Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

moby

moby

07-06-2018 om 21:51

Hapje tussendoor bij feestje - tips?

Binnenkort geef ik een feestje voor ongeveer 60 man. Bij binnenkomst krijgen gasten een grote muffin.
Dan doen we eerst een activiteit (45 min) dan 15 min pauze dan activiteit afsluiten (15 min). In de pauze wil ik een hapje aanbieden. Het is rond etenstijd dus t mag best wat vullen. Na de activiteit gaan we bbq en. Dan is t al 20.15 - 20.30.

Ik wil t graag van te voren klaar maken. Maak ook salades zelf- werk zat Dus niet al te ingewikkeld.

Wie heeft een idee?


Angela67

Angela67

07-06-2018 om 22:01

muffin

bij binnenkomst een muffin? da's best zwaar.
als je die muffin nou bewaart voor de pauze en wat kleine dingetjes hebt staan op tafeltjes als men binnenkomt?
gr Angela

Dees

Dees

07-06-2018 om 22:06

Soepje

Een soepje tussendoor.

Moby

Moby

07-06-2018 om 22:08

Ja heb ik over gedacht. Maar gasten komen om 18.00- pauze zal pas tegen 19.45 zijn. Daarom een muffin bij binnenkomst . Het is dan al etenstijd.

moby

moby

07-06-2018 om 22:09

soepje

dacht ik ook aan. Maar dat is weer onhandig met klaarmaken/ opscheppen / opeten in 15 min.
Ik heb al een hoop overwogen....

Dacht misschien aan een couscous hapje, of rijst ouzo in een klein, vrolijk bakje.
En dan nog een recept?

40er

40er

07-06-2018 om 22:10

Gewoon

Wat eenvoudige hapjes? Kaas, worst zoiets? Of wat (Turks) brood met hummus ed? Eventueel wat nootjes/chips erbij zetten.

zebra

zebra

07-06-2018 om 22:16

quiche

is goed van tevoren klaar te maken en vult prima.

bicyclette

bicyclette

07-06-2018 om 22:30

even denken

Dus ze komen om 18 uur binnen en krijgen een muffin.
45 minuten later heb je even pauze, en daarna duurt de activiteit nog maar een kwartier en dan ga je al BBQ'en.

Nou, dan zou ik zeker geen vullende hapjes meer aanbieden. Misschien wat nootjes en tomaatjes op tafel, meer niet.

Hartig?

Moet het hartig zijn? Een empanada? Of een pasteitje? Loempiaatje? Een tomaat gevuld met tonijnsalade? Peer gegrild met gorgonzola op toast? Zo maar wat ideetjes.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-06-2018 om 01:03

Muffin?

Ik zou geen zoete zware hap willen om 18.00 uur. Sowieso denk ik dat er meer liefhebbers zijn van hartig dan van zoet.

Jackie

Jackie

08-06-2018 om 12:33

ik zou ook voor quiche gaan

Wat ook kan is stukjes worst en/of blokjes feta in bladerdeeg (elk plakje in vieren snijden, dan worden het borrelhapjes). Mini-pizza's kunnen ook wel denk ik.

Pirata

Pirata

08-06-2018 om 12:49

geen muffin

Ik hoef om 18:00 ook geen enorme muffin. Iedereen bij binnenkomst een soepje in een glaasje?

en nog iets

Steek je alsjeblieft wel die bbq op tijd aan? Weinig zo irritant als anderhalf uur moeten wachten op het eten omdat de begintijd van de aangekondigde bbq het tijdstip is waarop de brand in de houtskool wordt gestoken.

Wij zijn wel eens weggegaan van een bbq voordat het eerste sateetje was geroosterd: we moesten nog naar huis rijden en de kinderen moesten op tijd naar bed. Nog mazzel dat stokbrood en salades wel tijdig waren klaargezet, dus hoefden we niet helemaal met een lege maag naar huis.

Groeten,

Temet

Eerder bbq

Is het echt nodig om twee activiteiten te doen? Kan je de tweede niet gewoon slippen en vroeger aan de BBQ beginnen. Ik ben bang dat de gasten niet zoveel zin hebben in een tweede activiteit als ze daardoor zo laat gaan BBQ-en. Dan is namelijk je honger over.
Zit je straks weer met een hele hoop vlees etc opgescheept...

Slippen?

Slippen = skippen

Ava

Ava

08-06-2018 om 14:24

Een (paar) rondjes komkommer met (zelf gemaakte) tonijnsalade erop? Voordeel is dat je zoiets met de hand kan eten.

Vogel

Vogel

08-06-2018 om 20:02

Quesedilla’s!

Altijd goed. Vind ik.

Lente

Lente

08-06-2018 om 20:38

Als ik om 18.00 uur verwacht wordt op een feest

dan zou ik niet blij worden van een grote muffin. Ik eet sowieso geen gebak en koek. En als ik ergens in de middag heenga, dan houd ik daar rekening mee. Dan lunch ik vroeg. Maar in dit geval zou ik geen zoetigheid verwachten en dan duurt de pauzehap best lang.
Maar ik denk dat veel mensen rond die tijd geen zoetigheid meer willen eten.

Ik zou er eerder een grote hartige hap (liefst een paar soorten kleine hapjes) van maken. En dan in de pauze een vervolg van kleine hapjes.

Bij de Marokkaanse bakker koop ik wel eens heerlijke filodeeg-driehoeken met kipvulling. Erg geschikt als grote hartige hap. Of in stukjes als klein hapje.

Ely

Ely

09-06-2018 om 00:59

Nog een duit in t zakje

Ook mij zou je geen plezier doen met een muffin. Zoete deeghap nee dank u. Ik zou zelf kiezen voor een assortiment aan hapjes zodat ieder zelf kan kiezen wat hij blieft en hoeveel. Ik vind iedereen een muffin geven eerlijk gezegd een beetje kinderfeestje achtig. Maar wellicht is dat omdat ik je plannen verder niet ken.

Ook zou ik bang zijn dat na de pauze van een kwartier de activiteit afronden geen goed idee is. Loop je niet het risico dat alle energie eruit zakt en men liever verder gaat met socializen zoals tijdens de pauze kan? Of is de pauze noodzakelijk ?

In de pauze zou ik ook hartig serveren en keuze geven. Glaasjes (koude) soep of salade, bv garnalen of kip of groente kan heel feestelijk staan.

Kaori

Kaori

09-06-2018 om 08:12

grappig

Iedereen neemt gelijk aan dat het een zoete muffin is, maar muffins kunnen ook heel goed hartig zijn.

Ik zou daarom wel zorgen voor zowel zoete als hartige muffins want mij kun je bijvoorbeeld op elk tijdstip een zoete muffin voorzetten, maar hartig hoeft dan weer niet altijd.

Triva

Triva

09-06-2018 om 09:51

Eens

Geen muffin voor iedereen maar stukjes quiche, vegetarisch en niet vegetarisch.

Als de bbq meteen begint hoef je geen vullende pauzehap te doen.

Sandra

Sandra

09-06-2018 om 10:00

bekend

Is iedereen bekend dat het om 1800 uur begint en dat de bbq pas om 1930 uur begint, dus dat er eerst een activiteit is?

Als ik dat zou weten zou ik van tevoren thuis al eten! Ben een hongerig type. Dus ik zou al een tosti achter mijn kiezen hebben.

Ik ben gek om zoete muffins, maar zou dat zelf ook niet voorschotelen aan mensen die om 1800 uur nog niet gegeten hebben zoals ik .

Ik zou om 1800 uur lekker quiche voorzetten (je hebt heel makkelijke recepten en je kunt het van tevoren maken, en anders koop je ze).

Tussendoor zou ik ook iets hartigs doen.

Nb Moet je na de pauze nog weer verder? De vraag is inderdaad of iedereen het wel leuk vindt om dan weer verder te gaan. Kan je het niet in een keer door doen en dan meteen met de bbq verder die dan al lang opgewarmd is? (goede tip was dat)

zebra

zebra

09-06-2018 om 12:49

muffins

kunnen inderdaad zowel zoet als hartig zijn. Als het dan toch muffins zouden worden, zou ik voor kleine muffins gaan en dan diverse varianten.
Zelf zou ik geen zin meer hebben om verder te gaan met een activiteit als er tussendoor een pauze is, dan liever eerst de hele activiteit en daarna gaan zitten en iets eten en drinken of aan de bbq gaan.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-06-2018 om 12:57

Hmmmm

Ik geloof dat ik helemaal niet zo’n zin zou hebben om om 18.00 uur nog aan een activiteit te moeten beginnen en dan pas na 20.00 uur iets te eten te krijgen. Ik heb er namelijk dan al een dag opzitten en waarschijnlijk gewoon honger
Wat hierboven al werd gezegt, om 18.00 uur al een hartige bodem en op tijd de bbq aan zodat er dan ook na de activiteit direct gegeten kan worden

Het is haar feestje

Als een muffin in de planning zit, dan wordt het een muffin, ik knal hem wel naar binnen. Krijg ik er koffie bij?

In de pauze wat hartige hapjes en dan later aan de bbq.

Niemand kan zeggen dat er niet genoeg was, fijne avond!

Pirata

Pirata

09-06-2018 om 13:19

Nou

Na een muffin en ook nog een pauzehap heb ik bij de bbq al niet veel trek meer.... houd het dus licht en luchtig.

Tine Winkel

Tine Winkel

09-06-2018 om 17:29

als ik om 18 uur op een feestje arriveer

word ik al zenuwachtig als de BBQ dan nog moet worden aangestoken. Ik ga nl rond 18.30 echt zo ongeveer van mijn graat en als een BBQ dan nog moet beginnen duurt t zeker tot 19.30 voor er iets eetbaars af komt.
Een muffin vult wel goed om 18 uur, dus die schuif ik wel naar binnen. Als ik dan om 19.45 nog iets krijg... nou, dan laat ik de BBQ verder staan, vrees ik. Ik ben niet zo'n heel grote eter.

Wil40

Het is inderdaad haar feestje. De opmerkingen over de planning kan Moby zien als een waarschuwing, een vorm van meedenken. Het is namelijk zo jammer als je zoveel tijd steekt in de opzet van een geslaagde avond en dan opmerkingen van de gasten krijgt zoals ‘ gunst wat heb ik een honger, wanneer gaan we nu eens eten of we gaan nu echt naar huis want we moeten nog een eind rijden, ‘ etc.
Soms wil je te veel gaan doen.

Als de activiteiten essentieel zijn, kan Moby misschien eerder beginnen. We weten niet wat voor activiteiten maar 18:00 isvoor een BBQ m.i. ook best aan de late kant.

Wendie

Wendie

09-06-2018 om 20:41

Hahaha

Dit is ook wel heel grappig, ts vraagt om tips voor hapjes en zo'n beetje elk element van haar feest is hier al flink afgekeurd.
Wat zijn we toch eigenlijk extreem verwend geworden!

Tijgeroog

Tijgeroog

09-06-2018 om 21:45

Uitnodiging

"Beste leden,

Onze nieuwe jeu de boules banen zijn eindelijk af en dat mag gevierd worden. Daarom organiseren we een mini-toernooi gevolgd door een bbq.
Vanaf half 7 kunnen jullie de banen komen bewonderen en vanaf 7 uur gaan we ze inwijden. Na een korte pauze om de uitslagen te verwerken gaan we om 8 uur de finale spelen. Daarna is de bbq ook warm en kunnen we lekker nog wat eten.

Mvg,
De jeu de boule club."

Moby

Moby

09-06-2018 om 21:54

Pffffff

Gelukkig heb ik jullie niet uitgenodigd... en weet ik dat de mensen die komen de inhoud gaan waarderen - op 4 na. Maar die passen zich wel aan.

Hartige en zoete muffins hou ik er gewoon in. Lijkt mij prima start. De activiteit - superleuk namelijk - ook. De organisatie die het verzorgt zegt op basis van ervaring dat de korte pauze een must is. Daar vertrouw ik dan maar op.

De bbq is geen bbq - ik heb namelijk een hekel aan echte bbq waar ik een eeuwigheid op m n stukje vlees moet wachten, verbrand of rauw. Slager verzorgt 2 hele grote koekenpannen - vlees mooi vlot klaar. Geen probleem met aansteken enzo.

In de pauze ga ik maar niet moeilijk doen - kaas worst en wat brood. ( aantal van jullie die met ideeen kwamen ; bedankt)

Onze gasten zitten niet vol na een muffin en een plakje worst - lusten echt nog wel wat in de loop van de avond.
Dus gaat gewoon goed komen. Hopen dat t weer mee zit. En zoniet dan is t overdekt.

Het verbaast mij overigens wel dat een deel van jullie zoveel noten op z n zang heeft. Als ik naar een feestje ga verwacht ik gezeligheid en maak er wat van. Ook al is het soms niet helemaal mijn keus. Zo ook met wat ik aangeboden krijg.
Komt idd verwend op mij over.
Opmerkingen ; gunst wat heb ik een honger terwijl er genoeg is vind ik echt raar. Kan me niet voorstellen dat mensen om mij heen dat op een feest zeggen. Heb ik nog nooit meegemaakt.

Bedankt voor de gevraagde tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.