Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

12-10-2010 om 09:18

Gymspullen wassen

Dochter (6jr, groep 4) heeft twee keer per week gym, op maandag en op woensdag. Totale duur 1 uur inclusief omkleden. Tot nu toe had ik met haar gereld datz e na de woensdag gym de tas mee nam zodat ik de spullen kon wassen. Maar nee hoor madam kwam gisteren met de gymspullen naar buiten, moest van juf gewassen worden. Nah ja, hoeveel gymen die kinderen nou concreet, 20 minuten ervan af voor omkleden, naar de gumzaal lopen ook weer ruim 5 minuten, blijft er een half uur over voor het echte gym. Moet ik echt alles na een half uurtje gymen wassen? Wassen jullie de gymspullen echt na iedere gymsessie.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neuh

Ik bekijk en besnuffel de boel een beetje, sokken gaan wel sowieso in de was, maar broekje en shirt gaan vaak 2x mee. Waarom bemoeit juf zich daarmee?

koentje

koentje

12-10-2010 om 09:24

Nee hoor,

wij hangen het thuis even uit en het gaat de volgende keer zo weer mee. Na de tweede keer wassen we het uit. Maar eigenlijk is dat nog vlot. Jonge kinderen zweten niet niet zo erg en het ruikt in elk geval niet. De handdoek die hij gebruikt heeft was ik wel meteen.

Juffen hebben wel eens vaker de neiging om zich te bemoeien met dit soort zaken. Niet te veel van aantrekken, zelf kritisch na blijven denken!

Ook niet

Als ik er aan denk, ruik ik zijn t-shirt en sportbroekje en als het niet meer schoon ruikt, neem ik het mee om te wassen.

Lijkt mij geen zaak van de juf.

Chris

ayla

ayla

12-10-2010 om 09:31

Gelukkig

ik ben geen viespeuk
ik heb alles bekeken en ik ruik niets, dus lekker in de tas laten zitten en ze krijgt het zo weer mee.

Kan me van groep 2 herinneren dat je het alleen voor de vakanties mee kreeg.

we hadden bij de ouderavond te horen gekregen dat de kinderen toch best veel zweten en dat ze graag hadden dat de gymspullen iedere keer gewassen werden.
Maar ik vind mijn 6 jarige al niet te vergelijken met een 8/9 jarige uit groep 5, denk dat die kinderen misschien meer zweten.

fladder

fladder

12-10-2010 om 09:49

Tja...

Ik hoor vaak dat kinderen steeds minder leren op school, qua taal, rekenen en dat soort dingen. Ik begrijp nu waarom. Juf heeft het te druk met gymtassen en broodtrommeltjes controleren...

ayla

ayla

12-10-2010 om 09:56

Haha

nou het is verder een schat van een juf, dit minpuntje vergeef ik haar wel

Hanne.

Hanne.

12-10-2010 om 10:34

Nee hoor

De gymtas komt hier wel iedere keer mee naar huis, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om het iedere keer te wassen.

Zou het denk ik ook niet redden. De dag dat de spullen terug komen heb ik geen tijd meer om te wassen, de dag daarna pas 's avonds (er vanuitgaand dat ik nog meer wasgoed heb liggen). Dan is het op de 2e gymdag nieteens droog!

ayla

ayla

12-10-2010 om 10:41

Ruiken

Als ik boven haar gymtas ga hangen ruik ik alleen maar haar nog vrij nieuwe gymschoenen die vreselijk chemisch stinken. Na een weekend aan de kapstok ruikt de gang er nog naar.

Jesse_1

Jesse_1

12-10-2010 om 10:56

Ben ik dan de enige met meerdere gymspullen?

Mijn jongens zweten wel, en krijgen iedere keer een nieuw shirt (t-shirts zat). Broekje gaat wel 2x mee.
Jesse

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 11:09

Nee jesse

Ik heb ook meerdere gymspullen, althans meerdere t-shirts (niet speciaal voor gym gekocht) en wat korte broeken. Ik moet wel want mijn zoon raakt nog wel eens zijn gymkleren kwijt. Ik was het 1 keer per week, ook maar 1 keer per week gym hier trouwens.

ayla

ayla

12-10-2010 om 11:15

Heb ook meerdere

maar dan vind ik het nog niet nodig na 1 keer gym alles te wassen

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 11:53

Ayla

Nee, ik eigenlijk ook niet. Weet ook niet waarom ik het doe. Misschien omdat ik het idee dat het een week in de tas zit een muf idee vind?

Puck

Puck

12-10-2010 om 12:05

Als juf het graag wil

... dan doet ze het toch lekker zelf? Ik zou de spullen gewoon ongewassen in de tas laten zitten totdat jij vindt dat het gewassen moet worden.

Pelle (over ruiken)

Ik vind ruiken een prima manier om vast te stellen of een kledingstuk nog meekan of niet. Nou zweet mijn kind nog niet onder de oksels, dus het gaat meer om of de gympen deze week hun rubbergeur hebben afgegeven of niet. Vaak volstaat uithangen dan, soms niet. Ik hang dus niet boven de gymtas (die stinkt toch wel), maar besnuffel de kleren. Soms wil zoon ook nog wel es een druppel urine verliezen in zijn enthousiasme, daar kom ik al snuffelend dus achter. Dat gebeurt niet zo regelmatig dat ik daar voor eens en voor altijd een bepaalde wasfrequentie op kan baseren

Wel iedere keer

Bij ons moeten de kinderen verplicht douchen en ik verdenk mijn zoon ervan dat hij zijn handdoek onder de douche houdt in plaats van zichzelf. Hij heeft steeds 's ochtends gym, vergeet tussen de middag zijn tas dus aan het eind van de schooldag is alles nat.

Wassen

Hier 2x per week gym, meestal was ik de kleren in 't weekend. Dochter (8) heeft geen echte gymkleding, trekt een legging en shirt uit de kast en dat is het.
Wil de juf echt dat het gewassen wordt of is het gewoonte dat de tas mee naar huis gaat? Met de uitspraak "dan kan het gewassen worden" (of even uitgehangen,of weer netjes opgevouwen zodat het lijkt alsof het niet een paar dagen gewoon in de tas in blijven zitten)?

Nely

Nely

12-10-2010 om 13:52

2 setjes gymkleding

onze zoon, groep 8, heeft 2 setjes gymkleding. Zo heeft hij wel elke keer schone gymkleding mee maar hoef ik het niet persé tussendoor te wassen.

Hanne.

Hanne.

12-10-2010 om 13:59

1 setje (helaas)

Hier een dochter met een hele specifieke kledingsmaak én een hekel aan broeken. (Helaas is gymen in een rok geen optie)

Na veel zoeken hebben we een broekrok gevonden die geschikt is om in te sporten. Daar heeft ze zelf een T-shirt bij gezocht (na eerst mijn keuzes afgewezen te hebben). Die combinatie is de enige die ze bij de gym draagt. Uiteraard loopt ze er dan wel perfect gekleed bij.

Gelukkig is ze pas 4 en zweet ze niet zo veel, want ze sport 4x per week, en dan kan ik het echt niet altijd tussendoor wassen.

Is dat nou echt zo raar, ja?

Ik ga bijna aan mezelf twijfelen Ik vind het heel logisch: wat niet vies is, gaat niet in de was, want slijt onnodig, komt in de plaats van iets anders wat wél vies is en dus in de machine had gekund, etc. etc. Wat wel vies is, wel. En om dat vast te stellen, moet ik soms even ruiken. Vind je dat vies dan?
Doe ik ook met zijn spijkerbroeken hoor, die kunnen op het oog brandschoon zijn, maar in 't kruis wat geuren za'k maar zeggen.
Vinden anderen dat nou ook gek? (ja, niet dat ik het ga laten hoor, maar tis zo grappig dat iets wat ik héél normaal en logisch vind, door en ander als "heel vreemd" wordt bestempeld).

Zus

Zus

12-10-2010 om 15:03

Welnee, niet raar!

Eraan ruiken is juist een hele goede manier om erachter te komen hoe vies iets is, doe je toch ook als je wilt weten of iets lekker smaakt? Neus is een zintuig, net als ogen waarmee je ziet of iets vies is. Kijk, als je nou zou luisteren om erachter te komen of iets vies is, dát zou ik wel raar vinden

Zus

Zus

12-10-2010 om 15:06

En dan mijn duit in het zakje

Ahum, ik was alleen de gymkleding als het vakantie is. Tussendoor krijg ik de tassen met gymspullen niet eens te zien. Eigenlijk geen idee waarin mijn jongste gymt. Gelukkig is het bijna vakantie... Oja, ze zijn 7 en 9 jaar oud.
Wanneer is het eigenlijk normaal dat kinderen van die echte stink, zweetoksels krijgen? Ik merk het ineens bij de oudste, maar die zal toch niet al in de puberteit komen??

Ruiken

Anneque, mijn zoon verliest ook wel eens wat. Dus ik ruik regelmatig aan zijn broeken, vind dat helemaal niet raar. Bij een urinegeur gaat alles meteen de wasmand in. Ik zou wat dat betreft zijn gymbroek eigenlijk vaker moeten controleren besef ik.

Chris

Zus

Zus

12-10-2010 om 16:11

Pelle

'jullie gaan zelfs aan het kruis van de spijkerbroeken van jullie zonen ruiken of ze gewassen moeten worden?'
Ook mijn eigen spijkerbroekkruisen

Maar pelle, nog ff doorzagen dan

Wat zou jij dan doen, in mijn geval?
1. (spijkerbroeken) na iedere beurt wassen ook al is het vaak niet nodig
2. zoon laten lopen met op het oog schone broek maar ruikend naar urine van 1 dag oud
3. iets anders?
Ben benieuwd!

Zus

LOL!

Tirza G.

Tirza G.

12-10-2010 om 17:37

Natuurlijk

Ik herinner me zelfs nog een actie van dochter, die vond een zakdoekje op haar kamer wat duidelijk niet van haar was. Ze rook er aan en zei: o, dat is van Meisje. Dat ruik ik.
De neus is ons meest onderschatte orgaan volgens mij. Ik heb er zelfs mijn man mee uitgekozen En nee dames, niet door aan zijn kruis te ruiken. Foei toch.

Tirza

Terpi

Terpi

12-10-2010 om 19:31

Te lui

Ik was alles altijd, niet omdat ik het zo graag wil maar omdat ik vooral te lui ben om elke keer te controleren of het wel of niet nodig is. Daarnaast is het een ingeslopen (nou ja, meer een erin geramd) gewoonte dat de kinderen bij binnenkomst meteen hun gymtassen legen in de wasmand. 3 stuks, twee op de basisschool en eentje op het VO, dan nog atletiek erbij door de weeks... pfff, nee veel te ingewikkeld, gewoon altijd alles in de was! Dan weet ik tenminste zeker dat het schoon is hahaha

marie

marie

12-10-2010 om 23:35

1 x in de week

Hallo
Onze dochter zit op het VO en heeft 3 dagen achterelkaar gym!
Daarbij moet ze verplicht de "schoolset" = shirt + korte broek dragen met schoollogo. Ze heeft dus maar 1 set.
Ik ga dat dus echt niet elke dag wassen (heb wel wat anders te doen).
Ze neemt gewoon de eerste dag de set + paar schone sokken mee en ze laat de tas verder op school. Na de laatste keer gym neemt ze alles mee naar huis om te wassen.
Stinken doen de gymkleren eigenlijk niet. De schoenen wel! En dan niet naar zweetvoeten, maar naar nat gras (verplicht buiten gymmen op voetbalveld). Echt een hele vieze zure lucht. Haar schoenen zitten dus voorlopig ook in een extra plastic tasje in haar gymtas. O en douchen doen ze niet.
Trouwens op de basisschool (1 keer in de week gym) gingen de spullen ook niet elke keer in de was hoor. Ook daar werd niet gedoucht trouwens.
En er is nog nooit een juf of meester geweest die daar iets van heeft gezegd.
Groetjes

Wel

Hier twee kinderen met twee maal per week gym, dus vier gymtassen. Ik was wel iedere keer, omdat ze thuis komen met een natte handdoek en dus vochtige muffe kleren. Er draait hier vaak een was, dus meestal kan het mee. Ook heb ik een programma van een kwartiertje, een opfriswasje dus, voor wat kleine spulletjes.
Dat ruiken aan kleding vind ik niet zo vreemd. De jongste houdt altijd zijn plas tot op het laatst op, dat betekent dat hij wel eens druppelt. Dat ruikt en ik wil hem niet laten rondlopen in ruikende kleding. Dus ik ruik altijd even om te beoordelen of de broek nog een dagje aan gaat of de was ingaat. Ja, ook ik ben dus een kruisruiker

Puck

Puck

13-10-2010 om 09:56

Marie (o.t.)

3 dagen achter elkaar gym op het VO? Wat veel. Hier heeft mijn brugmug maar 1x per week gym, 2 uur achter elkaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.