Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hellup! creatieve ideeën gevraagd voor kerstdiner op school

Ik weet allereerst niet of dit de juiste rubriek is maar dat merk ik wel...
Bijna kerst en kersteten op school komt er aan. En hoewel ik best creatief kan zijn, op dit gebied klap ik dicht...
Kan iemand mij helpen met iets leuks voor 5 a 6 kindjes uit groep 1/2, dat ook nog eens gemakkelijk te maken is?!!! Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

10-12-2009 om 19:43

Taart

Ik ga een hartige taart bakken, is nl. ook koud lekker. Ik zag een aardappelquiche uit de allerhande die lekker leek, of ik maak een broccolitaart, ben er nog niet uit.
Poffertjes of pannenkoeken zullen het ook wel goed doen.

Linda99

Linda99

10-12-2009 om 19:46

Hartige (mini)muffins! Wij maken ze dit jaar met kaas erdoor.

In de rubriek ouders en kind is er geloof ik ook een draadje over kerstactiviteiten waarin volgens mij ook van alles staat over lekkere hapjes voor kids.

Minicroissantjes

met een miniknakworstje erin.
In het archief staan ook veel tips (ik denk m.n. in Het Nieuwe Huishouden of hoe heet dat tegenwoordig).

hvsteentje

hvsteentje

12-12-2009 om 19:24 Topicstarter

Archief

Intussen inderdaad in het archief gedoken. Ook bij ouders en school. En wat ik daar aan verhalen tegenkwam... Van mijn stoel viel ik van het lachen. En ook zo herkenbaar sommige zaken... Ik had mijn man gevraagd in te tekenen (doe nu spiesjes met kaas, komkommer, tomaat, worstje, etc...) en ze stonden zich om hem heen te verdringen om aan de beurt te komen. Wat ik in het archief ook al had gelezen. Prachtig.
Maar in ieder geval hartelijk dank voor de tips!

Pie

Pie

14-12-2009 om 21:38

Geen hartige taart!

Althans, in de klas van mijn kind is het zo dat de boer niet vreet wattie niet kent. En aan een hartige taart of een flapje kan je niet zo goed zien wat erin zit. Dat soort dingen zijn hier dus meestal niet zo succesvol. Hoewel wel bij de helpende ouder (ik!) en de leraar Hier zijn vooral de pannenkoeken, de kroketten, de frikandellen en de pizza's (in allerlei varianten) populair. Oh, en de toetjes: Cakes, appeltaart, ijs.

Chippie

Chippie

14-12-2009 om 22:22

Wil je eeuwige roem van moeders of kinderen?

Als je eeuwige roem wilt van de moeders (of misschien wel de job van klassenmoeder volgend jaar), dan moet je het hebben van amuse-achtige hapjes waarbij je minimaal drie uur in de keuken hebt gestaan.

Wil je roem van de kinderen? Dan moet je het vooral zo makkelijk mogelijk maken. Knakworstjes (vooral niet met bladerdeeg, haha), kroepoekjes, appelmoes, kant-en-klare pizzaatjes, kant-en-klare poffertjes, vienetta, etc. Die dingen gaan geheid op.

Vic

Vic

15-12-2009 om 10:42

Roem

Dat herken ik wel. Ik maak meestal prikkertjes met kaas, knakworstjes, komkommer en/of ananas. Dat gaat altijd op. De prachtige creaties die ik wel eens zie zoals spiesjes met minimozzarellabolletjes met cherrytomaatjes staan na het kerstdiner nog steeds mooi te zijn.

Sinas Appel

Sinas Appel

15-12-2009 om 10:58

Hier in de klas

hing het briefje met de voorgekauwde lijst op donderdagochtend op de deur, ik kwam op donderdagmiddag mijn dochter ophalen van school en de lijst was helemaal vol. Sommige moeders hadden meerdere dingen ingevuld.

Ergens onderaan was het kopje 'eigen suggesties' (ofzo) nog helemaal leeg dus daar heb ik maar neer gezet: kerstkoekjes met lintjes. Dit onder de goedkeurende blik van mijn dochter.

Het voordeel van de aanwezigheid van overenthousiaste medeouders in de klas is dat ik nu dus gewoon 2 pakjes koekjes kan kopen en er alleen een kwartier van te voren wat lintje door moet halen.

Goh, waarom heb ik dat vorige jaren ook niet zo gedaan ? Gewoon afwachten, het nerveuze predatorale gedrag (is dat een bestaand woord ?) met bijhorend dwingend-doch-met-glimlach-uit-blik-gezicht de horde ellebogen vermijdend. Dit jaar bleef mij dus het gevecht om de bic pen die aan zo'n lullig touwtje naast het formulier hangt bespaard.

Nu nog bedenken wat het kind aan moet doen, naast alle keurig gestreken verantwoorde-merken-zelf-nog-wat-erbij-gestyled-jurkjes en de synthetische-lila-roze-glitter-prinsessenkitchtroep, hoop ik dat ze dit jaar in haar lieveheersbeestjespak wil, die moet ik dan nog even zoeken op zolder ergens onder het caviastrooisel.

Zeg sinas

Ben je nou weer van nick veranderd, of ben je dikker geworden?

Of vergis ik me nou en ben je niet wie ik denk dat je bent?

Groeten,

Temet

Beo

Beo

15-12-2009 om 13:47

En dan over een paar jaar...

... Grape Fruit?

Mathilde

Mathilde

16-12-2009 om 13:58

Makkelijk

De vorige jaren heb ik nog wel eens bowl gemaakt (zonder alcohol natuurlijk haha), omdat oudste dat zo lekker vindt. Of ingewikkeld gedaan met baksels. Dit jaar heb ik het simpel gehouden. Voor klas oudste prefab poffertjes meegenomen en voor klas jongste van die kleine kwarktoetjes. Kleine kersterige versiering op de toetjes, klaar. Toen ik de schaal op tafel zette, kwamen er drie kinderen vragen of ze al een toetje mochten hahahaha. Ik wacht trouwens ook tot het laatst, want dan zijn de ingewikkelde dingen al door anderen opgeschreven .

Vic

Vic

16-12-2009 om 21:17

Ach, zo leuk

In de kleuterklas stond de tafel vol met allerlei ingewikkelde hapjes. Ik had prikkertjes kaas/worst/komkommer gemaakt en een andere moeder poffertjes met vlaggetjes erin. Dat waren de enige schalen die schoon leeg waren! De moeder van de enorme schaal gebakken banaan kon die onaangeroerd weer mee naar huis nemen, en allerlei gevulde flapjes waren ook maar half op gegaan. In groep 7 hadden de kinderen meer verschillende dingen geprobeerd, maar ook daar was mijn schaal leeg.

Sinas Appel

Sinas Appel

17-12-2009 om 20:05

en aangezien de koekjes op waren zijn het kerstballen geworden, 40 stuks voor E 1,99. Heb er wel overal een lintje door gedaan, kindjes vonden het erg leuk geloof ik.

Ik voelde mij wel wat 'onverantwoord' aangezien sommige moeder hele mooie dingen hadden gemaakt en overduidelijk veel moeite hadden gedaan. Maar goed, hadden ze maar niet met zijn allen als eerste zich moeten storten op De Lijst.

Pizza

Hier een schaal met mini-pizza's (Margherita) in de vorm van een sterretje gemaakt. Half uurtje werk, met dochter samen de dikste pret gehad, en bijna de hele schaal leeg. Gewoon zo'n kant en klare rol pizzadeeg van AH en daar met een koekjessteker vormpjes uitgestoken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.