Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heimwee na verhuizing andere woonplaats

ik ben 2,5 jaar geleden verhuisd na een andere woonplaats een dorp en komen uit een kleine stad . met mijn dochter en man alles achter ons gelaten vrienden ouders familie ..mijn man vaart en is vaak niet thuis .
De hele 2.5 jaar dat we hier zijn heb ik elke dag heimwee ik besef heel goed waar we nu wonen het geweldig is vlakbij het strand vrijstaand huis heb met iedereen een praatje . Maar elke dag mis ik mijn geboorte plaats en vooral het contact met familie ouders even mee eten even langs fietsen dat soort dingen ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik besef heel goed dat wat ik hier heb een droom is voor sommigen mensen maar het voelt gewoon niet zo mn buik en hart voelt het dat ik terug moet 

Wat is nu je vraag? Wat is de reden dat jullie verhuisd zijn? Moest het vanwege werk of was het een keuze omdat jullie daar een groter huis konden kopen of dachten dat het daar fijn wonen is? In het eerste geval is het misschien lastiger, maar kunnen jullie niet terug naar jullie oude woonplaats?

geprobeerd en niet gelukt, ik zou ook kijken of er een mogelijkheid is om terug te verhuizen. Een huis is leuk maar het gevoel ergens  'thuis' te zijn is veel belangrijker. 

Wonen in andermans droom is niet erg prettig natuurlijk. Jouw droom is het duidelijk niet.
Ik ben wel benieuwd hoe je je dagen doorbrengt, is je dochter nog klein, heb je een baan, contacten bij de vereniging of kerk ter plaatse?
Is het erg ver naar je familie? En inderdaad de hamvraag: waarom zijn jullie verhuisd?
Soms maak je keuzes in je leven op verkeerde gronden, en dan is het goed om uit te zoeken wat daar achter zat om te voorkomen dat je verkeerde keuzes blijft maken…

Een neef van mij zat ook op de vaart, die is uiteindelijk na een aantal jaren gestopt en aan wal gaan werken omdat zijn vrouw het niet meer trok. Daar kun je van alles van vinden maar hij is prima terecht gekomen in zijn werk aan de wal en in een huwelijk moeten beide partijen schipperen.

ik snap je gevoel. Wij zijn als gezin jaren geleden na Singapore verhuisd. Alles verkocht van huis tot spullen auto echt alles. Wij zouden vijf jaar blijven. Super luxe condo met zwembaden noem het maar op. Maar ik kon niet wennen. Deed mij helemaal niks. De spullen kon mij niets schelen wilde alleen maar terug na NL. Vond het een hel!! En we zijn terug gegaan, tijdje in een zomer huisje van mijn ouders gezeten en alles opnieuw weer opgebouwd. Geluk gevoel gaat boven materialisme. Een groot huis is leuk maar als je ongelukkig bent zou voor mij de keus makkelijk zijn. 

ja dat is enorm jammer, je kunt het even aankijken maar anders is teruggaan de enige optie als dat je echt gelukkig maakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.