Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hapjes voor op school

school viert binnenkort haar zoveel jarig bestaan en ik heb mij opgegeven om hapjes te maken. Moet er 100 maken maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet klaar maken. Wilde gevulde eieren maken maar om daar nu 100 van te maken en op kaas en worst na is mijn inspiratie op. Moet het wel van te voren klaar kunnen maken(dus niks warms) en moet ook nog even informeren hoe het zit met koelen. Hebben jullie misschien nog geweldige tips die ook kinderen lekker vinden.

Groetjes Kootje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gouwe ouwe

Minicroissantjes met een knakworstje erin. Bladerdeeg laten ontdooien. In driehoeken snijden. Knak erin. Omvouwen. Even in de oven, kláár.

En verder

Als ik even terugdenk aan de hap die hier een groot succes was bij het 'kerstdiner' op school (en nee, hij kwam niet van mij): pizza. Je kan een paar plaatpizza's maken en die in kleine stukje snijden, je kan ook gewoon een zootje diepvriespizza's kopen en die verdelen. Laat afbakken, zodat e.e.a. nog een beetje warm is als je het aan komt leveren.

Overigens heeft AH kant-en-klaar pizzadeeg voor op de bakplaat, met een potje saus erbij. In de koeling. Kaas en eventuele andere accessoires erover en de oven in. Zelf houd ik van plaatpizza van dun uitgerold brooddeeg, maar ik raak altijd in een worsteling met dat deeg verzeild, dus het alternatief van Appie is wel makkelijker.

De worstjes-in-deeg van Anneque zijn overigens altijd een groot succes. Zelf vind ik het eigenlijk een minderwaardig hapje maar ik heb ze een paar keer voor een borrel gemaakt (voor volwassenen en kinderen) en ze gaan altijd schoon op.

Groeten,

Temet

Lol temet

" Zelf vind ik het eigenlijk een minderwaardig hapje "

Ik ben benieuwd hoe jij de die in stukken gesneden diepvriespizaa's zou kwalificeren
(wat overigens ook een prima idee is voor dergelijke gelgenheden)

Aardbeien

gewoon zo.. of met slagroom ? misschien kan je ze op de markt goedkoop krijgen.

Bladerdeeg met kaas?

Alternatief is nog bladerdeeg met gerapste kaas. Gewoon bladerdeeg uit diepvries kopen, 1 vierkantje in 3 lagere stengels snijden, gerapste kaas erover evt. vastgeplakt met ei (geklutst) en bakken maar.
Heb je er 30 uit een pakje, moet je 4 pakjes kopen en heb je er nog 20 voor thuis over.
Je noemt ze kaas-stengels. Je kan er ook nog een spiraalvorm van draaien en dan bakken, maar die spiralen komen bij mij altijd in de vreemdste vormen uit de oven. Dus dat moet je even proberen. Recht/plat kan ook prima.
Succes verzekerd en ook nog varkensvlees vrij.
En makkelijk te bewaren (afgekoeld in koektrommel of plastic trommel) en koud uit te delen mét leuk servetje erbij.
groeten albana

XL

XL

11-05-2011 om 12:27

Misschien is dit wat?

Hier super gewaardeerd op kinderfeestjes e.d.
Sate prikkers met fruit en marshmellows, als laatste een aardbei gedoopt in gesmolten chocolade (au bain marie)
Prikkers met de botte kant in een halve kool met aluminnium folie steken in mooie bolvorm.

Of paddestoelen. Beetje veel om er 100 te maken maar wel erg leuk voor kinderen, wij garneren er met een koud buffet de aardappelsalades mee op de schotels.
Eieren koken en de onderkantjes eraf snijden tot aan het geel zodat ze stevig kunnen staan. Afgesneden stukjes bewaren. Tomaten door de midden snijden en uithollen, bovenop de eieren zetten en met mayo de in stukjes gesneden onderkantjes erop plakken.

Of 50 paddo's en 50 stokjes

Groet, XL

XL

XL

11-05-2011 om 12:32

Of als het vnl voor de kids is

Glaasjes bier. In doorzichtige plastic bekers met bredere bovenrand. Tot aan de rand vullen met cheepito's en het bredere deel met popcorn. Mijn zoontje heeft dit uitgedeeld ( met een geknutselde bierkrat en als onderzetters stroopwafels) en het was een daverend succes.

Groet XL

Hibiscus

Hibiscus

11-05-2011 om 13:49

Wraps inderdaad

Die werden al genoemd maar zijn altijd een succes. En uit 1 wrap kun je best wel 5 hapjes krijgen. Ik beleg ze voor kinderen vaak met roomkaas en komkommer en schil de komkommer dan overlangs met een kaasschaaf zodat je lange dunne plakken krijgt.

Of wit brood met heel dun komkommer belegd en dan in driehoeken snijden. Vinden kinderen ook altijd lekker.
uit ieder dubbele boterham haal je 4 hapjes.

minitomaat/blaadje basilicum/mini mozzarella aan een prikker is ook lekker en makkelijk.

Hibiscus

An

An

11-05-2011 om 19:16

Knakworst

met bladerdeeg. Bladerdeeg in repen snijden, als spiraal om de knakworst rollen en dan bakken in de oven. Je halt er heel wat uit een pakje bladerdeeg.
Succes! An

Anneque

Nee, ik zou stukjes diepvriespizza ook bepaald niet als culinair hoogstandje willen betitelen

Maar geen mens die dat op een borrel zou presenteren waar ook/vooral volwassenen komen. Die worstdingetjes heb ik dus een keer gemaakt, ikzelf constateerde toen dat ik ze eigenlijk niet echt lekker vond, maar ze waren zoals ik al zei wel schoon op. Dus het jaar daarna maar weer gemaakt (en weer schoon op). Dus kennelijk zijn er genoeg mensen die ze wel lekker vinden.

Die pizza, daar zou ik dus zelf nooit opgekomen zijn, maar er was iemand die dat meenam naar het 'kerstdiner'bij kleuter op school en dat was de hit van de avond. Vandaar dat me dat wel geschikt leek.

Groeten,

Temet

Annet

Annet

11-05-2011 om 21:36

Toch wel temet

Wij komen geregeld op een verjaardagsfeest waar in de namiddag stukjes pizza worden gepresenteerd. Die worden gegeten door kinderen en volwassenen met veel enthousiasme.
Zelf heb ik liever wat anders maar ik ben echt een van de weinigen die de pizza laat staan.
Doe mij dan maar de feestjes bij de Indische schoonfamilie. Dat zijn echt lekkere hapjes........

Bennikki

Bennikki

11-05-2011 om 23:14

Jaloers annet

Ik zou eigenlijk wel een Indische schoonfamilie willen om de door jou genoemde hapjes..
(Ik weet het,er komt nog meer bij kijken!)

Annet

Tja kijk, dan noem je ook wat...

Wat ik zo praktisch vind trouwens in die kringen is het bestelsysteem. Ja, alle hapjes zijn zelfgemaakt, maar niet noodzakelijkerwijze door de gastvrouw/heer, het kan best dat die de kwee dit-of-dat heeft besteld bij Tante X en de pasteitjes bij Tante Y. Zo doet mijn schoonmoeder het tenminste wel, regelmatig stopt ze ons heerlijke hapjes toe die zelfgemaakt zijn, maar niet door haar.

Indische schoonfamilie lijkt mij in dezen overigens nog beter dan (wat ik heb) Indonesische schoonfamilie, want die eten wel maar drinken niet Mijn schoonouders - die hier wonen - vierden hun huwelijksjubileum daar, in aanwezigheid van vele familieleden, oude kennisen etc. Het eten was zoals je verwachten kon uitstekend, maar de enige drank die geserveerd werd was mineraalwater zonder bubbels. Dat zou in Nederland dan weer onbestaanbaar zijn.

Groeten,

Temet

Magnoliatakje

Magnoliatakje

13-05-2011 om 13:01 Topicstarter

Bedankt

voor alle tips, zitten erg leuke en lekkere tussen. De warme happen ga ik onthouden voor verjaardagen en de familie sinterklaasviering.

We hebben op dat jubileum nl eerst een theatervoorstelling op een andere locatie en gaan daarna pas nnaar school om te borrelen. Ga 's middags de hapjes al in een koelbox afleveren. Maar wraps zouden dus heel goed kunnen en ook die eieren met tomaat zijn heel goed bruikbaar. Ga zo eerst even kaasstengels maken om te testen of mij dat lukt. Is ook erg lekker voor 's avonds op de bank.

Groetjes Kootje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.