Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bianca76

Bianca76

16-09-2008 om 12:39

Haar laten groeien bij een jongen, maar hóe?

Hoihoi,
Wie o wie heeft ook een zoontje die lang haar heeft? Mijn zoon is 6 en heeft halflang haar, nog wel met een pony. Het mooiste is om die er bij te laten groeien, maar, een echte scheiding en een soort van lok opzij blijft niet zitten (met gel duurt 't ongeveer 5 minuten, tot ze naar school fietsen), een speldje is geen optie Iemand van jullie een idee? Zoals het er nu bij hangt (letterlijk) moeten we toch maar weer naar de kapper....
Bianca


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoon van 10

Hád lang haar, en er is zo'n tussenlengte dat het voor z'n ogen hing. Hij schoof het haar gewoon opzij totdat het lang genoeg was en het "gewoon" opzij bleef zitten. Mijn oudste (14) heeft ook lang haar en schuift het ook opzij. Tsja, ff doorzetten is denk ik het beste. Suus

dorien

dorien

16-09-2008 om 18:39

Snap het niet

Jongens met (half) lang haar dat voor de ogen hangt. Vooral bij ons zie je dat vaak bij die hokey-typetjes.
Ik krijg altijd het gevoel van: Joh, je kunt toch wel een kapper betalen of niet?! Ik vind het ontzettend armoedig staan. Maar het schijnt dus mode te zijn onder de kakkers hier. Ik vind het geen gezicht!!

Mareld

Mareld

16-09-2008 om 21:21

Hier

Mijn zoon heeft het ook lang, maar wil nooit een bandje oid in zijn haar. Het blijft nu eindelijk een beetje achter zijn oren zitten maar daarvoor was het een tijdje niks, zo'n rare tussenlengte. Tja, afknippen was geen optie, bandje in zijn haar ook niet, dus gewoon maar laten groeien...
Het moet bij hem ook langer, het mocht nl. niet meer geknipt worden nadat hij tussen de headbangers op een metalfestival had gestaan.. Hij is net 9 trouwens.

Ach ja

Ik heb ons Legolasje vanmiddag maar weer eens geknipt. Hij (8) heeft heel dun en steil haar. Dat ziet er echt niet uit als dat lang wordt. Middelste zoon daarentegen met z'n zwarte krullen heeft het grootste deel van zijn leven met lang haar rondgelopen(hij is bijna 11). Hij had al als kleuter lang haar, toen elk jongetje nog met een tondeusekapseltje en gelkuif rondliep.
Ik vind het vooral haartypeafhankelijk of het staat of niet. Zo'n pony in de ogen vind ik niet mooi. Zoals Lidwientje omschrijft (schuin wegknippend met het lange haar?) lijkt het wel beter.

Bianca76

Bianca76

17-09-2008 om 21:37

Doorzetten dus

Bedankt hoor voor jullie reacties! Kak of cool maakt me niet zoveel uit, ik probeer mijn kinderen zoveel mogelijk zich zelf te laten zijn. En zoonlief vind het mooi zo dus dat is het dan. Ik denk dat ik maar even door moet zetten, met wat gel erin blijft het steeds beter zitten. Tot het lang genoeg is inderdaad. Ik ga ook wel met 'm naar de kapper hoor maar hij kwam daar elke keer toch weer met een pony vandaan. Beetje schuin knippen zal ik haar eens voorleggen!
groetjes,
Bianca

Bianca76

Bianca76

17-09-2008 om 21:37

Doorzetten dus

Bedankt hoor voor jullie reacties! Kak of cool maakt me niet zoveel uit, ik probeer mijn kinderen zoveel mogelijk zich zelf te laten zijn. En zoonlief vind het mooi zo dus dat is het dan. Ik denk dat ik maar even door moet zetten, met wat gel erin blijft het steeds beter zitten. Tot het lang genoeg is inderdaad. Ik ga ook wel met 'm naar de kapper hoor maar hij kwam daar elke keer toch weer met een pony vandaan. Beetje schuin knippen zal ik haar eens voorleggen!
groetjes,
Bianca

*Sophie*

*Sophie*

18-09-2008 om 09:51

Stoere jongens met lang haar voor dorien ;- )

en voor mijzelf, hahaha!
Wel even je geluid aanzetten.


http://nl.youtube.com/watch?v=sd0C_Us31kk

O, ik vond ze hartstikke leuk, die jongens! Die drummer had ik zo verliefd op kunnen zijn, als ik ook nog klein was... Heerlijk!
Mijn zoon heeft er net zo iets uitgezien, tot een maand of twee geleden. Nu heeft hij het weer 'uber'kort, hahaha! Staat 'm goed! ;- )

geniet-ze!

groetjes, Sophie.

Mareld

Mareld

18-09-2008 om 10:54

Nog meer stoere jongens met lang haar....

Dit is een Vlaamse inzending voor het Junior Eurovision songefestival:


http://nl.youtube.com/watch?v=KBd1X6lXxSI
Voor de duidelijkheid: de drummer en de gitarist zijn jongens... Allemaal 12-14 jaar.

Mijn zoon's haar zit ook ongeveer hetzelfde als dat van de drummer van Hanson toen, alleen moet het van voren nog wat langer worden.

*Sophie*

*Sophie*

18-09-2008 om 11:17

Mareld...

vin ik die van Hanson toch net ietsje leuker...
Ik houd niet zo van die uitgegroeide lange slierten, ala Staus Quo en die jongens in jouw filmpje. Maar lang haar hebben ze! Poeh hee!

Nee, dan heb ik er nog eentje, ook erg stoer... En voor diegen die het nog net niet lag genoeg hebben: misschien is een vette zonnebril iets om het mee naar achteren te houden! hahahaha! Moe je maar eens in dit filmpje kijken: Echt vet nummer trouwens, AAAHHH!!!
Was ik nog maar veel jonger! Dan ging ik het allemaal heel anders doen...


http://nl.youtube.com/watch?v=R14VRaaBFNM&NR=1

Jezus! En zo'n bus wil ik ook!!! Precies dezelfde graag!!!

groetjes, Sophie.

Mareld

Mareld

18-09-2008 om 21:05

Lang haar

Haha Sophie, ik vind dat haar van die Hansonknullen ook veel leuker hoor, is een stuk voller ook dan dat steile haar van die Vlaamse jongens. Maar ja, dat is ook maar net wat voor soort haar je hebt hè. Of je bent een uur bezig met stylen om het te krijgen zoals je wilt. Mijn zoon heeft meer Hansonachtig haar gelukkig! Beetje slag erin, soms complete pijpekrullen zelfs, zonder dat het meisjesachtig wordt. Pas had ik het voor de lol zitten vlechten (1 vlecht aan de achterkant) maar toen leek hij wel net een meisje.

Overigens helpt een petje (met klep naar achteren) ook goed om het haar naar achteren te houden maar dat mag dan weer niet in de klas....

dorien

dorien

19-09-2008 om 08:16

Hier

Bij ons in de speeltuin zat een jongetje te spelen. Hij had een fijn meisjesachtig gezichtje en lang haar dat in een paardestaart gebonden zat. Echt, iedereen dacht dat het een meisje was. Toen een van de moeders haar dochterje bij zich riep, om dat andere meisje ook even te laten spelen met iets, reageerde het ventje tamelijk geirriteerd: "Ik ben een jongen hoor"! Loop er dan ook niet bij als een meid. Je ziet er niet uit!!

Ook dat ventje dat je op de reclame ziet met die chocolade koekjes die hij in de melk doopt.....dat haar bedoel ik dus. Dat moet dan hip heten. Ziet niet uit!! Die bakkebaarden hingen helemaal tot over zijn oren. Erg armoedig.

Haha dorien

Duidelijk een kwestie van smaakverschil. Maar maak je geen zorgen, over een paar jaar is de hype voorbij en zijn weer andere kapsels in. Blijven alleen de hardnekkig langharigen over. Denk maar eens een jaartje of 7 terug, zag je toen jongens met lang haar? Nauwelijks.

*Sophie*

*Sophie*

19-09-2008 om 10:35

Huh? dorien

"Die bakkebaarden hingen helemaal tot over zijn oren."

Kinderen op die leeftijd hebben nog helemaal geen bakkebaarden....

Dus als een jongen lang haar heeft loopt hij er armoedig bij en ziet hij er niet uit, net een meid...
(leuk voor de meiden trouwens)

Beperkt zeg.

En wat vind je dan van meisjes die een jongenskapsel hebben? Ook armoedig? Net een jongen?
Of bestaat dat niet, een jongenskapsel?

Vroeg ik me even af ;- )

Mareld

Mareld

19-09-2008 om 11:29

Achja...

Ondanks dat vroeger veel meer meisjes kort haar hadden, werd ik met mijn korte haar altijd aangezien voor een jongetje....Zal ook wel met mijn kledingstijl te maken hebben gehad ofzo.
Nu heb ik een zoon met lang haar die nog maar 2 keer voor een meisje is aangezien (ondanks echt wel duidelijk jongenskleren, maar daar kijken mensen blijkbaar niet naar) en een dochter met kort haar die nog nooit voor een jongen is aangezien.

Ik snap ook niet wat het woord "armoedig" nou met lang haar te maken heeft. Armoedig vind ik versleten, kapotte en te kleine kleren ofzo, omdat je geen geld hebt voor nieuwe. Maar als iemand voor een bepaald kapsel kiest, dan heeft dat niks met armoede te maken.
Overigens willen de vriendjes van mijn zoon nu ook lang haar en vinden ze hem stoer!

Dorien

Ach ja, smaken verschillen. Ik houd niet van opgeschoren koppies. Ieder zijn meug...
Maar om er nou meteen zo fel over te doen? Het lijkt je wel persoonlijk te raken.

Sharon,
trotse moeder van een langharige nozem

wosy

wosy

19-09-2008 om 13:51

Armoedig haar

Dat bestaat in mijn opinie echt hoor, alleen dan ook bij meiden Hoe dat er dan uitziet? Sluik, piekerig haar, flink in de klit. Waar echt vanaf straalt dat er geen kappersbeurt af kan. En laten we wel zijn, die mensen zijn er helaas genoeg, waar er niet (regelmatig) een kapper bezocht kan worden. Maar dan kun je je haar toch nog wel verzorgen (wassen, kammen etc)?

Ik ben zelf niet voor lang haar bij jongens (zo'n lengte dat er een staart in kan), ook niet als het een mooie volle bos is. Het ziet er inderdaad al snel meisjesachtig uit en al helemaal als er dan ook nog haarelastieken, haarbanden of diademen ingaan! Zeer kort geknipte of zelfs opgeschoren meidenhoofden vind ik ook niks hoor, er is voor beiden absoluut een middenweg te vinden.

Wosy
Dochter een flink dikke bos lang haar, zoon een kort koppie omdat het zo'n bos is dat het er langer echt niet meer uit ziet.

Guinevere

Guinevere

19-09-2008 om 14:57

Nozem

Mijn zoon van 6 heeft ook besloten om een nozem te worden. Sinds het voorjaar weigert hij al naar de kapper te gaan. En hij is nu al één keer voor "meisje" uitgemaakt.
Zijn vriend heeft nog langer haar en alle kinderen uit mijn straat denken serieus dat hij een meisje is. Maar die heeft er ook zo'n enorm engelachtig gezichtje bij. Mijn zoon ziet er iets schurkachtiger uit, dus ik denk dat de meeste mensen wel doorhebben dat het een jongen is. En anders gaat hij binnenkort met zijn makker over straat als 2 vriendinnetjes ipv als 2 vriendjes!

*Sophie*

*Sophie*

19-09-2008 om 18:34

Ik zal maar niet vertellen

wat onze zoon net zei nadat ik hem vertelde wat Dorien van jongens met lang haar vindt.....

Nou, daar was niks meisjesachtigs aan, dat kan ik je wel vertellen! hahahaha!

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2008 om 18:59

Ach

Of dat het een belediging is om op een meisje te lijken. Cool toch juist?

Tirza (ook moeder van een nozem)

Armoedig?

Dorien geeft aan lang(er) haar armoedig te vinden. Als het slecht geknipt / bijgehouden is vind ik dat ook, maar wat ik pas echt armoedig vind staan is zo'n getondeuserd (?) jongeskoppie: van die blonde ultrakorte stekeltjes waardoor je op de hoofdhuid kan kijken.
(en dan de hele mannelijke kant van de familie dezelfde coupe )

Marlies

Jaymza

Jaymza

20-09-2008 om 12:12

Juist mooi

Langer haar vind ik vaak juist mooier, omlijst het gezicht. Bij mannen houd ik ook van baarden en snorren.

Jaymza

Ellen

Ellen

20-09-2008 om 21:12

Marlies

Dat slaat echt werkelijk nergens op wat je zegt. Getondeuseerd haar is niet per definitie armoedig.
Lang, onverzorgd haar zonder coupe is dat zeker wel, of dat nou bij jongens of meisjes is

Ellen

Zeg ik ergens dat haar dat met een tondeuse bewerkt is PER DEFINITIE armoedig staat? Even goed lezen graag:

" ...maar wat ik pas echt armoedig vind staan is zo'n getondeuserd (?) jongeskoppie..."

Daar bedoelde ik uiteraard jongeNskoppie, maar in ieder geval dat IK dat armoedig vind. Ga gerust je gang als jij het wel leuk vindt!

Tsja, smaken verschillen. Over onverzorgd lang haar zijn we het in ieder geval wel eens!

Marlies

Ellen

Ellen

20-09-2008 om 21:24

Aanvulling..

Als je bij dat jongetje de hoofdhuid door de stekeltjes heen ziet is het de juiste keuze geweest om het ultrakort te laten knippen.
Stel je voor dat dat jongetje nl. zijn haar lang zou laten groeien; dat zou pas armoedig zijn: lang haar met dunne/kale plekken.

Trouwens ik zie heel wat vrouwen lopen met lang haar, waarvan ik denk: daar moet nodig de schaar eens in...

Jujube

Jujube

21-09-2008 om 11:20

Juist mooi

Lang haar bij jongens vind ik juist erg mooi. Zoon heeft hier vanaf zijn 9e tot een paar maanden geleden (hij is 15) lang(er) haar gehad; opeens wilde hij het weer echt kort. Het stond hem echt goed; hij heeft heel dik haar.
Ik moet zeggen dat ik idd hoofden waar een tondeuse overheen is gehaald niet mooi vind. Het is misschien makkelijk en goedkoop, maar ik vind het zonde van het doorgaans leuke hoofd.
Groet,
Jujube

Bijna altijd

Ik ou ookvan iets langer (mits goed geknipt en verzorgd) haar bij jongetjes.

Dat op de hoofdhuid kijken was niet bij 1 specifiek jongetje, maar gebeurt bijna altijd als bij dat hollands-blonde haar de tondeuse erover is geweest. Ik sluit me dus aan bij Jujube.

Marlies

PS: ik ben juist weer erg VOOR een tondeuse als op volwassen leeftijd de mannelijke kaalheid begint toe te slaan. Liever dat dan zo'n vettige comb-over!

Dochter hier (min of meer) kort

In reactie op Lidwientje: mijn dochter heeft redelijk kort haar. Zeker sinds afgelopen donderdag toen ze zelf haar pony geknipt heeft

Marlies

krin

krin

21-09-2008 om 20:46

Tondeuse

Ik zie jongens graag met lang haar, maar helaas heeft zoon ten eerste geen haar voor lang haar (kruinen op rare plekken en dun, piekerig haar) en tweede de neiging zijn haren uit zijn hoofd te trekken bij wijze van tijdverdrijf. Dus nu is de tondeuse eroverheen gegaan en heeft hij zo'n hooligan-koppie. Hij heeft er best een hoofd voor, maar toch vind ik het jammer.

Tondeusekoppies

Het ligt eraan, het ene jongetje staat een tondeusekoppie wel en het andere jongetje helemaal niet. Ligt aan de vorm van het hoofd denk ik. Bij mijn ene zoon staat het leuk, bij de andere een stuk minder.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-09-2008 om 21:00

Welk haar

Ik kan me wel voorstellen dat je bij kleine jongetjes de tondeuse erover haalt: snel, goedkoop en makkelijk met kammen en wassen. Mijn kleine jongetje heeft echter witte krullen, die haal je er natuurlijk niet af in ruil voor een simpel tondeusekapseltje. Lang vind ik echter ook niet ideaal (kammen en wassen), dus is het er een beetje tussenin.
Er is nog zoveel tussen lang en tondeuse.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.