Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anna

Anna

08-10-2008 om 20:28

Halfwezenuitkering

Kun je een halfwezenuitkering krijgen voor je kinderen als je ex-partner (vader van de kinderen) overlijdt?
Sorry voor de summiere vraagstelling maar ik wil liever niet uitwijden over de situatie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

08-10-2008 om 21:01

lees hier maar:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=37529#p2
het 2e voorbeeld

groet,
Angela

Marmar

Marmar

09-10-2008 om 01:17

Inderdaad

Bel gewoon met het dichtstbijzijnde SVB-kantoor voor de juiste informatie in jullie situatie. Want het kán zijn, dat je ex in het buitenland woonde/werkte, dan krijgen je voor je kinderen geen halfwezenwetuitkering. Als je belt, vraag dan gelijk of jij wellicht ook in aanmerking komt voor een uitkering (onder bepaalde voorwaarden kan dat, ook als je na 1950 geboren bent).
Overigens, als de halfwezenwetuitkering wordt toegekend, wordt-ie aan jou toegekend en uitbetaald omdat jij dan de verzorgende ouder bent. Volgens mijn info is dat een standaard bedrag ongeacht het aantal kinderen en ontvangt iemand dat tot het kind 18 jaar is.

moedervan

moedervan

11-10-2008 om 19:49

Ik heb halfwezen uitkering

toen mijn exman 5 jaar geleden overleed kreeg ik idd halfwezenuitkering.dit is een vast bedrag ongeacht hoeveel kinderen er zijn en tot de leeftijd vn 16 jaar.

dit kan je aanvragen via de site van de svb

mocht deze info nodig zijn,de sociale dienst ziet dit als inkomen en word van je uitkering afgehouden..

Anna

Anna

13-10-2008 om 14:49

Bedankt

Bedankt voor jullie antwoorden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.