Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

14-10-2008 om 15:19

Hardboard voor legpuzzel, welk formaat?

kreeg vandaag opeens de onbedwingbare zin om te gaan puzzelen, alleen zit ik ieder jaar te klooien waar ik de puzzel moet laten, ik dacht dus nu aan een hardboard plaat. Alleen hoe groot moet die zijn? Ik maak meestal puzzels van 1500 tot 2000 stukjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

14-10-2008 om 15:36

Ja geprobeert

maar ik vond die puzzelmat niet fijn, de helft viel ervan af en dan kon ik eerst weer telkens 10 minuten herstelwerkzaamheden plegen. Daarom nu eens een plank proberen. Onder de bank lukt niet maar misschien bovenop de hoge kast. Ik was me alleen aan het ebdenken hoe groot dat die moet zijn, ik kan natuurlijk de afmeting van de mat nemen

Sjillie

Sjillie

14-10-2008 om 15:57

Hier

heb ik een puzelplank met de binnenmaat van 90 x 60 cm. er staat een randje op zodat de puzzel er niet af kan glijden.

Ideaal!

ayla

ayla

14-10-2008 om 16:00

Sjillie

en wat voor soort puzzels maak jij? 1000, 1500 of 2000

Suzanne

Suzanne

14-10-2008 om 16:03

Even op mp gekeken..

Even bij de puzzels op Marktplaats gekeken, ik zie daar staan:
aantal stukjes 2000
uitlegformaat 68x96 cm
Misschien heb je hier iets aan?

Hier

wel erg happy met die mat..... je kunt hem lekker makkelijk opbergen.
Maar blijkbaar vind je dat niets.
Ik zou zeggen ga eens naar de winkel en kijk naar de afmetingen op dozen. Of wellicht heb je er verschillende thuis staan. Ik zou zorgen dat je aan alle kanten van de puzzel 10 cm overhebt om stukjes neer te leggen.

Sjillie

Sjillie

14-10-2008 om 19:43

Ayla

Ik maak puzzels tot 1500 stukjes

Bij de gamma

kost zo'n plaat iets van 2 euro geloof ik, als hij te groot is dan kan je met een stanleymes er 1 keer een kras in snijden en dan ombuigen en dan is hij zo op maat.

Fornuisplaat

mijn opa en oma puzzelden op een oude afdekplaat van het fornhuis, lichtgewicht en mooi randje en schuift lekker. later kocht mijn moeder op een rommelmarkt voor ons ook zo'n plaat (het fornhuis lieten we staan)....en we hebben er jaren op gepuzzeld. nu puzzel ik amper mee...maar jongste vindt het wel leuk, dus dacht ik ook om zo'n oprolmat te halen..toch maar niet dus.
ik zoek op een rommelmarkt wel zo'n plaat.
groeten albana

Misschien de afmetingen van je kast?

In ieder geval de korte kant niet langer dan de diepte van je kast? Even heel praktisch gedacht. Dan heb je in ieder geval geen lelijke overhang en zullen de middenformaat puzzels wel passen.

Zo breed als je kast zal wel niet nodig zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.