Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Haantje de voorste

We hebben 2 weken geleden kuikens gekregen. De kloek had zich verstopt onder een denneboom bij de buren en daar zijn de eieren uitgekomen. We hebben haar gevangen, gekortwiekt (omdat ze steeds wegvloog)en weer terug in de ren gezet met kuikens. De 1e tijd hebben we een stukje voor haar afgezet met een eigen houten kooi zodat ze samen met haar kuikens veilig was (kraaien, wezels etc.). Van de week losgelaten in de grote ren. Echter de haan (net volwassen) is voortdurend aan het klieren. Jaagt achter de kloek aan, pikt haar en lijkt het ook gemunt te hebben op de kuikens (die zijn nog te snel). Inmiddels hebben we de haan apart gezet met de bedoeling deze af te geven of te ruilen. Hij is echter behoorlijk agressief. Heeft de oude haan het zwembad ingejaagd (is verdronken) alhoewel dat gewone rivaliteit is (er kan maar een haan zijn). Echter dat pikken op de kloek en de kuikens is mij vreemd. Het is waarschijnlijk wel niet zijn nageslacht maar van de oude haan.

Mijn vraag is of we de haan zo wel aan anderen kunnen geven. Er is een mogelijkheid om te ruilen maar daar hebben ze ook kuikens rondrennen.
Of kunnen we de haad dit pikgedrag afleren?
Het zou heel jammer zijn het beest hierom af te moeten maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
memmie

memmie

12-04-2010 om 20:44

Ruilen kan goed werken

Wij hadden vorig jaar echt een hele mooie haan maar hij had het op 2 hennen voorzien die werden zwaar mishandeld door de haan . we hebben onze haan met die van onze buurman geruild en dat ging heel goed. denk dat ie die vrouwtjes leuker vond.
Maar ja je weet natuurlijk niet zeker dat het gaat werken. en anders wordt het een soepkip zeg ik wel maar kan ik ook niet....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.