand weet, denk ik net als Dendy dat ze dan best ook mag snappen dat het om een heel duur cadeau gaat. Je hebt er het geld blijkbaar voor, en zij wil het heel graag hebben en gaat er naar verwachting lang mee spelen. Ik zou het dus geven en de andere cadeautjes klein houden. Helemaal geen andere cadeautjes is inderdaad een beetje kaal, vooral omdat ze enig kind is.

Chris

Hier soort gelijk

Oudste is 16 en weet niets voor hem, nu wilt hij wel de vierdaagse lopen(vierdaagse familie, lopen veel of hebben vierdaagse vaak gelopen), wandelschoenen is het enigste wat in mij opkomt. Maar die dingen zijn beetje fatsoenlijk 100 euro. OF dingen van de WII, het dure ballance board. Maar hier wel 4 kids. Dus iedereen zo'n bedrag en das het moeilijke. Weet het ook niet. Jongste en derde gaat nog maar de oudste twee ?????????
Gr. Rymcke

Lou

Maar als ze die manege zo graag wilt. Toch geven. Maar idd doos openen. Delen eruit halen, doos sluiten. Doos inpakken. En andere delen in doosjes verpakken, leuk gedicht erbij. Heb je soort suprise iets. En lijkt het toch zo dat je meerdere cadeautjes hebt.
Ik zat te overwegen die wandelschoenen als suprise te geven, schoenendoos van dat merk op de kop tippen, van die papieren schoenen maken met een tegoedbon. Want haal maar eens maat 46/47 op de gok.
Gr. Rymcke

Nou lou

..dan doe je het toch lekker!

Dan nog maar voor max 10 euro action stickers, sokken en een nieuwe pyjama erbij. Voor het meer-dan-1-pakje idee.

Sint is WEL voor de grote kadoos! (het was ook wel een erg verantwoord idee van mij om de handel te verdelen. Ik snap ook wel dat voor een kind soms die reuze-doos onderdeel van de lol is!

Ingrid (en laat je moeder maar lekker praten)

Yta Chalne

Yta Chalne

04-11-2009 om 10:51

Aanrader (rymcke)

Echt, ik kan het iedereen, vooral gezinnen waar ook pubers zijn, aanraden: verander de opzet van het feest van het innen van kadootjes naar een avond lol. Trek lootjes, knutsel en houdt het bij een aardigheidje. Chocoladeletter erbij en klaar ben je. Wij hebben zo minstens drie weken lol voor 15 euro per persoon (het kado van je lootje), en de allergrootste surprises sieren de kamer op sintavond.
We hebben zo met minder kadootjes veel meer lol dan wie ook. Maar ik geloof dat ik erg op een lijn zit met de moeder van Lou Dat heeft dus niets met 'kunnen missen' te maken, het is gewoon een andere kijk op wat bij sint hoort.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-11-2009 om 10:53

Pubers

Ik zie me toch al de stad door lopen op zoek naar grote cadeaus voor pubers. Die ze dan krijgen van sinterklaas notabene. Tot wanneer moet je dat dan blijven doen?

Yta

Hoera! Ook jongste is van zijn geloof gevallen. Dus we hebben gisteren lootjes getrokken. Omdat dit het eerste jaar is, doen we 't nog maar even kalm aan. Ieder koopt iets voor €5,- met verplicht gedicht en/of surprise. De rest koop ik bij. Wij hebben er al helemaal zin, er hangt nu al een geheimzinnig sfeertje in huis Heerlijk! Net als bij jou dus, e zo was ik het van huis uit ook gewend. Ik heb goede herinneringen aan het goedmoedige geplaag met sint.

Chantelle

Chantelle

04-11-2009 om 13:34

Net als cobi

De prijs van een kado vind ik ook niet zo belangrijk. Ze krijgen één groot cadeau en wat kleinere dingen, een boek, samen een spel, etc. Ik let er wel op dat iedereen evenveel pakjes krijgt maar hoeveel het kost maakt niet zoveel uit.

Ik zou

Het wel doen en net wat al gezegd is pak alles los in
en doe wat sokken choclade letter pyama of andere nuttige dingen erbij in de zak.

Ik zou

Het wel doen en net wat al gezegd is pak alles los in
en doe wat sokken choclade letter pyama of andere nuttige dingen erbij in de zak.

Mathilde

Mathilde

04-11-2009 om 14:23

Klaas is hier geen knieperd

Klaas is hier zelfs guller dan pappa en mamma bij verjaardagen . Net zoals vroeger bij mij thuis. Een keer per jaar doe ik daarom ruig en volkomen onverantwoord en onpedagogisch met de aankopen van cadeaus. In de kelder staat dus sinds een maand het grote ridderkasteel van Playmobil voor zoon en het prinsessenkasteel van Playmobil voor dochter. Plus nog wat bijpassende doosjes. Daarnaast een paar goedkope dvd-tjes en een grote zak met spul van de Action en allerlei snoepspul van de Aldi. Ik heb er al helemaal zin in .

toja

toja

04-11-2009 om 15:28

Ben ik de enige

die het aan de dure kant vind? Maar misschien komt dat ook omdat beide kinderen in November en December jarig zijn en dan al iets duurders krijgen. Sinterklaas is van de kleine cadeautjes. Ik zou dan ook de doos uit elkaar halen en de onderdelen los verpakken. Ze weet toch al hoe het zit? Dan kan je haar toch ook uitleggen dat als de manage wil dat ze die kan krijgen maar dat er dan geen geld overblijft voor iets anders?
Verder vind ik het je eigen keus en je zegt ook dat het geld geen probleem is.. Wat je dan eigenlijk horen

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 15:30

Niet

Ik zou het niet doen,vind het veel geld en de decembermaand en vooral januari zijn de duurste maanden.Hier hebben we ook een max bedrag van 30E per kind.middelste is 24 januari ook nog eens jarig,dus dan krijgt ze een groot cadeau.Vroeger mochten wij altijd wat meenemen naar school wat we gehad hadden van sinterklaas,de een kwam met een fiets,de ander met een klein ding,er waren heel veel verschillen in de cadeaus en de kinderen die geen groot cadeau gehad hadden,snapte er niks van,want hun hadden ook een fiets gevraagd.Van school uit hebben ze toen maatregelen genomen en toen hebben we niks meer meegenomen,of alleen maar een klein dingetje,maar dat weet ik niet zo goed meer(is inmiddels zo'n 30 jaar geleden dat ik een kleuter was)

Fonneke

Fonneke

04-11-2009 om 16:32

Hier niet

Onze kinderen weten dat ik met Sinterklaas heb afgesproken dat hij geen grote kadoos geeft. Ze krijgen één kado van zo'n 25 euro + drie kleine dingen. Grotere kadoos kunnen ze voor hun verjaardag vragen. Wij zouden dus nooit een playmobil-manege geven. Maar ieder z'n eigen regels. En een acht-jarige kun je toch ook prima uitleggen dat het duur en dat ze niet veel kadootjes krijgt.

Lou

Lou

04-11-2009 om 16:51

Toja ea

Toja: "Ben ik de enige die het aan de dure kant vind?"

Nee hoor, ik ook. Daarom stelde ik mijn vraag ook hier Ik vind het aan de dure kant maar ik weet dat ze er veel mee zal spelen én ik heb er financieel geen zorgen om. Normaalgesproken doe ik net als cobi, ik hanteer geen strakke prijsplafonds voor cadeaus. Maar ze heeft nog nooit zo iets groots voor Sinterklaas gekregen, dus áls je dan zoiets twee-keer-zo-duur-als-anders koopt, wat doe je dan met de rest van de zak, was ook mijn vraag. Wat ik daarop wil horen, vraag je, nou: wat jullie zouden doen dus. En ik heb ontzettend veel en bruikbare tips over gekregen, dank iedereen daarvoor!

Ik vind zelf niet dat Sinterklaas uit een of ander principe alleen voor kleine cadeaus is. Mijn moeder vindt dat wel en wij werden vroeger dan ook standaard vergast op een pyjama en een sjaal, of zo. Vorig jaar kreeg dochter een petshophuis van (afgeprijsd) iets van 25 euro, plus nog een boel kleine en iets grotere cadeaus, zoals boeken, schriften, pennen, dagboek, knutselspul. Ik denk dat het bij elkaar even veel heeft gekost als die ene manege die nu haar verlanglijstje domineert (70 euro).

Over de vraag of ze dan niet begrijpt dat er met zo'n duur cadeau verder weinig in de zak zit: ja, uiteraard begrijpt ze dat. Maar ik vraag me af of ze het op pakjesavond nog steeds zo geslaagd vindt als het ene na het andere cadeautje te voorschijn wordt gehaald en er telkens maar niets voor haar bij is. Dat is iets anders dan het snappen. Kinderen, ook al zijn ze acht en begrijpen ze iets van geld, téllen toch ook altijd cadeautjes.

De tip van Pelle vond ik erg leuk. Misschien doen we dat wel. Ik zal dit draadje vanavond aan mijn man laten lezen en er nog eens over nadenken.

En Izar, weet jij al wat je gaat kopen??

groet,

Lou

Lou

Lou

04-11-2009 om 17:00

En oja, los verpakken

De tip van los verpakken komt een paar keer voorbij, maar ik vermoed echt dat dat niet zo leuk uitpakt. Letterlijk ook: je hebt dan wel meer cadeautjes om uit te pakken en daar lijkt het ook om te gaan, maar het is dan weer zo overduidelijk dat het alléén om het uitpakken gaat ofzo, ik weet niet of ik het goed kan uitleggen. Mijn gevoel zegt me dat een Playmobil-manege in zeven keer uitpakken minder leuk is dan in één keer uitpakken. Heeft iemand hier trouwens ook echt ervaring mee of is het zo maar een creatief idee om mee te denken? Ik ben namelijk wel benieuwd of een kind van rond de acht jaar dat echt leuk vindt. Los van het feit uiteraard dat het ene kind het andere niet is.

groet,

Lou

neteret mut

neteret mut

04-11-2009 om 17:54

Tweedehands

zoiets gaven wij altijd tweedehands. Maar dan moet je er de tijd voorhebben om dat in de gaten te houden. Via een andere "lijst" ken ik iemand die vandaag melde dat haar dochter de manege verkopen wilde. En verder konden /kunnen ze bij mij voor ong 30 euro iets uitzoeken/ vragen van sinterklaas. Meestal komen daar eenpaar kleine dingen bij als douchespul ofzo. Per kind een pakje of 5.

Maylise

Maylise

04-11-2009 om 18:09

Leuk cadeau

Ik vind het een leuk cadeau en zou het zeker geven als het binnen je budget past.
Hier zijn Sinterklaas en de Kerstman redelijk gul en nemen ook duurdere cadeaus mee.

Het gaat mij namelijk niet zo zeer om de prijs dat iets kost maar veel meer om de waarde die het op zal brengen. Ik weet uit ervaring dat er met bijvoorbeeld playmobil hier heel veel gespeeld wordt dus het brengt zijn geld wel op. Ik koop speelgoed namelijk niet omdat ze dan maar veel en dure cadeautjes hebben maar meer omdat het speelgoed ook wat opbrengt in de vorm van entertainment en educatieve waarde. Het gaat niet om hebben om het hebben maar om iets waar ze ook wat mee kunnen. Als dat dan wat duurder is heb ik daar geen probleem mee.

Naast zo'n groot duur cadeau zou ik ook nog andere cadeautjes geven. Je hebt van playmobil ook kleine doosjes met poppetjes en paardjes. Leuk om bij de manege te geven. Daarnaast kan je ook lekkers geven en nuttige cadeautjes. Verder geef ik altijd minstens een boek en boeken geven vind ik nooit zonde van het geld. Als ze van knutselen houdt kan je ook leuke knutselspulletjes erbij geven.

Ik vind verwennen van kinderen helemaal niet erg en heb ook niet het idee dat het verwende monsters worden van een paar keer per jaar (dure) cadeautjes krijgen. Daarnaast geef ik niet uitsluitend om het geven maar denk ook aan welke waarde ze uit spullen kunnen halen. Als dat dan wat duurder is dan is dat maar zo.

Maylise

Maylise

Maylise

04-11-2009 om 18:15

Lootjes

Dit jaar gaan we met sinterklaas ook lootjes trekken maar mijn jongste is al 10. Daarnaast koop ik nog voor iedereen een chocolade letter en verder nog twee spellen als gezamenlijk cadeau. Misschien daarnaast nog iets...

Met Kerst koop ik cadeautjes voor alle kinderen inclusief de oudste van 28. De oudste kinderen kopen ook weer cadeautjes voor iedereen. Ik vind het leuk om voor iedereen wat leuks te kopen. Voor de jongste is het natuurlijk het makkelijkst want die wil gewoon speelgoed maar meestal vind ik ook voor de pubers en ouder wel wat leuks.

Mijn jongste vraagt vooral lego en playmobil en computer spelletjes dus geen goedkope dingen maar wel dingen waar hij echt mee speelt.

Maylise

maman

maman

04-11-2009 om 18:41

Hier kost de manege

zo'n 54 euro. En dat is bij amazon.fr. Maar die versturen natuurlijk niet naar Nederland. Maar misschien kun je hem ergens anders op internet goedkoper dan 70 euro vinden.
De mange is inderdaad erg leuk. Onze dochter heeft hem vorig jaar gekregen (à 54 euro). Dit jaar krijgt ze de jeep en trailer ed.

Lou

Lou

04-11-2009 om 20:40

Pelle

We vieren het met z'n vieren, ons drietjes en mijn moeder erbij. Wij krijgen ook cadeautjes

groet,

Lou

angel3

angel3

04-11-2009 om 22:56

Dit is een topsite

http://www.mytoys.de/catalog/show/KID/de-mt.to.br01.26.33/

de manege kost 49,99 ex verzenden maar dat zal 6 euro ofzo zijn? Echt lego en playmobil is daar echt stukken goedkoper!

Marktplaats

verkopen ze ook vaak deze dingen en je ziet niet dat er mee gespeeld is, ik ben altijd van mening dat je beter iets kan geven waar ze ook mee gaan spelen dan een zak vol wat in de kast ligt en er niet meer uitkomt.
mijn kinderen zijn nu alweer 12 en 14 maar toen ze klein waren heb k altijd gezegd. je mag 1 groot kado tot een bepaald bedrag vragen en de rest zijn dan wat kleinere dingen, stiften, klei, pyama en nog wat meer van die kleine hebbedingetjes.
krulleke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.