Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fay

Fay

21-10-2018 om 20:42

Haar wassen

Vroeger waste ik mijn lange haren altijd 2x per week. Ging prima.

Nu ben ik voorbij de 50 en dat red ik niet meer. Wordt te snel vet, vooral aan de voorkant. Moet nu echt wel om de dag mijn haren wassen. Balen. Kost zoveel tijd.

Herkent iemand dit? Heeft het met de overgang / hormonen te maken?

Iemand nog ervaring dat het na een tijdje weer minder vettig wordt en dat je dus minder vaak hoeft te wassen? Ik hoop het.

Nee.

Ik herken het niet, mijn haar is juist veel droger geworden. Daardoor ook steviger en het blijft veel makkelijker in model. Als puber had ik wel snel vet haar en in de tussenliggende jaren normaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2018 om 21:29

Het zou zomaar kunnen

Net als bij pubers is je hormoonhuishouding van de rel en dan denk ik inderdaad dat dit erbij kan horen.

40er

40er

21-10-2018 om 21:56

Droogshampoo

Bij mij ook voor sneller vet. Droogshampoo kan het nog een dagje rekken. Misschien bij jou ook?

margaretha

margaretha

21-10-2018 om 22:31

nee

ik red het nu makkelijk met 1x per week, vroeger 2x

Bosch

Bosch

21-10-2018 om 23:58

Hier droger

Wassen 1 a 2 x in de week. 52 jaar en dat is al een jaar of 8 zo.

Veel werk?

Hoezo is haren wassen veel werk? Soppie d"r in, even doormasseren, uitspoelen, da"s met drie minuten toch wel gedaan?

skik

Triva

Triva

22-10-2018 om 03:54

Skik

Ik vermoed dat het drogen veel werk is

Ik was mijn haar elke dag ( soms shampoo, soms cremespoeling, soms zonder iets)

Vogel

Vogel

22-10-2018 om 08:57

Wisselend

Ik was mijn haar om de drie dagen, soms gaat dat prima, soms denk ik al een dag eerder ‘bleh’.
Vind het ook altijd veel, of eigenlijk lang werk. Twee keer shampoo, daarna crèmespoeling, alles nog in laten werken en tussendoor goed uitspoelen... een kwartier ben ik er zo mee kwijt. Of weet iemand een snellere manier?
Drogen gaat dan gelukkig vanzelf.

Veel sneller.

Onder de douche, shampoo inmasseren, ik was de rest van mijn lijf, haar uitspoelen en ondertussen spoelt gelijk douchespul weg. Minuut of 6 en ik ben klaar.
Crèmespoeling gebruik ik hoogstens na dag strand of zwembad.

Afdrogen, aankleden, badkamer opruimen en beetje make-up als ik zin heb. Ondertussen droogt mijn haar vast iets op. Beetje bescherming in mijn haar en dan wat in model föhnen.

Alles bij elkaar dat kwartiertje als ik de deur uit moet en opschieten.

Oh ja, cremespoeling

Eén of twee minuten extra. Zelfs toen ik nog haar tot aan mijn middel had kostte het me echt geen kwartier om dat te wassen en te cremespoelen. Was je dan elke haar afzonderlijk?

skik

Citrusextract

Probeer eens een andere shampoo.
Ik heb altijd een shampoo met citrusextarct.

(Ot) tip: knippen
Vroeger waste ik mijn lange haar 1x per week. Recentelijk liet ik er een flink stuk vanaf halen.
Het hangt nu tot op de schouder en spoelt heel gemakkelijk uit en droogt ook sneller.
Ik ben alleen wel meer gaan sporten en was het nu wel 2x per week.

Dees

Dees

22-10-2018 om 21:44

Dagelijks

Mijn haar wassen kost me misschien 2 of 3 minuten drogen doet het vanzelf ook wel. Ik doe het dagelijks wel zo fris vind ik.

juf Ank

juf Ank

22-10-2018 om 22:05

hup

Schaar derin!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-10-2018 om 22:29

Goh

Ik was het ook elke dag. Ik heb wel eens geprobeerd af te bouwen maar het was echt naar om na een dag al met een vet hoofd te lopen. Ik wilde minderen ivm pluizigheid, qua tijd is het niet noemenswaardig. Shampoo erin, even wrijven, uitspoelen, 1 minuut. Na het douchen handdoek erom. Dagcreme op, handdoek af en ontbijten. Na het ontbijt een likje gel, make-up op mijn gezicht, en ik ben er weer klaar voor.
Om 7.20 stap ik onder de douche, 7.55 heb ik ontbeten en 8.15 uur ga ik de deur uit.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-10-2018 om 22:31

Oei

Minsten is minderen. Ik kan tegenwoordig niet meer lezen wat ik typ, daarvoor is mijn telefoon te dichtbij

margaretha

margaretha

22-10-2018 om 23:02

niet afknippen

Ik heb in mijn leven een keer of 3 er een behoorlijk stuk afgeknipt (net boven de schouder) en elke keer weer had ik spijt en voelde me niet meer mezelf. Ik was met 7 kruiden (soms een merk en soms een "neppe") Geen vet hoofd. Het wassen is redelijk snel gedaan, het drogen duurt lang maar geen probleem. Ik vlecht het nog natte haar en haal die er 2 dagen later weer uit. Ik ga niet moeilijk doen met een haardroger

Massi

Massi

23-10-2018 om 17:48

Herkenbaar

Mijn haar wordt ook sneller vet, maar alleen dichtbij mijn hoofdhuid. De onderkant is juist een bos stro. Verder heb ik kroeshaar (type "te dicht bij ontploffende granaat gestaan") en zou ik eruitzien als een clownesk schaap als ik het afknipte, dus ook daar geen oplossing. Föhnen maakt het erger, dus ik was het 's ochtends en dan droogt het binnen 12-18 uur aan de lucht in een losse vlecht. Ik vind haren wassen een gedoe. Voor het nat is ben ik minuten verder, uitspoelen is helemaal een klus en ik heb artritis in mijn handen, dus het is maar goed dat de badkamerdeur op slot zit want ik vloek in zeven kleuren .
De beste shampoo is heel licht citrusachtig, daarna nat doorkammen met leave-in krullenconditioner van Keune - loeiduur maar wel Da Shit voor kroeskopjes.
Ik lees mee voor de ultieme tip!

juist droger

Mijn haar is alleen maar droger geworden (ik verf het, maar dat doe ik al vanaf mijn 18e). Ik heb vrij dik haar schouderlengte dat zeker in de herfst/winter langzaam droogt. Fohnen vind ik matig omdat het dan nog droger wordt.
In de zomer vind ik haar wassen geen punt, in de winter minder prettig. Ik was meestal drie keer in de week

mijn haar zit ook heel anders

het is vetter aan de hoofdhuid, droog aan het einde maar t zit gewoon...niet....niks mee aan te vangen sinds een paar jaar. Ineens bovenop krul gekregen, verder nergens.

Paasei

Paasei

23-10-2018 om 22:58

Krul

Hier ook krul (nou ja, slag) in mijn haar gekregen in de overgang. Volgens mijn kinderfoto's had ik dat vroeger ook, maar daar heb ik zelf nooit iets van gemerkt. Terug naar de kindertijd als je ouder wordt..? Hier ben ik dan wel weer blij mee..

ik heb wat slag naar de altijd naar dverkeerde kant van mezelf..

Springhaar dus, ik vind die krul prima...maar alleen bovenop mijn hoofd is dan weer wat minder haha. Net of mijn haar niet kan kiezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.