Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos

Roos

08-03-2015 om 11:34

harde matras zachter op boxspring-bedbodem?

Een tijdje geleden heb ik nieuwe matrassen gekocht bij Ikea. In eerste instantie latexmatrassen maar die vond ik erg warm en ook wat aan de harde kant. Dus terug naar Ikea en geruild voor twee Hovag pocketveringmatrassen. En die zijn me toch hard! Terwijl ik de middelharde variant heb gekozen.

Ik denk dat ik ze wel nog een keer mag ruilen (heb ik meteen gevraagd, ook omdat ik twijfelde) maar stelt nou dat dat niet meer mogelijk is, is een boxspringbodem dan een oplossing? Ze liggen nu op een lattenbodem met van die gebogen latjes. Dus niet die rol met latten die Ikea ook heeft. En er ligt een dekmatrasje van latex op (die had ik al, ook van ikea, en ik vind het zonde om m weg te doen...).

Mijn vraag is dus concreet: voelt een matras zachter aan op een boxsping bedbodem als je het vergelijkt met een lattenodem?

bieb63

bieb63

08-03-2015 om 14:42

Tuurlijk!

Ik vind een boxspring fantastich. Feitelijk hoeft er niet eens nog iets op, maar dat heb ik wel. Een topmatras (die is dus dun) bedoeld voor extra comfort.

Roos

Roos

08-03-2015 om 15:57

bieb63..

Ligt dat dan comfortabeler (zachter) dan wanneer je dezelfde matras op een lattenbodem zou leggen?
Ik weet namelijk niet zo goed wat wijsheid is: teruggaan naar ikea en nieuwe matrassen kiezen (als dat al mag) en die op mijn eigen lattenbodem leggen. Of een boxspring bedbodem kopen en daar mijn huidige matrassen opleggen.

Ik kom gebroken uit mn bed namelijk omdat mn matras zo hard is (denk ik).

Roos

Roos

08-03-2015 om 16:00

volgens de Consumentenbond

is mijn matras in combinatie met de Engerdal bedbodem van Ikea "beste koop".
Maar goed, een matras lijkt me iets heel persoonlijks dus ik neem niet aan dat de CB puur op ligcomfort test. Ik heb de test niet gelezen

Mijntje

Mijntje

08-03-2015 om 16:06

koudschuim

Ik denk dat je duurder uit bent om nu een bed te kopen bij je matrassen.
Wij hebben sinds een paar maanden lattenbodems en koudschuimmatrassen (niet van ikea) en ik vind het geweldig goed liggen. Latex lijkt er op, ik zou kijken naar een ander latexmatras (of koudschuim?) als ze dat hebben bij de ikea gaan. Volgens mij is dit een betere combi met lattenbodems.
En in 'beste koop' zou ik weinig waarde meer hechten als jij zo hard ligt

Roos

Roos

08-03-2015 om 17:10

koudschuim

Daar had ik eigenlijk nog niet naar gekeken maar die hebben ze inderdaad ook bij Ikea. Alleen heet het daar HR-foam.

Dank je voor de tip!

Mijntje

Mijntje

08-03-2015 om 17:56

koudschuim

vormt zich naar je lichaam, dus alles wordt goed ondersteund en je ligt niet op een houden plank
Ik hoop dat je gauw weer goed kan slapen.

Elinde

Elinde

08-03-2015 om 22:01

zachter maken

Wij hebben onlangs ook nieuwe matrassen gekocht en kregen de tip om voor het eerste gebruik eerst een paar keer goed over het matras te lopen om de bovenlaag zachter te maken.

Mijntje

Mijntje

09-03-2015 om 09:15

verschillend gewicht

Dat lijkt me wel erg leuk om te doen, maar niet helemaal de bedoeling: op je matras springen om em zachter te maken
Mijn man en ik hebben verschillende matrassen, hij voor 70 plus kilo, ik voor onder de 70 kilo. Die van hem zou voor mij ook te hard zijn.
Alleen vrees ik dat je bij ikea alleen standaard matrassen hebt. Ik zou het toch in de winkel even uitproberen, of als je op je zij ligt je hele lijf wordt ondersteund.

guera

guera

09-03-2015 om 09:43

roos

Nou ik weet niet hoor. Wij hebben van het weekend matrassen getest. Niet bij ikea. Het waren echte traagschuim en koudschuim matrassen. Degene waar ik op lag was beduidend steviger op een boxspring dan op lattenbodem. Op de lattenbodem vond ik hem echt veel te zacht. Ze hadden verschillende bedtypen staan. Het hangt er dus maar net vanaf.
Lees je even in over traag/koudschuim want als het onder een dichtheid van 45 weet ik veel komt dan heeft het geen zin en is het eigenlijk een miskoop. Er zit nogal wat kaf onder het koren.
Succes....

smaken verschillen

Wij hebben bij Ikea een middelhard matras voor zoon gekocht en als ik er weleens op slaap vind ik het echt veel te hard. Zoon is natuurlijk nog veel lichter dan ik, dus voor hem zal het ook niet prettig zijn maar hij klaagt nog niet. Weet ook niet beter...

Ikea krijgt altijd wel goede beoordelingen, maar smaken verschillen nou eenmaal. Ik zou er niet nogmaals een matras kopen in ieder geval.

Brianna F

Brianna F

09-03-2015 om 10:41

Roos

Wij hebben ook een boxspringbodem met daarop medium pocketveringmatrassen. Het eerste halfjaar heb ik nog gewoon op mijn polyether matrasje geslapen omdat im 'm veel te hard vond. Mijn dochter sliep op de boxspring en had er geen problemen mee, die heeft 'm zeg maar ingeslapen voor mij. Na dat half jaar heb ik ze weer omgeruild en nu slaap ik er prima op. Als je latex al te warm vind zou ik geen traagschuim nemen, die zijn ook heel warm. Meneer F slaapt daar nu op en ik vind het niks. Ook als je erop gaat zitten zak je een heel end naar beneden.

Roos

Roos

09-03-2015 om 22:33

klaar....

Helaas mocht ik de matrassen niet nogmaals ruilen.
Ga het nog maar weer proberen en anders een andere oplossing zoeken. Of ik zet ze op marktplaats

Dank voor de tips!

Groet,
Roos

bertje1

bertje1

12-03-2015 om 17:40

topping?

misschien helpt zo'n ding er boven op nog qua zachtheid?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.