Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verdriet

Verdriet

28-08-2019 om 11:35

Help - geboortedag overleden kindje

Help, de geboortedag van een overleden kindje in mijn omgeving komt eraan. Wie weet iets qua tekst? Dit is echt nog zoveel moeilijker dan de sterfdag...

Merel

Merel

28-08-2019 om 11:39

kaart met een mooi tekstje?

Misschien een kaartje sturen of een bloemetje met een mooi tekstje?
Deze is van Robert Long en vind ik erg mooi:

Alles waar je echt van houdt

Zal je warmte blijven geven

Ook al is het niet gebleven

Of geworden wat je wou

't Blijft altijd een deel van jou

Een stukje van je leven

40er

40er

28-08-2019 om 12:28

Tekst

Je hoeft er geen bijzondere tekst in te zetten. Gewoon dat je aan ze denkt en dat je ....(naam kind) niet bent vergeten. Dat je ze veel sterkte wenst op deze dag.

Sommige teksten voelen voor de een goed terwijl een ander er zich aan irriteert. Tenminste, een vriendin kan dat gedichtje niet meer horen over een engel, ik weet niet eens meer hoe hij gaat. Anyway, soms kun je beter zelf je gevoelens onder woorden brengen, dan één kant en klaar gedichtje, dat bedoel ik er mee.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-08-2019 om 13:59

we denken aan jullie

Dat is genoeg, lijkt me. Mooie kaart met een vlinder bijvoorbeeld.

Als je weet dat de ouders bepaalde gedichten/songteksten erg waarderen, kun je daar iets van opschrijven, maar alleen al dat je aan hen denkt is van groot belang. Altijd weer.

Ik heb toen bij

Kaartje gestuurd met iets als. Het is vandaag naam-dag. De dag dat ze julllie papa en mama maakte. Een dag vol verdrietige maar ook ozo mooie momenten
En nog wat erachteraan maar dat komt omdat ze zwanger was van hun 2e.

Ik denk dat de kaart op zich al heel fijn is.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-08-2019 om 23:18

Inderdaad de kaart is al attent

Ik heb er nog nooit een gehad. Sterker nog, ik moet binnenshuis melden dat het de geboortedag van ons niet levend geboren kindje is. Ik vind daar niet echt iets van, maar ik zou absoluut geroerd zijn door een kaartje, ook zonder passende gedichten of volzinnen.

josé

josé

29-08-2019 om 07:22

en de twintigste keer?

Ik schrijf elk jaar een kaartje naar de ouders van mijn overleden achterneefje (dood geboren), en vind dat echt lastig om nog iets te bedneken. Ik heb alles al zo'n beetje geschreven, zelfs ook wel eens alleen maar liefs van josé
Het is nu bijna 20 jaar geleden.
Ik weet dat ze blij zijn met de kaartjes (heb ik wel eens gevraagd), maar ik weet soms echt niet meer wat ik moet schrijven.

Jose

Ik zie bij ons in de krant elk jaar een berichtje van een oom en tante voor hun overleden nichtje. Een paar weken terug ook weer. . Gewoon een zinnetje en dat raakt me dan toch steeds weer.

Ik zou schrijven dat je aan hun denkt op deze dag?

Merel

Merel

29-08-2019 om 08:50

inderdaad

Ik vond het gedichtje wat ik plaatste heel mooi, heb ik zelf een keer gekregen op de jaardag van ons overleden kindje, maar al schrijf je maar iets in de trant van "3 september .... we denken aan {naam kindje}". Of "dit jaar zou ze 20 zijn geworden, we zijn {naam kindje} niet vergeten".
En ook na 20 jaar kan je dit nog steeds schrijven, je hoeft toch niet ieder jaar iets nieuws te schrijven, het feit dat je er na zo'n lange tijd nog aan denkt is al super lief.

josé

josé

02-09-2019 om 22:52

Niet iets nieuws?

Nee, zou dat niet erg zijn als ik eens ongeveer hetzelfde schrijf? ik probeer elk jaar iets anders te zeggen maar het wordt wel erg moeilijk. Niet erg hoor. Maar ik wil het graag met aandacht schrijven en dat voelt het gek om zo maar weer zo'n zinnetje te schrijven. Maar jullie denken dus dat dat niet erg is. Oké, bedankt!

Maja

Maja

09-10-2019 om 15:53

José

wat ben je verschrikkelijk lief... na al die jaren nog.

Hier zijn schoonouders er (en dat was echt nog deze eeuw, niet de vorige), na het eerste jaar nooit meer op terug gekomen... zijn naam wordt niet door ze genoemd.
De eerste jaren kregen we van anderen wel kaartjes, soms simpel, een "ik denk aan jullie", soms uitgebreider "x jaar gelden, wat vliegt de tijd", soms een gedichtje, soms alleen een naam.... het maakte allemaal niet uit: het feit dat mensen er aan dachten en dat wij niet de enigen waren, maakte het heel bijzonder.

Onze kraamverzorgster van toen, stuurde jaarlijks een kaartje, altijd wel wat uitgebreider, soms ook met de mededeling dat ze ons contact van toen als zo waardevol had ervaren....

Kort samengevat: het feit dát je iets laat horen op of rond die dag, zou bij ons gewoon gewaardeerd worden. Geen dure woorden, geen ingewikkelde constructie, alleen de wetenschap anderen ook nog eens aan ons kind denken....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.