Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Janeway

Janeway

15-09-2010 om 11:44

Heel klein kamertje

Onze zoon heeft een heel klein kamertje.. 190 breed/diep en 250 lang. Nu slaapt hij nog in een meegroeibed. Hij is 8 en vind dat niet meer leuk. Logisch maar ja het past zo mooi. Dus een groot bed moet er komen.. Maar dan houden we zo weinig vloerruimte over. En hij wil zo af en toe ook zelf spelen op zijn kamer.. Een een van de muren van 250 zitten ook openslaande deuren (totaal 70 breed). Dus daar past geen groot bed.. De tegenoverliggende muur zou kunnen maar dan ligt ie onder het raam.. De hoogte in kan wel maar dan staat een evt hoog/halfhoog slaper voor het raam.. En de het dak begin al op een hoogte van 2 mtr. Dus een heel hoog bed kan niet.. Aaarrgg.. Wie denkt er mee.. Ik weet het niet meer zo. Opties zoals een andere kamer zijn er niet. We hebben al gekeken of zoon en wij konden ruilen maar dat wordt wel heel erg krap..
Via de link een tekening zoals het nu is.. http://i5.photobucket.com/albums/y177/Kjaneway/kamer.jpg
Dus met klein bed en links in de hoek onder het raam een tafeltje waar hij zijn Geronimo boeken stalt en playmobil staat
Groet Janeway


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

15-09-2010 om 11:56

Verkeerd plaatje/link

Een verkeerd plaatje geupload, nu wel de goede http://i5.photobucket.com/albums/y177/Kjaneway/kamer-1.jpg

margje van dijk

margje van dijk

15-09-2010 om 11:58

Nog niet goed

De link die je in je tweede bericht geeft toont een kamer van 2.40 bij 3.00, dat is 'm toch ook niet?

Margje

Janeway

Janeway

15-09-2010 om 12:39

Dat zijn

buitenmaten

Maxime.M

Maxime.M

15-09-2010 om 12:41

Halfhoog

Hoi,

Hier heeft onze dochter een hele kleine kamer, 230x270. Maar daarin staat vast aan de ene lange kant vna 270 een inbouwkast die er niet uitgesloopt kan worden, want er loopt een schoorsteen doorheen, heeft geen zin dus, ze houdt daar een kolom, en het dak loopt schuin met een klein dakkapelletje.
We hebben een frame laten maken waar haar bed in staat, haar bed staat nu op iets van 80 cm hoogte, precies daaronder past een ladenkast van Ikea (malm met 6 lades) Deze kast is 60 cm diep, en staat dus onder het bed. Ze kan daar heel veel spullen in kwijt. Voorheen had ze nog een burootje, gemaakt van een billy boekenkast met een boekenplank op tafelhoogte heel groot gemaakt, dat was haar werkblad, en 2 losse poten op de hoek geschroefd. Samen met de vaste inbouwkast heeft ze zo voldoende ruimte. Ze heeft onlangs voor haar verjaardag (14 jaar) een kleine witte flatscreen tv gekregen, dus ze is hier helemaal blij mee. We hebben trouwens alle meubels wit gelaten en een hele grote spiegel aan de muur (met witte rand), het is nu een geheel en geeft een ruimtelijk effect.

M.

Groot bed van 1.90m?

Ik weet niet of het te koop is, maar je zou een 'groot' bed van 1.90m lang kunnen kopen, en dat tegen de kleine muur rechts zetten. Dus bed en kledingkast (denk ik dat het is) omruilen.

Guinevere

Guinevere

15-09-2010 om 12:44

Opklapbed?

Ik heb de foto's nog niet bekeken, maar is een opklapbed een goed idee? Je ziet ze tegenwoordig niet veel meer. Mijn broer had er vroeger eentje, elke morgen gingen er spanbanden over het beddengoed en hoppa! inklappen die hap. Gordijntje ervoor, uit het zicht. Er zat een grote plank boven namelijk, met een gordijnrailtje.
Of een verzonken bed dat écht laag bij de vloer zit, met iets eroverheen voor overdag. Een soort plaat van hout, heb ik een keer gezien in een boek over interieurs.

Maxime.M

Maxime.M

15-09-2010 om 12:45

Dus bij jullie

Ik zou hem dus onder het raam leggen, op een hoog bed, je kunt ook halfhoogslapers kopen. Dan zou hij eventueel zijn boekenkast of kledingkast kunnen missen, want die spullen kunnen in de kastruimte onder het bed. Een buro hebben ze op deze leeftijd volgens mij nog niet nodig (tenminste, mijn kinderen zaten er nooit aan) hang wat boekenplanken aan de muur waar wat spulletjes op kunnen staan en laat het verder leeg. Tafel/buro kan altijd later nog.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

15-09-2010 om 12:47

Bed 1.90 niet doen (denk ik )

Wij hadden dus eerst ook een bed van 1.90, maar dochter was daar met 10 jaar uitgegroeid... het gaat ineens hard hoor met die kinderen. Zonde van de uitgave (nieuw bed, nieuw matras) voor waarschijnlijk maar een jaar of 2, tenzij je zoon lang klein blijft.

Sancy

Sancy

15-09-2010 om 13:26

Lichaamslengte en matraslengte (maxime)

volgens mij is de matraslengte de lichaamslengte + minimaal 20 centimeter, dus een bed van 1.90 zou goed moeten zijn tot een lengte van 1.70 cm.

Maxime.M

Maxime.M

15-09-2010 om 13:39

Sancy

Misschien vergis ik me een jaartje en was dochter 11 jaar. Het bed van 1.90 paste heel mooi in een nisje, alleen kind groeide te hard en kon op een gegeven moment haar benen niet meer strekken in bed, en ze moest ook iedere keer haar kussen weer omhoog schuiven. (ze had ook de neiging om af te zakken in bed, maar op een gegeven moment was ze echt te lang gewoon) Zonde want we hadden net een nieuw matras gekocht en binnen dat jaar kreeg ze een groeispurt.
Maar goed, we hebben van zeg maar toen onze dochter een jaar of 3 was tot haar 10e-11e dat bed gehad, dus er lang van kunnen genieten en jongens blijven iets langer klein, meestal dan.

Maxime

Hoogslaper

Ik had vroeger een kamertje van 2 bij 2.5. Ruim genoeg doordat er een hoogslaper in stond met daaronder de kledingmaat en een plank als bureau. Er zijn vast wel hoogslapers die in een kamer van twee m hoog passen, niet al te hoog.

Dat hij voor het raam komt te staan maakt toch niet zoveel uit als er twee klapdeuren zijn, er is dan voldoende licht.

Verzonken bed met een klep

.. dat hadden buren van ons. Kind slaapt in de bak, na het luchten kan de bak dicht en heb je speelruimte er boven op.

Janeway

Janeway

15-09-2010 om 14:04

Voor het raam

Wordt dat dan niet koud? Het is ook een openslaand raam.. Op de koude kant..
Ik heb ook zitten denken aan een schuifdeur met evt een bed ervoor maar dan wordt de doorloop ruimte wel heel klein. Voor zoon geen probleem maar voor ons wel.. Ook moet je de schuifdeur ergens laten.. En de deur opening is expres niet zo groot zodat we de openslaande deuren zo klein mogelijk konden houden.. Verder is het kamertje niet overal maar 2 meter hoog, de muur van de deur is 3 meter hoog denk ik. Maar boven de deur een verhoging/vide achtig iets te maken gaat ook niet want dan wordt het daarboven heel krap..
De hoogslaper voor het raam is dan denk ik het best.. Maar ja de kou/tocht. We denken nog even door, en alvast bedankt voor het meedenken

Sancy

Sancy

15-09-2010 om 14:11

In dat geval

zou ik denk ik een hoogslaper bouwen boven de deur (ik neem even aan dat die de normale deurhoogte heeft?) want met een hoogte van 3 meter valt die krapte wel mee. Mijn dochter heeft een hoogslaper van 2 meter hoog in een kamer die 2.44 meter hoog is.

Maxime.M

Maxime.M

15-09-2010 om 15:16

Raam

Dochter slaapt ook onder het raam, nou ja, bijna op gelijke hoogte van het raam met haar bed van 80 cm hoog. Ze vind het wel leuk, raam gaat naar binnen open, maar wij hebben hem meestal op de kiepstand staan. Als ze het koud heeft doet ze 'm dicht. Of je draait het hoofdkussen om, dat ligt hij met zijn voeten voor het raam.

M.

In de muur

mijn vader heeft vroeger een bed in de tussenmuur van de kleine naar grotere slaapkamer gemaakt. Dat bed kwam ongeveer op de helft van de hoogte, met een soort bak in de grotere slaapkamer (sliep andere zus). Dus het kleine kamertje kreeg een hoogslaper en in de grotere slaapkamer was de nis onder de ´slaapbak´ mooi groot genoeg voor een eenpersoonsbed..

Ik weet niet of ik het zo goed uitleg??

Is het mogelijk

om de draairichting van de deur aan te passen naar buiten ?

Dan kan het bed aan de lange zijde met nog een smalle kast van 50 cm breed er naast. Boven dat bed kan je dan een aantal lange planken doen. Verder zou ik een bed nemen met laden eronder. Je kan ook een buroblad bouwen wat over de breedte van het bed loopt, dan gaat hij een stuk over het voeteneind.

Guinevere

Guinevere

15-09-2010 om 19:46

Geweldig sini

Wat een cool meubilair!

Naantje

Naantje

15-09-2010 om 21:33

Sinilind

Wow, wat een briljante - en mooie - oplossingen in dat filmpje. Je zou bijna wensen dat je kleinbehuisd was. Prachtig.

Yta Chalne

Yta Chalne

15-09-2010 om 21:33

Sini

Wat een fantastisch filmpje, ik heb het ademloos uitgekeken! Ik denk dat de tijd gekomen is om met het hele gezin naar een tweekamerflat in de binnenstad te verhuizen

Pelle

het is handiger om in een kleine ruimte geen deuren naar binnen te hebben, een schuifdeur kan ook, als je die dan ook aan de buitenkant monteert.

Als slapen onder dat raam echt niet kan (hier geen probleem) dan zou ik voor een bed van 190 lang gaan.

Hmm misschien is een halfhoogslaper dan nog wat, een halfhoogslaper waar alle kastruimte onder zit of waar je het buro uit kan schuiven (http://www.ladela.net/gallery2/view_photo.php?set_albumName=tienerkamer-fjord&id=fjord_halfhoogslaper_inclusief_buro_en_kast_winchester_eik_k150_hs2) of (http://www.ladela.net/gallery2/view_photo.php?set_albumName=tienerkamer-fjord&id=fjord_hoogslaper_inclusief_buro_en_logeerbed_winchester_eik_k150_c2_buro_uit)

Is de kamer overal maar 2 meter hoog ?

Janeway

Janeway

15-09-2010 om 22:12

Dat filmpje

Inventief zeg allemaal..Maar helaas geen handige harry hier thuis rondlopen..
De kamer is niet over al maar 2 meter (gelukkig niet zeg.. Het laagste punt is bij het raam en dat is 2 meter.. Het hoogste punt is de muur van de deur en dat is. (ben even gaan meten.) 284 cm. Dus het loopt schuin af.
Ook even jou linkjes bekeken Manda, mooie bedden. Die ene met Bureau is wel heel tof.. Maar dan zonder extra bed..

Janeway pelle

hmm, toch zou ik het wel overdenken, zeker als de deur dan open gaat tegen een muur oid'.

Je kan toch een klusjes of timmerman inhuren, heb ik hier ook regelmatig gedaan.

Janeway

Janeway

16-09-2010 om 19:17

Manda

Klusjesmannen kosten geld en dat hebben we niet in overvloed zeg maar.. Crisis heeft hier ook hard toegeslagen

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 21:01

Janeway

Ik heb de rest van de reacties nog niet gelezen, maar onze jongste heeft ook een hele tijd in zo'n kamertje gelegen en raad eens.. nu slapen wij er.
Wij hebben de deur er uit gehaald toen dat nodig was. Ze had er haar babykamertje en toen paste de deur er nog in, maar toen er echt een gezellige meidenkamer van gemaakt moest worden niet meer. We hebben toen een gordijn in de deuropening gehangen die paste bij het gordijn voor het raam. Deze kamer is iets vierkanter dan de kamer van jullie denk ik. Wij hadden het zo: meteen bij de deuringang stond tegen de linkermuur de kledingkast. Daardoor werd de ingang naar de kamer toe wel wat krapper, maar het was prima te doen, anders had ik het niet gedaan, meteen daarachter stond het bed in de breedte onder het dak, dus bed volledig onder het dak. Naast het hoofdeind stond, tegen de rechtermuur, een kastje die ze als nachtkastje gebruikte, daar meteen tegenaan haar bureautje, daarnaast nog een ladenkast, tegen de vierde muur nog iets wat ik me niet kan herinneren en dan was je weer bij de deur. In het midden van de kamer was zelfs nog ruimte om te lopen en eventueel te spelen, maar dat was niet royaal. Het was prima te doen toen ze klein was, maar op den duur groeide ze er toch een beetje uit. Toen hebben we besloten zelf maar in die kamer te gaan. Ik noem het maar een veredelde bedstee Ooit gaan het huis uit... (ja toch???)

kien

kien

16-09-2010 om 21:16

Ja hoor pelle

Hier ook vier deuren boven die naar buiten open gaan, allemaal op de overloop. Niet altijd handig, soms knallen ze tegen elkaar, maar gevaarlijk? Omdat we boven niet veel ruimte hebben is het voor ons juist prima.

Kien

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2010 om 21:21

Filmpje van sini ook gekeken

Ik word er hebberig van! Het doet me ook denken aan wat mijn vader ooit gedaan heeft. Hij werkte als freelance vertaler en had op een dag bedacht dat het belastingtechnisch goedkoper was om een bedrijfsbus te hebben, dan een personenbus omgebouwd tot camper. Hij had daarvoor een gewone bestelauto dusdanig ingericht dat het interieur ingeklapt niet anders leek dan een kantoortje, maar eenmaal uitgeklapt kon je er koken, zitten en slapen. Heel vernuftig. Later heeft hij nog een camper helemaal in elkaar geknutseld met allerlei leuke snufjes.

Onze badkamerdeur...

gaat ook open richting hal. Slaapkamers niet. Nooit bij stilgestaan.

Idd gaaf filmpje trouwens!

Ingrid

Aha

als het 285 hoog (oud huis !) is over een deel dan kan je nog een hoogslaper doen van 190 breed op 2 meter hoog oid, dat deden we in studentenhuizen vroeger, boven de deur hing dan een bed met een trapje, moet je wel eerst een goed ontwerpje bedenken met staande en liggende balken en muurbevestiging, maar dat zou wel kunnen want je hebt 3 muren waar je de boel tegen aan kan verankeren.

Maxime.M

Maxime.M

17-09-2010 om 09:49

Eyeopener

Noooit echt opgevallen dat inderdaad de badkamer deur naar buiten open gaat en de andere deuren naar binnen! En nu ik er over nadenk, dat was thuis ook zo, alles naar binnen open behalve de badkamerdeur. Grappig, was me nooit zo opgevallen (die deur natuurlijk wel, maar het verschil tussen badkamerdeuren en slaapkamerdeuren niet eigenlijk)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.