Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Halve maantjes op de trap plakken, hoe?

We hebben de trap geverfd en nu komen er halve maantjes op. Maar nu ik ze erop leg, vraag ik me af of er ook een bepaalde manier is om ze erop te plakken qua afmeting.

Eerst heb ik ze netjes in het midden gelegd, maar toen ik er eens goed naar keek, leek me dit niet handig omdat je toch meer naar de buiten kant loopt omdat de traptrede daar dieper is.

Is er een bepaalde manier van berekenen hoe je die dingen erop legt?

Heb totaal geen ervaring ermee (dat is vast wel opgevallen) en ben eigenlijk geneigd om gewoon "op het oog" en "hoe het looppad is" die dingen erop te plakken.

Toch maar eerst hier vragen voordat ik een fout bega

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

08-11-2011 om 20:35

Hier

Normaal gezien ben ik een echte pietlut en meet alles uit, maar met die tredes ging dat in mijn gevoel niet op. Ik heb ze inderdaad 'op het oog' en hoe het looppad is, opgeplakt. Anders laat je je man of een vriendin even meekijken en dan hup plakken.
Hier ben ik er tevreden over (terwijl mijn timmermansoog ieder scheef schilderijtje ziet) valt het hier helemaal niet op.

marjanne

marjanne

08-11-2011 om 21:48

Mijn ervaring

De eerste keer heb ik ze allemaal in het midden van elke tree geplakt, dit was een slecht idee en het stond ook niet goed.
Jaren later, de volgende poging....allemaal op dezelfde afstand van de binnenbocht van de trap. Dit staat en loopt goed
marjanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.