Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

28-01-2012 om 01:11

Help! ik zoek een extra stevig matras.

Wie houdt daar ook van, en waar ben je uiteindelijk op uit gekomen? Mijn man is vrij zwaar (92 kilo) ik normaal (60). Maar we willen iets wat echt een fijne tegendruk geeft, niet zoiets waar je in wegzakt.
Wat kunnen jullie me aanraden?

Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

28-01-2012 om 07:19

Apart

ik zou beiden een apart matras nemen.
tja, gewoon, liggen en in een goede beddenzaak...

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2012 om 07:36

Apart

Wij hebben twee aparte matrassen en daaroverheen een tweepersoons dekmatras. Zo kun je ieder een eigen matras kiezen. Ikea heeft fijne matrassen, oa de Sultan lijn.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-01-2012 om 11:17

Sultan

Ja, prima systeem.

Karina

Karina

28-01-2012 om 23:30

Ikea sultan ja!

Hier ook een matras van Ikea Sultan, de flokenes. Het is een polyether matras met een traagschuim bovenlaagje. Hier is man ook zwaar (110kg) en ik lichter (65kg). We liggen hier beiden prima op. We hadden eerst een ander ikea matras, maar die hebben we na 3 weken omgeruild, die was te hard. We mochten hem niet eerder dan na 3 weken proberen ruilen, dus de laatste week ben ik maar weer op mijn oude matras gaan liggen, omdat ik pijn in mijn rug kreeg (zo hard was dat matras) (dat was de Edsele van ikea)

Sultan

wij hebben allebei de ikea Hjartdal, en dat bevalt ons prima. Ik weeg 71kg, man 100kg en ondanks dat zijn we op dezelfde matras uitgekomen.

Man heeft, net als bij Karina, de matras na 3 weken omgeruild. hij had eerst een steviger matras (hjelmas?) wat meer bij zijn gewicht zou passen, maar dit was te hard voor hem. ideaal die omruilgarantie!

de Hjartdal bevalt erg goed, stevig maar niet te hard. Ikeamatrassen komen sowieso goed uit de testen van oa de consumentenbond wat prijs/kwaliteit betreft.

Wat ik me afvraag

Bij Ikea (en misschien ook wel bij andere zaken) mag je een matras uitproberen en als het niet bevalt dan mag je het terugbrengen. Wat doet Ikea nou met die teruggebrachte matrassen? Inpakken en opnieuw verkopen? Als showmodel gebruiken?

Idd

ik denk (hoop) als showmodel en daarnaast zie je ook altijd matrassen in de koopjeshoek staan.

Ikea meldt op de site

Terugbrengen en ruilen
Binnen 90 dagen mag je terugbrengen en ruilen, conform onze verkoopvoorwaarden. Breng de ongebruikte artikelen terug met hun originele verpakking, samen met de kassabon, en je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. De artikelen kunnen naar alle vestigingen teruggebracht worden.

Artikelen uit de koopjeshoek en matrassen die uit de oorspronkelijke verpakking zijn gehaald kunnen, in beginsel, helaas niet worden geruild of geretourneerd.

Wie snapt het nog?

O p

dat wist ik niet. Weer wat geleerd!

Karina

Karina

30-01-2012 om 13:01

Verpakking

het gaat volgens mij om de verpakking. Ik had dus voor de zekerheid al het karton en plastic gebruikt van het matras (ook heel voorzichtig opengemaakt zodat ik het weer kon hergebruiken) en inderdaad...na 3 weken kon ik het matras weer netjes inpakken.
Ik heb ook ooit een oven gekocht. laten plaatsen door de monteurs van mijn keuken (geen ikea keuken) en zij hadden alle verpakking weggedaan. Toen ik dus na 6 dagen eigenlijk de oven wilde ruilen (was nog niet gebruikt) mocht dat beslist niet meer, enkel en alleen omdat ik de verpakking niet meer had (had de boekjes en kassabon en de rest (bakplaten enzo) allemaal nog in plastic zitten. Maar toch mocht het niet.

Ruilen mag

op de website van Ikea > veelgestelde vragen > algemene vraag > Jouw artikel / Retour > Mijn matras ligt niet lekker, kan ik deze omruilen? (ja, het is even doorklikken!) kom je uiteindelijk bij http://www.cccnservice.nl/(S(ilp5p1551agmuc55lb3d4siq))/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=546
en daar staat:
Antwoord
We vinden het belangrijk dat je nieuwe SULTAN matras goed bevalt. In het woonarenhuis kan je alle matrassen testen voordat je er een uitkiest. Je matras zal in het begin vrij stug aanvoelen. Het duurt ongeveer een maand voordat je lichaam gewend is aan de matras en de matras aan je lichaam.

Als je binnen 90 dagen toch vindt dat het niet de matras is dat bij je past, kan je de matras terugbrengen en een andere uitkiezen. En je hoeft je niet te haasten, je kan er 90 dagen over slapen. Wel is het een voorwaarde dat je minimaal 4 weken gaat testen voordat je je conclusie trekt. Als je gebruik wilt maken van deze mogelijkheid, neem dan je matras en de kassa-bon mee naar het woonwarenhuis en maak, samen met een medewerker, de keuze voor een nieuwe matras. Eventuele transportkosten zijn voor je eigen rekening.

Indien je besluit tot de aanschaf van een duurdere matras ten opzichte van de matras die je hebt teruggebracht, vragen we je het verschil bij te betalen. Als je nieuwe keuze een lager aankoopbedrag heeft, krijg je een IKEA tegoedpas. De tegoedpas kan niet worden ingewisseld voor contant geld. Dit geldt voor alle SULTAN binnenverings-, polyether- en latexmatrassen en dekmatrassen.

Het kan dus wel, ruilen.

amk

amk

30-01-2012 om 20:38

Alleen maar sultan

alle matrassen zijn Sultan matrassen, behalve die voor peuter en junior bedden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.