Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heb ik wat gemist? - kosten voor betalen via betaalautomaat

Ik zie op mijn bankafschrift (ABN AMRO) dat ik een afschrijving heb van €2,55 met als omschrijving ‘17 x betaalautomaat’, dus €0,15 per transactie. Náást de kosten die ik al heb voor mijn betaalrekening. Ik vind het echt heel raar en behoorlijk kostbaar ook nog. Eerst word je jarenlang gestimuleerd om ook kleine bedragen te pinnen, en dan komen ze ineens met zulke kosten. Ik ga lekker weer over op cash…
Ik heb ook nog een afschrijving in juli. Daarvoor kan ik zulke afschrijvingen niet vinden, dus blijkbaar iets van de laatste tijd.
Rekenen andere banken ook zulke kosten?

Bij mijn afschriften zie ik het niet (Triodos).

Ik zou eens kijken in de voorwaarden of navraag doen bij ABN AMRO want dit is best vreemd. Wijzigingen in de voorwaarden moeten namelijk vooraf worden aangekondigd. 

Bij de Rabobank hoef ik in ieder geval hiervoor niets extra's te betalen. 

Kan het zijn dat je op vakantie in het buitenland geld hebt gepind?

Ik zit bij dezelfde bank maar heb die kosten niet en doe alles met pin.  Als ik jou was zou ik het navragen bij de bank. Kan het wellicht te maken hebben met pinnen in het buitenland? Of pinnen met een credit card?

Het bedrag van 15 cent klopt met de toeslag voor betalingen in andere bedragen dan Euro's. 

Betaalautomaat is bij mij zo'n ding waar je contant geld uithaalt. Doe jij dat? Daar betaal je sinds een jaar of wat voor ,vanaf de zoveelste keer. Verschilt per bank.

Engeltje

Engeltje

29-08-2026 om 15:51 Topicstarter

Ah, betalingen in het buitenland dus. Had ik zelf kunnen bedenken 😬. Dank voor de reacties!

Engeltje

Engeltje

29-08-2026 om 15:51 Topicstarter

Stresskipje schreef op 29-08-2026 om 15:13:

Betaalautomaat is bij mij zo'n ding waar je contant geld uithaalt. Doe jij dat? Daar betaal je sinds een jaar of wat voor ,vanaf de zoveelste keer. Verschilt per bank.

Nee, dit waren pinbetalingen. Maar ik werd ook door die term in de war gebracht. Ik neem eigenlijk nooit meer contant geld op.

Engeltje

Engeltje

30-08-2026 om 21:06 Topicstarter

Ik krijg net een berichtje van de bank dat de kosten voor betalingen in het buitenland in juni en juli door een vertraging nu pas zijn afgeschreven. Was leuk geweest als ze dat omgedraaid hadden, of meteen hadden gemeld. Maar het mysterie is opgelost!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.