Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help ik moet een nieuwe droger!

Onze oude droger loopt na 16 jaar trouwe dienst op zijn laatste benen.

En nu moet ik dus opzoek naar een andere. En dat valt me nog niet mee. Er is namelijk nogal flink wat keuze.

Wie kan mij vertellen welke droger fijn is. En zijn er mensen die ervaring hebben met een droger met warmtepomp? En bevalt dat een beetje? Of is een droger met afvoerslang net zo goed? Ik zoek een ieder geval een droger die een redelijk uitgebreid programma heeft en die voorzichtig omgaat met mijn spulletjes (want ik gooi bijna alles in de droger). En ook starttijdvertraging en de mogelijkheid om een afvoerslang op de condensor aan te sluiten lijken me wel fijn.

Wie of wie heeft de gouden tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

24-04-2010 om 23:41

Mijn geweldige zanker

was ook op na bijna 16 jaar....snif....Heb nu net een Zanussi ZTE 170 gekocht. Tot nu toe bevalt hij prima. Hij heeft startuitstel en aardig wat programma's.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-04-2010 om 09:06

Ook mijn droger

Hield er deze week mee op, verwarmingselement kapot,
Ik heb gewoon via marktplaats hier in de buurt een droger gekocht voor 100 euro. Het is een miele en hij doet het heel erg goed ( beter dan mijn oude) Er zijn al zoveel drogers die op een nieuwe eigenaar staan te wachten, waarom gelijk een nieuwe kopen?
Drogers vliegen er vaak uit als mensen gaan samen wonen genoeg te vinden op mp hoor.
Groet, polly

Dees *

Dees *

25-04-2010 om 14:11 Topicstarter

Goeie tip polly

Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.

Maar de financien zijn eigenlijk niet het probleem. Het is meer dat ik twijfel tussen een superdeluxe droge van tegen de 1000 euro en eentje die goed genoeg is van 300 euro. Als ik rond de 1000 euro uitgeef wil ik ook zeker weten dat ie goed is. En als ik een budgetvariant koop wil ik wel dat het er eentje is die ook mijn tere spulletjes aankan.

Door er eentje op MP te kopen beperk ik op zich wel de financiele pijn, maar dan weet ik nog niet of ie een beetje is wat ik zoek.

Overigens wordt gezegd dat die warmtepomp dingen zo zuinig zijn dat ze het verschil in prijs binnen een jaar of 5 terugverdienen.

Dees *

Dees *

25-04-2010 om 14:19 Topicstarter

Voorwerk

Ik heb al wat voorwerk gedaan via de site van de consumentenbond en twijfel in voornamelijk tussen de volgende merken en typen:

Afvoerdrogers:
AEG Electrolux Lavatherm T35740
Whirlpool Indiana A
Siemens WT34v170

Warmtepompdrogers:
Bosch WTW86560
Siemens WT46W560
AEG Electrolux T59840 en T 59850

Onze wasmachine is ook een AEG en kostte meer dan 1000 euro. En die heb ik ook gekocht na veel marktonderzoek en veldwerk en bleek toch een miskoop te zijn. Vandaar dus dat ik nu zo twijfel....

Twee dingen weet ik zeker: het wordt geen Miele en geen gewone condensdroger.

Rembrand

Rembrand

25-04-2010 om 16:15

Bosch.

Hoi Dees*,
Ik heb sinds een maand of twee de Bosch Maxx7 Sensitive en ik ben er erg tevreden over.
Niet al te veel toeters en bellen ( dan kan er alleen maar meer kapot gaan ) maar precies genoeg. Ik heb een condensdroger.
M.

Janna3

Janna3

25-04-2010 om 16:32

Wel miele

Wij hebben kort voor kerst een nieuwe droger gekocht en wel voor een Miele gekozen. We wilden graag een warmtepompdroger vanwege het energieverbruik. Verder hebben Miele en Aeg het grote voordeel dat de trommel beide kanten op draait, de andere merken draaien maar een kant op en dat geeft meer kreukels. Miele heeft nog een aparte trommel waar een klein laagje lucht in wordt geblazen zodat je was minder slijt. Ik ben heel gelukkig met de Miele, wel een hoop geld, maar het is het wat mij betreft wel waard.

Biene M.

Biene M.

25-04-2010 om 19:07

Waarom geen miele?

Ben ik wel nieuwsgierig naar

Petra Kappers

Petra Kappers

25-04-2010 om 20:18

Biene

het (enige) nadeel van miele is de prijs.

Aeg warmtepompdroger

Ik heb nu een half jaar ofzo een AEG 59840 warmtepompdroger. Ik heb deze warmtepompdroger gekocht vanwege het lage energieverbruik. Ja, en natuurlijk is het nog veel zuiniger om je was op te hangen, maar daar hebben we het nu even niet over.

Een warmtepompdroger droogt je was bij een relatief lage temperatuur, dus dat is gunstig voor jouw tere spulletjes. Nadeel is dat de droger er daardoor iets langer over doet om alles droog te krijgen. Ik zet 'm altijd op een programma van 2 uur, maar hij is altijd wel ongeveer een half uur eerder klaar (meet vochtigheid en stopt zelf als het droog genoeg is).

Ik heb een afvoerslang aan de condensopvangbak gekoppeld zodat het condenswater meteen wordt afgevoerd. Reuze handig.

Ik moest wel wennen aan het extra pluizenfiltertje dat aan de rand van de vulopening zit. Dat filter moet je dus vóórdat je de was eruit haalt met een natte hand schoonvegen anders zit je was onder de stofpluizen. Maar goed, dat went snel.

Ik heb eigenlijk geen enkel nadeel. Ik vind het een heel fijne droger.

Biene M.

Biene M.

26-04-2010 om 06:36

Aha

Ja, Miele is wel duurder. Ik weet niet wat de kwaliteit is van de apparaten die ze nu maken, maar mijn ouders en schoonouders hadden drogers van Miele die 30 jaar mee gegaan zijn, zonder reparaties. Ik denk dat andere merken hooguit half zo oud werden. Inmiddels vind ik dat ik een schijntje heb betaald voor mijn miele in 1995 (fl. 1200,-).
Maar goed, ik wil niemand overhalen hoor, ik was gewoon nieuwsgierig

Puck

Puck

26-04-2010 om 12:24

Supersimpel

Ik ben heel tevreden met mijn supersimpele Edy-droger. Kan alleen op 2 warmtestanden en heeft verder alleen een tijdsinstelling. Dus niets van allerlei programma's en elektronische voelers etc. Hij draait nu al weer een jaar of 3 zonder één enkel probleem en ik ben uitermate tevreden over het resultaat. Kostte iets van 179 euro.

Dees *

Dees *

26-04-2010 om 13:55 Topicstarter

Het wordt de aeg denk ik

Als ik het zo lees heeft ie alles wat ik wil en is het programma niet langer dan dat van mijn wasmachine (wat ook wel handig is).

En waarom geen Miele? Tja, net zo goed als dat ik het niet voor mekaar krijg om laarzen van 150 euro of meer te kopen, krijg ik het ook niet voor elkaar om ruim 1600 euro aan een droger uit te geven. Een soort van dat ik denk dat die 700 euro extra niet opwegen tegen het feit dat het dan een Miele is ofzo. Of wat kernachtiger gezegd: ik sla gevoelsmatig gewoon op tilt als ik dat bedrag op het prijskaartje lees. Terecht of niet... Mijn vorige droger kostte trouwens 1400 gulden en die draait nu al 16 jaar zonder noemenswaardige problemen. Het is wat mij betreft dan ook echt maar de vraag of je echt wel goedkoper uit bent met de Miele op lange termijn.
@Puck: Mijn schoonouders hebben ook een Edy gehad, maar die vloog op een gegeven moment in brand. Toen bleek dat de binnenkant helemaal vol met stofresten zat. Dat is dus de reden waarom ik niet voor zo´n budgetvariant kies. Bij mijn Bauknecht is dat namelijk niet het geval, die blijft redelijk schoon van binnen. Brand kwam trouwens waarschijnlijk niet direct door de stofresten maar doordat de reparateur een lipje tegen statische elektriciteit was vergeten te bevestigen. Maar ik heb vernomen dat stofresten in een droger wel een van de meest veelvoorkomende oorzaken van drogerbranden is. Ik zou als ik jou was dus de pluizenfilters goed bijhouden en indien mogelijk hem af en toe even (laten) openschroeven en schoonmaken van binnen. Mijn schoonouders hebben daarna trouwens een Miele gekocht...
@Triple: geen last gehad van kinderziektes ivm de warmtepomp? Dat was namelijk het bezwaar van mijn man, nieuwe techniek enzo. Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt, maar ach hij is de echte techneut hier in huis dus dan neem ik het argument voor de zekerheid toch maar mee...

Dat wasophangen nog goedkoper is geloof ik graag. Maar weet je, dan hebben nog meer kleren nodig omdat de kasten dan zeker leegraken. Is ook niet goedkoop hoor.

Puck

Puck

26-04-2010 om 15:52

Dees

Dat van het in brand vliegen van een droger is niet specifiek voor Edy of een ander merk, maar iets algemeens voor een droger. Iedere droger moet je de pluizenfilters schoon houden en ook de achterkant af en toe openmaken en met de stofzuiger schoonhouden. Dat doe ik dan ook braaf Wat dat betreft is het een waardevolle tip.

Prakje

Prakje

26-04-2010 om 16:25

Gasdroger!

Wij hebben een Miele (sorry... maar die is dus echt super!) gasdroger. Die gebruikt gas om de lucht te verwarmen en is na 45(!) minuten klaar.

Enige nadeel is dat je een gasaansluiting moet hebben (net als aan je kookplaat) en een afvoer naar buiten... maar verder... helemaal super ding!

Ook hier aeg warmtepomp

Ook hier een AEG warmptepompdroger. Ik ben er erg tevreden over. Het is overigens onze eerste droger en ik kan dus niet vergelijken met het dagelijks gebruik van andere drogers. Maar ik heb vroeger wel eens, bijvoorbeeld op vakantie, een droger gebruikt en soms kwamen dingen daar toch bepaald kleiner uit, dat heb je met deze droger dus niet: niks krimpt.

Ik ben door dit forum gewezen op het bestaan van warmtepompdrogers, en iemand waarschuwde toen dat ze herrie maken. Inderdaad maakt-ie vrij veel geluid, maar ik vind dat zelf niet zo hinderlijk, het is toch boven.

Mijn ouders hebben een gasdroger, maar inderdaad heb je daar een gasaansluiting voor nodig, daarmee was dat voor ons geen optie.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

26-04-2010 om 22:07

De zanussi

die ik nu heb was 300 euro...dat vond ik duur genoeg

Dees *

Die warmtepomp machines draaien al weer een aantal jaren mee hoor, dus de kinderziekten zijn er wel zo'n beetje uit. Ik heb er in elk geval geen enkele problemen mee gehad. Je kan ook reviews lezen op www.kieskeurig.nl en dergelijke sites.

Dees *

Dees *

30-04-2010 om 19:31 Topicstarter

Puck

Klopt hoor, is een bekend droger probleem. Het ging mij meer om het verschil. De Edy was pas een paar jaar oud en de binnenkant zat helemaal vol met pluizen en onze Bauknecht was na ruim 10 jaar nog zo goed als schoon van binnen. Dat vond ik toch wel een opvallend verschil.

Wil natuurlijk niet zeggen dat alle goedkopere drogers daar last van hebben en bovendien is het brandverhaal al van een jaar of 15 geleden. Zou dus best kunnen dat Edy ook aan produktontwikkeling heeft gedaan....

Dees *

Dees *

30-04-2010 om 19:34 Topicstarter

Bedankt voor de tips

Ik ga denk ik echt voor de AEG met warmtepomp. Die had al mijn voorkeur, maar ik was een beetje huiverig door de AEG-wasmachine ervaring.

En ik zal kieskeurig er nog even op naslaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.