Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

handstomer

Kun je met een handstomer ook een tapijt schoon maken, of een deel daarvan?

Ik heb dat pas geprobeerd met mijn vloerstoomreiniger. Het werd plaatselijk nat, maar niet echt heel schoon.

Wat wél enigzins een opgefrist resultaat gaf was iets dat ik op instagram zag:

-Een vaatwastablet oplossen in heet water.
-Je microvezeldoek daar indrenken, dan om een platte pannendeksel slaan en daarmee cirkels draaien op het tapijt/vloerkleed/bankstel.

En eerlijk is eerlijk, het zag er veel beter uit dan na de stoomreiniger. 
Wil je echt ( nog steeds tijdelijk uiteraard) resultaat dan huur je een dag een machine met bijbehorende tapijtshampoo. 

Bijtje82

Bijtje82

23-12-2022 om 18:25

Max88 schreef op 23-12-2022 om 16:11:

Ik heb dat pas geprobeerd met mijn vloerstoomreiniger. Het werd plaatselijk nat, maar niet echt heel schoon.

Wat wél enigzins een opgefrist resultaat gaf was iets dat ik op instagram zag:

-Een vaatwastablet oplossen in heet water.
-Je microvezeldoek daar indrenken, dan om een platte pannendeksel slaan en daarmee cirkels draaien op het tapijt/vloerkleed/bankstel.

En eerlijk is eerlijk, het zag er veel beter uit dan na de stoomreiniger.
Wil je echt ( nog steeds tijdelijk uiteraard) resultaat dan huur je een dag een machine met bijbehorende tapijtshampoo.

Zo'n tapijtreiniger huren is echt een aanrader. Wel flink werken nog hoor, maar het resultaat is er dan ook wel naar. Een normale handstomer behaalt nooit hetzelfde resultaat. 

Daarna wel even de ramen open zetten en vooral doen op een warme zomerdag zodat het goed kan drogen. 

Je kunt het ook laten doen natuurlijk, maar dat loopt flink in de kosten. Voor dat geld kun je wel 5x zo'n apparaat huren zoniet meer.

Ik heb mijn bank er mee gedaan toen de kinderen en de hond er een ongelukje op hadden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.