Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ell

Ell

05-01-2021 om 14:17

Grove vloer reinigen

Hi!

Wij hebben een mooie, grove terracotta vloer (plavuizen). Ideale vloer want je ziet er weinig vuil op Maar het is grof materiaal en zijn tegels met flink wat structuur.. onze jongste begint steeds meer te tijgeren dus die vloer moet toch wat vaker (en beter) schoon.. Als ik met een dweil en emmer aan de gang ga krijg ik het lastig schoon en staat na 5 meter het zweet op mijn rug en zie ik nog steeds vuiligheid. Heeft iemand van jullie misschien een gouden tip? Of ervaring met een gemakkelijke stoomreiniger zoals de Vileda bijvoorbeeld?

Hoor heel graag!

Boender?

Met een boender/luiwagen schrobben en dan met een droge dweil er achteraan om te drogen?

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-01-2021 om 20:33

Stoomreiniger

Wij hebben een plavuizen vloer. Het zijn ‘houten’ planken met ook die structuur.
Met de stoomreiniger blijft de vloer mooi mat. Maar in de loop zie je wel dat vuil in de groeven blijft zitten. Om de zoveel tijd loop ik dat even met een borsteltje en een natte doek na. Met de stoomreiniger alleen krijg ik het niet weg.

Ik zou me maar niet zo druk maken om je kind en vuil wat zomaar niet loslaat van de vloer. Daar worden ze hard van😃

Wendelmoed

Wendelmoed

05-01-2021 om 22:23

Boender of luiwagen of hoe het ook heet

Onze tegelvloer werd ook wel wat erg egaal van kleur, dus toen heeft mijn man zo'n schrobborstel-aan-een-steel gekocht en de vloer een keer helemaal onder handen genomen. Daarna zagen we ineens weer veel meer verschil tussen de tegels en de voegen . Maar het was wel een hoop werk, vond hij. Ik begin er zelf nog even niet aan.

Jasmijn

Jasmijn

06-01-2021 om 09:39

draai-borstel-reiniger

Ik zag laatst op tv zo'n apparaat met twee draaiende borstels, zou dat niet wat zijn? En dan de vloer eerst insprayen en dat een tijdje laten inweken, zodat het vuil wat losweekt?
Verder zou ik het daarna gewoon loslaten, al het vuil wat zó vast zit dat jij het er niet eens afgeboend krijgt, dat krijgt je kleine tijgerende kindje er dan ook niet af lijkt me zo. En zo min mogelijk met schoenen op die vloer lopen, dat lijkt me het meest fris.

schoenen uit

Inderdaad, schoenen uit. Het scheelt echt een hoop viezigheid in huis als je je schoenen bij de voordeur achterlaat. Vooral als je kinderen hebt in de zandbakleeftijd, maar ook als dat niet zo is.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.